۱۳۴۶۲
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

اگر حجازی نا سالم است تيکه تیکه‏ اش كنيد

بازخوانی یک مصاحبه جنجالی از مرحوم حجازی

فوتبال ناپاک را لمس و حس كرده‏ ام، احتياج به ديدن نيست. مربی با بازيكن صحبت می کند فصل آينده بيا پيش من تا كم ‏كاری كند. برخی مربیان در اين ناپاكی شريک هستند. اصلا متوجه نمی‏ شوم منشوری يعنی چه؟ اگر كسی منشوری است يقه‏ اش را بگيريد و بياندازيدش بيرون. اصلا خودم را می‏گويم؛

اگر حجازی نا سالم است تيکه تیکه‏ اش كنيد تا جامعه پاكسازی شود، نه اين‏كه يك درجه هم ارتقا دهيد. آقايان توان مقابله با ناپاكی را ندارند برای همين این فوتبال همين طور می‏ماند.

او رهبر مبارزه با فساد در فوتبال قلمداد می شد. مردی كه همواره در هر شرايطی اعتقادات قلبی‏ اش را بيان می‏ کرد و در بیان انتقاده‏ایش عليه نابسامانی‏ های فوتبال هراسی به دل راه نمی‏داد.

اين مرد هميشه مبارز كسی نبود جز ناصر حجازی؛ اسطوره فوتبال ايران که حتی در بستر بيماری هم حاضر نبود از بيان واقعیت‏ها رويگردان باشد. حجازی می‏ گفت: «شايد ۶ ماه ديگر بيشتر زنده نمانم اما حقايق اين فوتبال را بايد بگويم »

گفت وگوي بی‏ پرده حجازی با «مجله تماشاگر» در روزهایی که در بستر بیماری بود و از نامهربانی ها می گفت سبب شد تا در این روزهایی که فوتبال ایران اسیر برخی ناپاکی ها شده، یکی از مصاحبه های جنجالی وی در خصوص فوتبال را مورد بازخوانی قرار دهیم تا شايد برخی با خواندن اين صحبت‏ها به خودشان بيايند.

- چرا می‏گويند فوتبال ايران ناپاک است؟

• من كه سال‏هاست می‏گويم فوتبال ايران ناپاک است. ۴ سال است ناپاكی، فوتبال ايران را فرا گرفته اما بعضی ‏ها تازه حالا كه به ضررشان شده از ناپاكی فوتبال سخن می‏گويند.

- چرا اين فوتبال را ناپاک می‏دانيد؟

• توقعات ما اين طوری است كه فوتبال‏مان اين گونه شده است. عده ای وقتی محتاج می‏شوند، به دنبال كار خلاف می‏روند و اين راه نادرست در اجتماع باعث می‏شود مسائل خلاف به وجود بيايد. در واقع برای تامين زندگی دنبال مسائل نادرست می‏روند، وقتي جامعه اين گونه باشد، فوتبال هم جزئی از آن است. نمی‏شود كه جامعه سالم باشد آن وقت فوتبال ناپاک.

- پس به نظر شما بايد ابتدا جامعه را اصلاح كرد و بعد فوتبال را؟

• دقيقا اين گونه است. اين جامعه است كه ناپاكی را به فوتبال سرايت می‏دهد تا یک مربی از دستيارانش و بازيكنان پول بگيرد. اگر فلان فرد پول نگيرد، مربی هم از دستيارش و بازيكن پول نمی‏گيرد. در يك جامعه همه مسائل به هم ربط دارند و علت و معلول هم هستند.

- يعنی يك مديريت سالم می‏تواند جامعه و فوتبال را كه جزئی از هم هستند، درست هدايت كند؟

• اگر كسی خودش پاك باشد، راحت می‏تواند پاكسازی كند. مرا بگذارند آن وقت ببينند چطور در فوتبال پاکسازی می‏كنم. مسئولان تراكتور علنی تيم شان را بيرون كشيده اند اما فقط ۱۰ ميليون جريمه و ۳ بر صفر بازنده اعلام می‏شوند. تراكتور كه خودش باخته بود اين ديگر بی‏معنی است! اگر ۱۰ امتياز كم كنند آن وقت بقيه هوس چنين كاری به سرشان نمی‏زند.

- فكر می‏كنيد يك ناصر حجازی برای سالم‏سازی فوتبال لازم باشد؟

• اگر بگذارند می‏شود كار كرد. مديری كه سالم نباشد نمی‏تواند پاكسازی كند. كسی كه می‎خواهد كار كند ولو آن‏كه يك ماه سر كار باشد بايد كارش را بكند و به دنبال بهانه نگردد حتی اگر تنها باشد. يك مثال خانوادگی برايتان می‏زنم؛ برادر همسر من مديركل يك اداره بود. يك آقايی پيشنهاد يك ميليون دلاری به ايشان داد تا با يك امضا اجازه واردات شيرخشک را بدهد. در يك ميهمانی همان آقا به همسر من از برادرش گله كرد كه مجوز را امضا نمی‏كند و زمانی كه همسرم از برادرش گله كرد كه چرا مجوز را امضا نمی‏كند، گفت: «اين چه حرفی است می‏زنی خواهر، امضا كنم تا ميليون‏ها قوطی شيرخشک فاسد را وارد بازار كند». يك ماه بعد اما [...]

- چرا فوتبال در زمان شما نسبت به شرايط كنونی سالم‏تر بود؟

• اگر فوتبال پاک باشد كه خيلی‏ها پولدار نمی‏شوند. در اين فوتبال اگر كسی بخواهد كار كند، نمی‏گذارند. خداوکیلی در اين فوتبال سالم ماندن سخت است. بازی فولادگستر و مس رفسنجان را ديدم، خيلی مسخره بود. علنا معلوم بود چه خبر است. داور از هولش ۳ دقيقه زودتر بازی را تمام كرد، اتفاقات آن بازی نشان دهنده بارز ناپاكی در فوتبال بود. اگر من باشم داور را می‏فرستم برود خانه‎اش.

- آقای حجازی ناپاكی در فوتبال دنيا وجود دارد و با آن برخورد می‏شود، به نظر شما چرا در فوتبال ايران با قاطعيت برخورد نمی‏كنند؟

• من هم قبول دارم در تمام دنيا اين مسائل وجود دارد اما در ايران مسئولان فوتبال، شورش را درآورده‏اند. يوونتوس تخلف كرده بود و به دسته پايين تر سقوط كرد اما چرا آقايان می‏ترسند در ايران چنين كاری كنند؟ چون فلان مسئولان يا مقام‏های محلی زنگ می‏زنند و برای فوتبال تصميم می‏گيرند. اصلا به غیر فوتبالی‏ها چه دخلی دارد كه در كار فوتبال دخالت كنند؟

- شما در اين سال‏ها فوتبال ناپاک را از نزديک ديده‏ ايد؟

• فوتبال ناپاک را لمس و حس كرده‏ ام، احتياج به ديدن نيست. مربی با بازيكن صحبت می کند فصل آينده بيا پيش من تا كم ‏كاری كند. برخی مربیان در اين ناپاكی شريک هستند. اصلا متوجه نمی‏ شوم منشوری يعنی چه؟ اگر كسی منشوری است يقه‏ اش را بگيريد و بياندازيدش بيرون. اصلا خودم را می‏گويم؛ اگر حجازی نا سالم است تيکه تیکه‏ اش كنيد تا جامعه پاكسازی شود، نه اين‏كه يك درجه هم ارتقا دهيد. آقايان توان مقابله با ناپاكی را ندارند برای همين این فوتبال همين طور می‏ماند. اگر فوتبالی‏های مسئول خودشان سالم باشند به قيمت بركناری هم باید مقابل ناپاكی‏های فوتبال بايستند، نه اين‏كه با يك تلفن رای‎شان عوض شود.

- يعنی مشكل فوتبال ناپاكی مسئولان فوتبال و ورزش است؟

• همه می‏دانند چه كسانی باعث و بانی اين فوتبال شده ‏اند، شما روزنامه ‏نگاران بهتر از من می‏دانيد. سرانجام اين فوتبال را طی ۴سال اخير ديده‏ ايد. به خدا اگر هيچم هم شويم كک‏شان نمی‏گزد. فوتبال ايران ويرانه‏ ای است كه بايد اين ويرانه‏ ها را كسی آباد كند اما ظاهراً كسی وجود ندارد يا شايد هم نمی‏گذارند آدم‏ های پاک در اين فوتبال بمانند.

منبع: فردا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

بازخوانی یک مصاحبه جنجالی از مرحوم حجازی


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • الهام

      خدا رحمتشون کنه روحشون شاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج