۱۳۴۸۴۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

فرکی و کرانچار می‌توانند گزینه تیم‌ملی باشند

مهاجم تیم فوتبال سپاهان گفت: تیم ملی برای امثال من یا کی‌روش نیست و همه باید برای موفقیت پرچم مقدس ایران تلاش کنیم.

وب سایت نود: در بازی سپاهان و ذوب‌آهن با پیراهن صلصالی به شادی پرداخت تا به گفته خودش کاری برای دوست صمیمی‌اش کرده باشد و او را شاد کند. محمدرضا خلعتبری که این فصل نشان داده آمادگی بالایی دارد می‌خواهد بار دیگر با درخشش در لیگ برتر به تیم ملی برسد و نشان دهد که با عدم حضور در جام جهانی به حقش نرسیده است.

محمدرضا خلعتبری از برگزاری دربی اصفهان و حاشیه‌های این دیدار صحبت کرد و البته صحبت‌هایی نیز درباره تیم ملی انجام داد. به نظر می‌رسد این بازیکن همچنان از نوع خط خوردنش از تیم ملی ناراحت است و با اینکه در گفت‌وگوهای قبلی‌اش اعلام کرده بود فکر نمی‌کند نکونام باعث خط خوردنش باشد اما این بار در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود خط خوردنش توسط شخصی غیر از کی‌روش انجام شده ترجیح داد صحبت نکند تا موضوع در آینده مشخص شود.

* اصفهانی‌ها همیشه می‌گویند که دوست ندارند دربی این شهر مساوی شود تا حریفان از مساوی‌شان استفاده کنند. از تساوی در بازی با ذوب‌آهن ناراحت هستید؟

خب دربی اصفهان همیشه پر گل بوده و بازی زیبایی بین سپاهان و ذوب‌آهن برگزار می‌شود. این بار هم بازی زیبایی را مشاهده کردیم اما بازی کم گل بود و در نهایت نیز با تساوی به پایان رسید. فکر می‌کنم این یک امتیاز به درد هیچکدام از تیم‌ها نخورد. ما برای برد به میدان رفته بودیم تا از همین ابتدای لیگ برای قهرمانی بجنگیم و کارمان را دنبال کنیم. متأسفانه این اتفاق رخ نداد و با اینکه از ذوب‌آهن پیش افتادیم اما آنها موفق شدند گل مساوی را بزنند.

* در بازی با ذوب‌آهن به حق‌تان رسیدید؟

هر دو تیم خوب بازی کردند اما واقعاً در این بازی حق ما پیروزی بود و می‌توانستیم راحت به برتری برسیم. البته فوتبال همین است و ما دیگر باید بازی با ذوب‌آهن را فراموش کرده و فقط به دیدار با ملوان فکر کنیم که بازی بسیار سختی است.

* در این بازی جدا از نتیجه‌ای که رقم خورد، اتفاقاتی هم رخ داد. دلیل اینکه پیراهن صلصالی را بعد از گل نشان دادی چه بود؟ این کار تو باعث واکنش‌های زیادی از سوی ذوب‌آهنی‌ها و سپاهانی‌ها شد.

خیلی‌ها گفتند که نباید این کار را انجام می‌دادم اما من فقط به خاطر دل خودم و محمد صلصالی اینگونه شادی کردم. شاید ذوب‌آهنی‌ها هم به خاطر این حرکت از دستم ناراحت شده باشند اما فقط به خاطر دل خودم این کار را کردم و دوست داشتم برای صلصالی که این فصل بدون تیم مانده کاری انجام دهم. اینکه یک باشگاه و مربی بازیکنی را بخواهند یا نه به خودشان ارتباط دارد و من در این خصوص نظری نمی‌دهم. فقط می‌خواستم نشان دهم که صلصالی سال‌ها در ذوب‌آهن زحمت کشید و کاپیتان این تیم بود که امسال بدون تیم مانده است. با این کارم می‌خواستم دوستی‌ام را با صلصالی و ناراحتی‌ام را از بدون تیم ماندن او نشان دهم و در این خصوص نیز باید بگویم بیشتر از اینکه برای خودش ناراحت باشم، برای خانواده‌ و مادرش ناراحتم و کاری هم که انجام دادم دلیل دیگری نداشت. اگر هم کسی از این کار من نارحت شده از او معذرت خواهی می‌کنم.

* کرانچار هم بعد از بازی از این کارت عصبانی بود و حتی اعلام کرد به خلعتبری تذکر خواهیم داد.

آقای کرانچار به فکر بازیکنش است و این حرف او هم به این دلیل بوده که دوست نداشته بازیکنش وارد حاشیه شود. اگر او از دست من و این کارم ناراحت شده معذرت خواهی می‌کنم اما باید بگویم یکی از دلایل آمدنم به سپاهان آقای کرانچار بود. او به لحاظ فنی و شخصیتی برای من یک مربی قابل احترام است و خوشحالم که دوباره می‌توانم با کرانچار کار کنم.

* می‌توان نتایج این فصل سپاهان را به دو بخش تقسیم کرد. سه هفته ابتدایی بسیار خوب بودید اما در سه هفته دوم نتوانستید به پیروزی برسید. دلیل این فرازونشیب چه بوده است؟

از بازی نفت که بگذریم، ما در بازی با فولاد بازی بسیار خوبی را به نمایش گذاشتیم. واقعاً حق‌مان پیروزی بود و موقعیت‌های بسیار خوبی را روی دروازه فولاد خلق کردیم که متأسفانه این موقعیت‌ها از دست رفت. حتی داور بازی می‌توانست به راحتی یک پنالتی برای ما بگیرد که این اتفاق رخ نداد و در نهایت مساوی کردیم. دنبال بهانه نیستیم اما در این چند هفته نیز بازیکنان محروم و مصدوم زیادی داشته‌ایم که این موضوع ما را اذیت کرده است.

شجاع خلیل‌زاده که توسط کمیته انضباطی محروم شده و واقعاً حق او نبود که با این محرومیت روبه‌رو شود و امیدوارم فدراسیون فوتبال خلیل‌زاده را ببخشد تا از بازی بعدی بتوانیم از وجود او در ترکیب استفاده کنیم. این بازیکن می‌تواند کمک زیادی در خط دفاعی به ما بکند. در حالی که چند بازی است او را به دلیل محرومیت از دست داده‌ایم، متأسفانه در بازی با ذوب‌آهن هادی عقیلی را هم در اختیار نداشتیم. این موضوع باعث شد تا در این چند بازی با مشکلاتی روبه‌رو شویم.

* اوج غیبت بازیکنان سپاهان هم در بازی با ذوب آهن بود...

بله متاسفانه هادی عقیلی و شجاع خلیل‌زاده را در خط دفاعی در اختیار نداشتیم و علی حمودی به همراه سوکای با مصدومیت روبه‌رو شده بودند. حسین پاپی هم مریض شده بود و غیبت این همه بازیکن باعث شد تا در مقابل ذوب‌آهن از بازیکنان جوان در ترکیب استفاده کنیم که آنها نیز بسیار کم‌تجربه بودند. بازیکنان جوان و خوبی در تیم‌مان داریم اما آنها احتیاج به تجربه بیشتری دارند و می‌توانند در ادامه به تیم ما کمک کنند.

* البته به نظر می‌رسد در بازی بعدی با ملوان غایبی نداشته باشید و با ترکیب کامل به مصاف این تیم بروید. می‌توانید در این بازی به پیروزی برسید؟

امیدوارم که اینگونه باشد و همه بتوانند در اختیار کادر فنی باشند. بازی سختی با ملوان داریم و باید در این بازی سخت به پیروزی برسیم. در این بازی چاره‌ای جز برد نداریم و امیدوارم بتوانیم بعد از سه بازی مقابل ملوان پیروز شویم.

* نظرت در خصوص کارلوس کی‌روش چیست؟ ظاهراً‌ چندی پیش اظهارنظری در خصوص او انجام داده‌ای...

بعد از بازی با ذوب‌آهن درباره آقای کی‌روش و ماندن یا رفتنش از من پرسیدند که من هم گفتم سرمربی تیم ملی را فدراسیون فوتبال انتخاب می‌کند. حالا هم می‌گویم اگر کی‌روش در تیم ملی ماند امیدوارم که بتواند به تیم ملی ما کمک کند. تیم ملی برای امثال من یا کی‌روش نیست و همه باید برای موفقیت پرچم مقدس ایران تلاش کنیم.

* البته گفته بودی شاید اگر مربی دیگری در تیم ملی جای کی‌روش بود، می‌توانستیم در جام جهانی ۳ امتیاز بگیریم.

بله و این موضوع کاملاً طبیعی است. شاید اگر هر کسی دیگری جای کی‌روش بود و این همه به او زمان می‌دادند، لیگ را به خاطر آغاز تمرینات زودتر تعطیل می‌کردند و اتفاقات دیگر رخ می‌داد می‌توانست سه امتیاز هم بگیرد. ما در این جام جهانی هم نتایج‌مان تغییری نکرد و همان یک امتیازی را گرفتیم که در جام جهانی ۲۰۰۶ گرفته بودیم. البته ناگفته نماند که ما در بازی با آرژانتین بازی بسیار خوبی را به نمایش گذاشتیم اما در پایان یک بازی خوب و زیبا نتوانستیم امتیازی بگیریم.

* البته ما در جام جهانی ۲۰۰۶ هم مقابل مکزیک و پرتغال بازی خوبی انجام دادیم که در آن بازی‌ها نیز شکست خوردیم.

درست است. در جام جهانی ۲۰۰۶ هم می‌توانستیم مقابل پرتغال و مکزیک نتیجه بگیریم اما با بدشانسی روبه‌رو شدیم. حتی در جام جهانی ۹۸ هم که موفق شدیم تنها بردمان را در تاریخ رقابت‌های جام جهانی مقابل آمریکا کسب کنیم، بازی بسیار زیبایی را مقابل یوگسلاوی ارائه کردیم اما یک ضربه ایستگاهی باعث شکست‌مان در این دیدار شد. اگر این دو جام جهانی را کنار بگذاریم باید نگاهی به این دوره از مسابقات داشته باشیم و دیدار ایران و بوسنی را بررسی کنیم. ما در مقابل بوسنی فقط به برد نیاز داشتیم اما دیدیم که تیم ملی دفاعی بازی کرد، در حالی که اصلاً احتیاجی به دفاع کردن نداشتیم و باید بیشتر حمله می‌کردیم تا به پیروزی برسیم.

* هنوز هم از خط خوردنت ناراحتی و اینکه نتوانستی تیم ملی را در جام جهانی همراهی کنی؟

برای من فرقی ندارد که محمدرضا خلعتبری در تیم ملی باشد یا نه و تنها موفقیت تیم ملی کشورم اهمیت دارد. ناراحتی من هم فقط به خاطر خانواده‌ام است که واقعاً از خودم بیشتر ناراحت شدند. اکنون نیز امیدوارم باشم و بتوانم به تیم ملی کمک کنم و در صورتی هم که نباشم برای ایران و بالا رفتن پرچم مقدس کشورم آرزوی موفقیت می‌کنم.

* چقدر امید داری که این فصل دوباره به تیم ملی دعوت شوی؟

باید ببینم شرایط چگونه پیش می‌رود. خوشبختانه این فصل شرایط خوبی دارم و می‌خواهم تمام تلاشم را به کار بگیرم تا دوباره به تیم ملی برگردم. حقم بیشتر از اینها بود که متأسفانه در جام جهانی به آن نرسیدم. با وجود اینکه یک گل سه امتیازی مقابل ازبکستان به ثمر رساندم، در بازی با لبنان نیز اولین گل را وارد دروازه این تیم کردم و در تمام تمرینات و اردوهای چند سال اخیر نیز حاضر بودم اما معلوم نشد که به چه دلیل مرا از لیست مسافران جام جهانی کنار گذاشتند. معلوم نشد که چه اتفاقی افتاد اما کی‌روش اعلام کرد که خط خوردن من نظر خودش بوده و من هم به نظر او احترام گذاشتم.

* البته هنوز هم صحبت از خط خوردنت توسط شخصی غیر از کی‌روش در میان است و شایعه‌ها از این حکایت دارد که نکونام عامل خط خوردنت بوده. این صحبت‌ها را تأیید می‌کنی؟

دیگر نمی‌دانم چه بوده و چه چیزی گذشته اما من هم صحبت‌هایی در این خصوص شنیده‌ام که ترجیح می‌دهم در مورد آنها صحبت نکنم. به من گفتند نظر کی‌روش بوده که خط بخورم و من هم دیگر چیزی نگفتم و سکوت کردم.

* اکنون هم که دیگر کی‌روش حضور ندارد و شاید برای تمدید قراردادش هم به ایران برنگردد.

انشاءالله هر اتفاقی که رخ می‌دهد به سود تیم ملی باشد و باعث نتیجه گرفتن و پیشرفت فوتبال ایران شود. هر کسی هم که به تیم ملی می‌آید برایش آرزوی موفقیت می‌کنم.

* بحث حضور مربی ایرانی هم در میان است. به نظرت مربیان ایرانی می‌توانند در تیم ملی موفق باشند؟

پیش از این هم مربیان ایرانی نشان داده‌اند، می‌توانند موفق عمل کنند. آقای علی دایی نتایج خوبی با تیم ملی گرفت و او را با اولین شکست که مقابل عربستان بود از کار برکنار کردند. افشین قطبی هم که مدتی هدایت تیم ملی را بر عهده داشت با تیم ملی بد نتیجه نگرفت و مربی بسیار خوبی بود. اکنون هم بحث حضور آقای فرکی است که به نظرم تجربه بسیار خوبی در تیم ملی هم دارد و فصل گذشته همه دیدند با تیم فولاد چه فوتبالی را به نمایش گذاشت و می‌تواند به تیم ملی کمک کند. در کنار این مربیان ایرانی آقای کرانچار هم می‌تواند گزینه بسیار خوب و مناسبی برای تیم ملی باشد اما باید در نهایت ببینیم تصمیم فدراسیون فوتبال چیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج