جاباما
۱۳۴۸۰۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

بدهی ۱۰۰ میلیونی پرسپولیس به بانوان!

براساس گفته های بانوان فوتسالیست تیم پرسپولیس، این باشگاه حدود ۱۰۰ میلیون تومان به این بازیکنان بدهکار است.

خبرگزاری ایسنا: با گذشت حدود چهارماه از پایان لیگ برتر فوتسال بانوان بازیکنان تیم پرسپولیس از عدم پرداخت مطالباتشان، از باشگاه انتقاد دارند.

با وجود هزینه ۱۷ میلیاردی باشگاه پرسپولیس برای تیم فوتبال بزرگسالان این باشگاه اما مدیران باشگاه موجودی حساب خود را برای پرداخت دستمزد فصل پیش این بانوان (۱۰۰ میلیون) کافی نمی‌دانند. پرداخت نشدن دستمزد و پولی که حق این بانوان است، مشکلات زیادی را برای آن‌ها به وجود آورده است، به خصوص بازیکنان شهرستانی که بدون داشتن محل اسکان مناسب و پرداخت هزینه‌های روزمره زندگی از طرف باشگاه، تا پایان فصل کنار تیم ماندند.

تمامی این مسائل در حالی اتفاق می‌افتد که تا شروع فصل جدید لیگ برتر فوتسال بانوان مدت زمان زیادی باقی نمانده است و بازیکنان این باشگاه در بلاتکلیفی به سر می‌برند. بازیکنانی که در دو راهی ماندن و رفتن ازتیم قرار دارند. اکثر بازیکنان رضایت‌نامه خود را می‌خواهند که در این صورت یک فرصت خوبی برای باشگاه است تا به بهانه دادن رضایت‌نامه، بازیکنان را مجبور کند از گرفتن دستمزدهایشان صرف نظر کنند.

فرشته کریمی: لازم باشد شکایت می‌کنیم

ملی‌پوش تیم فوتسال بانوان پرسپولیس با تاکید بر این که تمامی بازیکنان در آستانه جدایی از این باشگاه قرار دارند، گفت: هر زمانی که به باشگاه می رویم مسئولان اعلام می‌کنند که پول نداریم و فقط وعده می‌دهند. کل پولی که باشگاه باید به کادر فنی و بازیکنان بدهد حدود ۱۰۰ میلیون تومان است و این واقعا تاسف آور است. بازیکنان تمام انگیزه خود را از دست داده‌اند و همه در آستانه جدایی از تیم هستند چون ما شغلی به جز فوتبال نداریم و هزینه درس خواندن‌مان را هم از جیب خودمان می‌دهیم و اگر تنها درآمدمان که از باشگاه است را به ما ندهند، اوضاع کاملا نامساعد می‌شود.

کریمی درباره پیگیری های باشگاه در مورد شرایط این تیم، اظهار کرد: چند روز بعد از این که ما با تیم قرارداد امضا کردیم آقای رویانیان از مدیرعاملی پرسپولیس استعفا دادند. زمانی که آقای پروین، سرپرست باشگاه شدند به ما اعلام کردند که فردای روزی که حکم مدیریتش بیاید پول ما را پرداخت می‌کند و عنوان می‌کردند به دلیل این که سرپرست هستند حق خرج کردن پول باشگاه را ندارند. الان همه چیز برعکس شده و پولی که خرجی یک سال ما است به ما پرداخت نمی‌شود. ما به دلیل این که باشگاه را دوست داشتیم تا الان شکایت نکردیم، اما اگر مجبور شویم این کار را می‌کنیم تا شاید توسط مراجع قانونی به پولمان برسیم.

مربی دروازه‌بانان: بازیکنان حاضرند در هر تیمی بازی کنند به جز پرسپولیس

زهرا باورساد درباره مشکل بازیکنان تیم پرسپولیس با باشگاه در مورد مسائل مالی، تصریح کرد: طبق قوانین، در پایان فصل لیگ برتر فوتسال باید تمام قراردادهای بازیکنان پرداخت می‌شد که در حال حاضر باشگاه برای انجام این کار امروز و فردا می‌کند. به همین دلیل بازیکنان در زمان برگزاری لیگ اعتصاب کردند، اما به دلیل احترامی که برای خانم مظفر، سرمربی تیم قائل بودند تا پایان در مسابقات حاضر شدند تا وعده‌های باشگاه عملی شود که هیچ یک از آنها انجام نشده است.

زهرا باورساد ادامه داد: بازیکنان و کادر فنی در زمان مدیریت آقای رویانیان قراردادهای خود را امضا کردند، اما مدیریت تغییر کرد و زمانی هم که آقای رحیمی آمدند به ما قول دادند پایان فصل (خرداد ماه) تمامی قراردادها تسویه می‌شود، اما مبلغی که در این زمان به ما دادند تنها ۲۵ درصد مبلغ کل درج شده در قراردادها بود.

او با تاکید بر این که علت کسب مقام سوم پرسپولیس در لیگ فوتسال همین مسائل بود، تصریح کرد: تمامی این مشکلات باعث شد تیم در روزهای پایانی لیگ برتر فوتسال به قهرمانی نرسد و به مقام سوم اکتفا کند چرا که بازیکنان هیچ انگیزه‌ای برای بازی نداشتند. حتی ما شرایط بد روحی بازیکنان را به مسئولان باشگاه اعلام کردیم و آنها در پاسخ گفتند: "عیبی ندارد، می‌توانند مسابقه ندهند". این مساله نشان می‌دهد مسئولیت باشگاه در قبال بازیکنان و تیم ضعیف بوده و نمی‌توان اسم این شیوه را باشگاه داری گذاشت.

مربی دروازه‌بانان تیم فوتسال بانوان پرسپولیس با بیان این که این شرایط باعث ایجاد مشکلاتی برای بازیکنان شده، اظهار کرد: یک سال از قراردادهای اعضای تیم می گذرد و تقریبا اکثر بازیکنان به جز فوتسال بازی کردن کار دیگری ندارند و این درصدی هم که از قراردادها به دستشان رسیده با مصیبت و رنج به دست آوردند، آن هم نه در زمان مقرر. همه روی این پول حساب کرده‌اند و حتی ما بارها با بازیکنان صحبت ‌کرده‌ایم که شرایط باشگاه را درک کنند و سعی کردیم شرایط را توجیه کنیم و عنوان کردیم که پرسپولیس باشگاه بزرگی است که درگیر یکسری اتفاقات شده است. درک و ظرفیت بالای بازیکنان باعث شد با هر زحمتی شده و با فشار مالی زیاد، برنامه‌ریزی‌هایمان را تا پایان فصل ادامه بدهیم.

او در ادامه گفت: واقعا نمی‌دانم مشکل چیست و چرا با ما این کار را می‌کنند. باشگاه اگر توانایی مالی ندارد چرا در بخش بانوان تیمداری می‌کند. این کار را انجام ندهد خیالش راحت تر است. الان هیچ کدام از بازیکنان در تیم نیستند. خانم مظفر هم به دلیل خستگی دیگر کنار تیم نخواهند بود. با این شرایط بازیکنان حاضر نیستند در تیم باشند و تیم به نوعی معلق است و بازیکنان می‌خواهند با تیم‌های دیگر قرارداد ببندند و حتی صحبت‌هایی هم با تیم‌های دیگر انجام داده‌اند. شاید برخی از آنها حاضرند برای هر تیمی بازی کنند به جز پرسپولیس. مسئولان باید در قبال خانم‌ها مسئول باشند. با تمامی بی‌توجهی‌هایی که به ما شد، باز هم اولویت را به دلیل حضور در باشگاه‌های آسیا و انتظارات مردم به تیم آقایان دادیم.

آرمات: بعید می‌دانم ۱۰۰ میلیون تومان در حساب باشگاه نباشد

طناز آرمات، بازیکن شهرستانی تیم فوتسال پرسپولیس با ابراز ناراحتی از شرایط باشگاه گفت: متاسفانه هیچ خبری از تسویه حساب قراردادهای ما نیست و بعید می‌دانم کسی هم به فکر ما باشد. آقای رحیمی هم که فقط می‌گویند: پولتان را می‌دهم. اما کی؟ مشخص نیست.

آرمات ادامه داد: سال گذشته رباط صلیبی پای من پاره شد و بر اساس گفته مسئولان قرار بود تمامی هزینه درمان را باشگاه پرداخت کند که در نهایت ۵۰ درصد این هزینه را باشگاه تقبل کرد. وضعیت تسویه حساب قراردادهایمان هم به این شکل است که مدیرعامل باشگاه منتظر پاس شدن یک چک است تا پول‌های ما را بدهد. هر چند زمان پاس شدن این چک مشخص نیست. قطعا پول این چک هم در جای دیگری خرج می‌شود و باز به ما می‌گویند پول نیست.

بازیکن تیم فوتسال بانوان پرسپولیس درباره ادامه همکاری اش با باشگاه گفت: به من اعلام کرده‌اند که اگر رضایت نامه ام را بگیرم، به نوعی تسویه مالی هم انجام شده است و من نمی‌دانم باید چه کاری انجام بدهم. باشگاه هم اعلام کرده در فصل آینده هم تیمداری می کند، اما فکر نمی‌کنم با این شرایط کسی همراه تیم باشد.

او در پایان گفت: من تمام زندگی خودم را در این ورزش گذاشتم و الان هم به جز فوتبال منبع درآمدی دیگری ندارم. شش ماه یکبار دو میلیون به حساب ما واریز می‌کنند که با توجه به این که بسیاری از بازیکنان مثل من شهرستانی هستند این پول جواب هزینه‌های زندگی مان را نمی‌دهد. ما تا پایان همراه تیم بودیم و امروز باشگاه باید جواب زحمات ما را بدهد و پولمان را تسویه کند و امیدوارم این پول درصد، درصد به دست ما نرسد.

شیما کریمی: مدیر باشگاه فقط اظهار شرمندگی می‌کند

شیما کریمی، بازیکن تیم بانوان فوتسال پرسپولیس با انتقاد از وضعیت پرداخت قراردادهای بازیکنان این تیم، تصریح کرد: من با باشگاه پرسپولیس قرارداد دو ساله بستم، در واقع دو ساله غیر مالی. قرارداد مالی من یک ساله بود، به طوری که در صورت توافق در پایان سال اول، قرارداد مالی سال دوم را هم می‌بستیم ( یک قرارداد داخلی). سقف تمامی قراردادهای بازیکنان هم ۱۶ میلیون تومان بود که متاسفانه تا الان باشگاه به تعهدات خودش عمل نکرده است و فقط حدود ۲۵ درصد کل دستمزدمان را دریافت کردیم. خرداد ماه لیگ فوتسال به پایان رسید و چند هفته‌ دیگر لیگ جدید شروع می‌شود، اما تا به الان ما نه رضایتنامه را دریافت کردیم و نه تسویه مالی با باشگاه داشتیم.

او با تاکید بر این که بازیکنان بارها برای تسویه حساب به باشگاه‌ها رفته‌اند، گفت: تمامی بازیکنان پیاپی به باشگاه رفتند تا پیگیری های لازم را انجام بدهند. تنها جوابی که آقای رحیمی به ما می‌دهند اظهار شرمندگی و پشیمانی است و این که مشکلات مالی در باشگاه وجود دارد و از این بابت شرمنده است. مدیر باشگاه می‌گوید این پول قطعا به بازیکنان پرداخت می‌شود. همه ما مشکلات خاص خود را داریم و روی این پول حساب کرده‌ایم. باشگاه هم دائما این مساله را پشت گوش می‌اندازد و هیچ زمانی را برای تسویه حساب با بازیکنان مشخص نمی‌کند.

کریمی با بیان این که باشگاه پرسپولیس نباید با بازیکنان چنین برخوردی داشته باشد، تصریح کرد: تا شروع فصل جدید لیگ برتر فوتسال بانوان زمان زیادی باقی نمانده است و پرداخت تنها ۲۵ درصد از پول فصل پیش بازیکنان بی انصافی است و باشگاه نباید با بازیکنانی که تا آخرین لحظه برای تیم بازی کرده‌اند چنین برخوردی داشته باشد.

این بازیکنان که تمام درآمدشان از این ورزش است و به مانند دیگر بانوان ورزشکار شغل دیگر ندارند، امیدوار هستند به سهم ناچیزشان که نتیجه روزها سختی و تلاش است برسند.

باشگاه پرسپولیس که تمام تلاشش را برای به دست آوردن دل ستاره‌های فوتبال خود انجام می‌دهد و دراین راه از هیچ کاری دریغ نمی‌کند، بانوان خود را فراموش کرده و حاضر نیست مبلغ کمی که یک هزارم دستمزد یک بازیکن فوتبال این باشگاه است را به این بانوان پرداخت کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج