۱۳۴۰۹۷
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

اوکراین در پی پیوستن به ناتو

آرسنی یاتسنیوک نخست وزیر اوکراین روز جمعه اعلام کرد این کشور تمایل دارد در برابر « تهاجم » روسیه، روند الحاق به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را از سرگیرد.

واحد مرکزی خبر: آرسنی یاتسنیوک نخست وزیر اوکراین روز جمعه اعلام کرد این کشور تمایل دارد در برابر « تهاجم » روسیه، روند الحاق به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را از سرگیرد.

یاتسنیوک در شورای وزرا گفت : « دولت پیش نویس قانونی را با هدف لغو کردن جایگاه خارج از ناتو بودن اوکراین و بازگشت به مسیر الحاق به ناتو را تسلیم پارلمان می کند. »

پوتین:غرب می‌خواهد به زور دراوکراین تغییر ایجاد کند

شبکه تلویزیونی روسیا الیوم گزارش داد: رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه غرب می‌خواهد به زور دراوکراین تغییر ایجاد کند بر لزوم آتش بس فوری در اوکراین تاکید کرد.

پوتین گفت: رئیس جمهور اوکراین متعهد شد نظامیان روس آزاد خواهند شد. غرب دستیابی به راه حل ریشه ای در اوکراین را رد می کند.

وی افزود : مشکل اوکراین، امتناع مقامات کیف از وارد شدن به مذاکرات با جدایی طلبان شرق اوکراین است.

هشدار امریکا به روسیه/ نشست اضطراری شورای امنیت

جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره اوکراین آغاز شد .آمریکا نیز هشدار داد در حال بررسی تحریم های جدید علیه روسیه بر سر نقش این کشور در درگیری های اخیر در اوکراین است.

جنیفر ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: آمریکا درخصوص گزینه های پیش رودرباره روسیه با متحدانش درسازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفتگو خواهد کرد.

هشدار بان کی مون درباره گسترش درگیریهای شرق اوکراین

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل درباره گسترش درگیریهای شرق اوکراین به طرف جنوب و منطقه دریای آزوف هشدار داد.

استفان دوجاریچ سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در کنفرانسی خبری در نیویورک گفت:دبیر کل برخی گزارش ها درباره گسترش درگیریهای شرق اوکراین به طرف جنوب و مناطق هم جوار با دریای آزوف و فدراسیون روسیه هشدار دادند.اگر این موضوع ثابت شود آنگاه شاهد گسترش خطرناک تنش در بحران اوکراین خواهیم بود.

۲۶۰۰ کشته در مناقشات شرق اوکراین

سازمان ملل روز جمعه اعلام کرد مناقشه‌ در شرق اوکراین نزدیک به ۲۶۰۰ کشته بر جا گذاشته است.

برلین نیز اعلام کرد آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به مسکو درباره پیامدهای اقدام نظامی در اوکراین هشدار دادند. مقامات محلی اعلام کردند گلوله باران از اواسط روز پنجشنبه به کشته شدن ۱۵ غیر نظامی در دونتسک در شرق اوکراین منجر شد.

این مقامات اوضاع را « بسیار پرتنش » توصیف کردند.شهرداری دونتسک اعلام کرد گلوله های توپ زیر ساخت ها از جمله خانه های مسکونی را ویران کرده است.

روسیه :هیچ یک از نیروهای روسیه از هیچ نقطه مرز اوکراین عبور نکرده اند

در حالی که رئیس جمهور اوکراین مدعی تجاوز نیروهای روسیه به خاک این کشور شده است ،یک مقام روسیه اعلام کرد : نظامیان روسی در اوکراین حضور ندارند.پترو پوروشنکو با اعلام اینکه نیروهای ارتش روسیه به این کشور تجاوز کرده اند،گفت:نیروهای روس یک شهر مرزی راهبردی اوکراین را تصرف کرده اند.

خبرگزاری رویترز به نقل از «آندری کلین» نماینده روسیه در سازمان امنیت و همکاری اروپا گزارش داد ، «هیچ یک از نیروهای روسیه از هیچ نقطه مرز اوکراین عبور نکرده اند.»وی افزود : به غیر از یک واحد نظامی کوچک روسیه شامل ۱۰ سرباز که چند روز پیش به صورت «غیر عمدی» از مرز عبور کردند، «هیچ یک از نیروهای روسیه در اوکراین حضور ندارند.»

دو اتوبوس حامل آوارگان اوکراینی به مقصد روسیه هدف حمله قرار گرفت

سخنگوی اداره گمرکات جنوب روسیه روز جمعه اعلام کرد دو دستگاه اتوبوس حامل آوارگان اوکراینی پنجشنبه هدف حمله قرار گرفت.

کاروانی شامل چهار دستگاه اتوبوس در حال تخلیه بیش از یکصد غیر نظامی از منطقه ایلووایسک، دونتسک و شهرهای دیگر در شرق اوکراین بود که هدف حمله قرار گرفت.

وی گفت :« تعدادی زن، کودک و افراد معلول در میان مسافران این اتوبوس ها بودند.»

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس از روستوف اودون، مسافران این اتوبوس ها به افسران گمرک روسیه گفتند دو دستگاه اتوبوس از چهار اتوبوس هدف حمله قرار گرفته است اما در این حادثه به کسی آسیبی وارد نشده است.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد مسکو یادداشت دیگری را در زمینه ارسال کمک های بشردوستانه به شرق اوکراین به مقامات کیف تحویل داد.

لاوروف خاطر نشان کرد :« به نظرمن مقامات مسکو و کیف در زمینه تامین امنیت دومین کاروان کمک ها به جنوب شرق اوکراین و تحویل این محموله تفاهم مشترک دارند.»

لهستان به هواپیمای وزیر دفاع روسیه اجازه پرواز بر فراز این کشور نداد

خبرگزاری رویترز گزارش داد: لهستان به هواپیمای حامل وزیر دفاع روسیه که از سفر به اسلواکی بر می گشت اجازه نداد بر فراز این کشور پرواز کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج