۱۳۴۸۲۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

افشاگری درباره ارتباط آمریکایی ها با داعش

رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا در اظهاراتی اقرار کرد که چندین هزار نفر از شهروندان این کشور با گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه در ارتباط هستند.

خبرگزاری مهر: رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا در اظهاراتی اقرار کرد که چندین هزار نفر از شهروندان این کشور با گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه در ارتباط هستند.

"مایک راجرز" از چهره های شناخته شده جمهوریخواهان آمریکا که سابقه فعالیت در اف بی آی (پلیس فدرال آمریکا) را نیز دارد در گفتگو با فاکس نیوز گفت: چندین هزار نفر از شهروندان آمریکا ممکن است با گروه داعش در سوریه در ارتباط باشند و بر اساس گزارش هایی که موجود است تا کنون دست کم چند صد نفر از شهروندان آمریکایی به سوریه سفر کرده و توسط این گروه تحت آموزش قرار گرفته اند.

به گفته رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا، برخی از شهروندان آمریکایی که تحت آموزش داعش قرار گرفته اند به آمریکا بازگشته و برخی دیگر راهی اروپا شده اند و عده ای نیز همچنان در سوریه حضور دارند.

راجرز در حالی از امکان ارتباط هزاران شهروند آمریکایی با داعش سخن گفته و با صراحت اعلام می کند که چند صد شهروند آمریکایی حداقل یک بار به سوریه سفر کرده و تحت آموزش داعش قرار گرفته اند که وزارت خارجه ایالات متحده اعتقاد دارد که فقط یکصد نفر از شهروندان این کشور به داعش پیوسته اند.

راجرز در ادامه گفت: من از این موضوع خیلی نگران هستم چون ما نمی دانیم افرادی که دارای گذرنامه آمریکایی هستند چگونه به سوریه رفته و تحت آموزش داعش قرار گرفته و راههای مبارزه را می آموزند.

وی همچنین اعلام کرد که حضور بیش از ۵۰۰ شهروند بریتانیایی به همراه چند صد کانادایی در میان اعضای داعش واقعا امری نگران کننده است.

بر اساس این گزارش، حضور افراطیون غربی در میان تروریست های حاضر در عراق و سوریه موجب شده تا کشورهای غربی به شدت نگران بازگشت این افراد به زادگاه خود باشند. این وحشت از دو هفته قبل و بعد از انتشار تصویر سر بریده شدن یک خبرنگار آمریکایی توسط یک تروریست انگلیسی به اوج خود رسید.

در همین رابطه روزنامه تودی زمان در گزارشی اعلام کرد که کشورهای غربی با ارسال فهرستی به آنکارا که شامل نام پنج هزار تروریست غربی است، از ترکیه خواسته اند تا امکان بازگشت آنها به اروپا و آمریکا را به حداقل ممکن برساند.

مسیر ورود این افراد به سوریه به این طریق است که اغلب به ترکیه سفر کرده و سپس از مرز این کشور وارد سوریه شده و به گروه های شورشی ملحق می شوند. این افراد مجددا برای بازگشت نیز ابتدا به ترکیه رفته و سپس به کشورهای خود بازمی گردند.

بر اساس گزارش های تایید شده از سوی مقامات غربی، در حال حاضر، حدود هفت هزار تروریست فقط از کشورهای اروپایی و آمریکا در سوریه حضور دارند و این در حالی است که دولتهای این کشورها کاملا در جریان سفر آنها و حضورشان در ناآرامی های سوریه قرار دارند.

بر اساس گزارشهای موجود، فرانسه و انگلیس در میان کشورهای غربی بیشترین تروریست را به سوریه اعزام کرده اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج