۱۳۴۸۸۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

فوتبال در گذر تاریخ؛ ۱۰ شهریور ماه

امروز دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۳ هجری شمسی برابر با ۵ ذیقعده ۱۴۳۵ هجری قمری و ۱ سپتامبر ۲۰۱۴ میلادی است.

طرفداری: ۵۲ سال پیش در چنین روزی، رود گولیت مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال هلند و تیم­های آ.ث.میلان، فاینورد روتردام، پی اس وی آیندهوون و چلسی در شهر آمستردام هلند به­دنیا آمد. او به همراه تیم ملی هلند فاتح جام ملت‌های اروپا در ۱۹۸۸ شد. رود گولیت در سال ۱۹۸۷ به­عنوان بهترین بازیکن فوتبال اروپا انتخاب شد. همچنین وی در سال‌های ۱۹۸۷ و ۱۹۸۹ بازیکن سال فوتبال جهان از دیدگاه مجله ورلد ساکر شد. رود گولیت طی ۱۳ سال حضورش در ترکیب تیم ملی هلند در مجموع ۶۶ بار برای تیم کشورش به میدان رفت که ماحصل آن به ثمر رساندن ۱۷ گل ملی بود.

۴۴ سال پیش در چنین روزی، تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب مسابقات فوتبال بین المللی جام عمران منطقه­ای (پیمان سنتو) توانست با نتیجه پر گل ۷-صفر تیم پاکستان را شکست دهد. این دیدار در ورزشگاه امجدیه (شهید شیرودی)، با حضور ۲۰ هزار تماشاگر و به قضاوت ارتوگول دیلک از ترکیه برگزار شد. مهدی حاج محمد در دقایق ۱۳ و ۹۰، پرویز قلیچ خانی در دقیقه ۳۳، کارو حق وردیان در دقیقه ۵۵، حسین کلانی در دقیقه ۵۷ و غلام وفاخواه در دقیقه ۸۴ برای تیم ایران گلزنی کردند. ضمن اینکه نور النبی مدافع پاکستان در دقیقه ۷۱ به اشتباه دروازه خودی را گشود. برای تیم ایران در این مسابقه ناصر حجازی (کیوان نیک نفس از دقیقه ۴۰)، ابراهیم آشتیانی، مصطفی عرب، جعفر کاشانی، حسن حبیبی، پرویز قلیچ خانی، علی جباری (علی پروین از نیمه دوم)، کارو حق وردیان، حسین کلانی، مهدی حاج محمد و پرویز میرزا حسن (غلام وفاخواه از نیمه دوم) به میدان رفتند. هدایت تیم ایران بر عهده محمد بیاتی بود.

۱۷ سال پیش در چنین روزی، تیم ملی فوتبال ایران در یک دیدار دوستانه به مصاف تیم امارات عربی متحده رفت و با نتیجه ۳-یک شکست خورد. این دیدار در ورزشگاه آل نهیان ابوظبی، با حضور ۱۵ هزار تماشاگر و به قضاوت احمد ابهران از ایران برگزار شد. ظهیر بخیت در دقیقه ۳۹، جاسم الدوخی در دقیقه ۴۸ و بخیت سعد در دقیقه ۷۷ برای تیم امارات گلزنی کردند. تک گل تیم ایران را حمید استیلی در دقیقه ۷۰ از روی نقطه پنالتی زد. برای تیم ایران در این مسابقه نیما نکیسا، مهرداد میناوند، علی اکبر استاد اسدی، افشین پیروانی، محمد خاکپور، مهدی مهدوی کیا، حمید استیلی، علیرضا منصوریان، فرهاد مجیدی (اسماعیل هلالی از دقیقه ۴۹)، هاشم حیدری (علی اصغر مدیر روستا از نیمه دوم) و خداداد عزیزی (محسن گروسی از دقیقه ۷۸) به میدان رفتند. هدایت تیم ایران بر عهده محمد مایلی کهن بود.

۱۳ سال پیش در چنین روزی، تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب مرحله دوم مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ در قاره آسیا در برابر تیم تایلند با نتیجه تساوی صفر-صفر متوقف شد. این دیدار در ورزشگاه راجامانگالای شهر بانکوک، با حضور ۳۰ هزار تماشاگر و به قضاوت علی بوسیم از امارات عربی متحده برگزار شد. برای تیم ایران در این مسابقه ابراهیم میرزاپور، رحمان رضایی، مهدی هاشمی نسب، مهرداد میناوند، یحیی گل­محمدی، مهدی مهدوی کیا (مجاهد خذیراوی از نیمه دوم)، سیروس دین محمدی، حامد کاویانپور (علی سامره از نیمه دوم)، جواد نکونام، علیرضا واحدی نیکبخت و علی دایی به میدان رفتند. هدایت تیم ایران در این رقابت­ها بر عهده میروسلاو بلاژویچ بود.

۱۲۸ سال پیش در چنین روزی، در سال ۱۸۸۶ یک دانشجوی انگلیسی به نام تام گریفیت که در زوریخ مشغول به تحصیل بود، باشگاه گراس هاپرز زوریخ را تاسیس کرد، این باشگاه بعدها تبدیل به پرافتخارترین باشگاه کشور سوئیس شد. گریفیت رنگ لباس این تیم را آبی و سفید انتخاب کرد و اولین لباس تیمش را از انگلستان خریداری و وارد کرد، بودجه اولیه تاسیس گراس هاپرز ۲۰ فرانک سوئیس بود و این تیم اولین بازی تاریخ خود را اکتبر همان سال ئر مقابل ایی تی اچ زوریخ انجام داد و به تساوی رسید.

۸ سال پیش در چنین روزی؛ در سال ۲۰۰۶ باشگاه وستهام یونایتد انگلستان در اقدامی جنجالی توانست دو ستاره آرژانتینی و جوان تیم کورینتیانس برزیل به نامهای خاویر ماسچرانو و کارلوس توز را به خدمت بگیرد، این دو بازیکن بعدها به ترتیب به تیمهای لیورپول و منچستر یونایتد پیوستند و نقش مهمی را در موفقیتهای تیمهایشان ایفا کردند، در انتهای فصل ۲۰۰۶-۲۰۰۷ کارلوس توز با گلی که که در ورزشگاه اولدترافور مقابل منچستر یونایتد به ثمر رساند، مانع از سقوط وستهام به دسته پایین تر لیگ انگلیس شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج