۱۳۴۹۰۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

ویسی: تعویض بنز با پراید یعنی شکست!

ما به حضور کی‌روش در فوتبال‌مان عادت کرده بودیم. اعتقاد من این است که شما وقتی چند سال بنز سوار می‌شوید، نمی‌توانید وقتی خواستید ماشینتان را عوض کنید.

خبرگزاری ایسنا: سرمربی استقلال خوزستان با حمایت از کارلوس کی‌روش می‌گوید اگر فدراسیون فردی پایین‌تر از کی‌روش را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کند یک شکست بزرگ رقم خورده است. عبدالله ویسی درباره تیم ملی و وضعیت باشگاهش صحبت کرد. صحبت‌های وی را می‌خوانید.

* همیشه شما خودتان را به عنوان یکی از حامیان کی‌روش معرفی کرده‌اید و می‌دانید که جمعه پیش او از ایران رفت. نظرتان درباره این موضوع چیست؟

- به نظرم ما به حضور کی‌روش در فوتبال‌مان عادت کرده بودیم. اعتقاد من این است که شما وقتی چند سال بنز سوار می‌شوید، نمی‌توانید وقتی خواستید ماشینتان را عوض کنید، این‌کار را با جایگزینی پراید انجام دهید. نهایتاً شما باید بنز را با BMW یا یک مدل پایین‌تر تعویض کنید. دلیلش هم عادت کردن شما به بنز سواری است. اگر بخواهید با تعویض بنز، یک پراید بگیرید، شما شکست خورده‌اید.

* آیا واقعا با وجود تنها دو فیفادی می‌توانیم به جام ملت‌ها و یک مربی جدید امیدوار باشیم؟

- تا بوده، برای ما همین بوده است! همیشه دقیقه ۹۰ کار می‌کنیم. کره و ژاپن برای جام جهانی ۲۰۰۲ ، چیزی حدود ۵ سال برنامه‌ریزی کردند تا توانستند آن نتایج را بگیرند. ما هنوز در باد بازی با آرژانتین خوابیده‌ایم و می‌گوییم که با همان تیم راحت می‌شود در آسیا قهرمان شد. فکر می‌کنم باید از از والیبال‌مان الگو بگیریم. ولاسکو از والیبال رفت و کواچ که مربی‌ای هم سطح او بود به ایران آمد و آنها بدون وقفه کار می‌کنند. بهتر است ما برای مردم‌مان هم ارزش قائل شویم. الان رای مردم ما بر ابقای کی‌روش است. من با احترام به نظرات کمیته فنی فدراسیون، فکر می‌کنم آنها باید نظر مردم را هم در نظر بگیرند.

* ظاهرا کی‌روش و فدراسیون تا آستانه توافق پیش رفته بودند اما نظر مشورتی این توافق را به هم زده است.

- البته من با وزیر در اینکه نباید همه چیز دست کی‌روش باشد موافقم. باید کی‌روش تعهداتی به ما بدهد. صحبت من درباره جانشینی در حد نام اوست. اگر کسی در حد او را نیاوریم، شکست خورده‌ایم.

* البته یک مسئله هم درباره قرارداد کی‌روش و رقم آن وجود دارد و آن هم اینکه ما در تنظیم قرارداد باید منافع فوتبال‌مان را در اولویت قرار دهیم.

- در اینکه باید در قرارداد کی‌روش مسائل حقوقی رعایت شود تا فدراسیون متضرر نشود شکی نیست اما ما این همه در فوتبال ریخت و پاش داریم و به نظرم باید به کی‌روش که یک مربی حرفه‌ای است، پولی حرفه‌ای بدهیم. می‌توانیم یک مربی درجه دو یا سه بیاوریم و وقتی نتیجه نگرفتیم اخراجش کنیم و غرامتش را بدهیم که دقیقا رقمش هم رقم با یک مربی در حد کی‌روش می‌شود. اما می‌توانیم بجای این کار پولمان را جمع کنیم و یک جنس خوب بخریم.

* بگذریم. ظاهرا بدشانسی‌هایتان تمامی ندارد.

- آنقدر گفتند ما بدشانسیم که خودم هم باورم شد. امیدوارم هرچه سریعتر این وضعیت تمام شود. من روز گذشته کامنت‌های مردم را درباره خودم و تیمم در سایت‌های مختلف دیدم. واقعا آنها انگیزه زیادی به ما دادند و امیدوارم جواب محبتشان را بدهیم.

* گویا بعد از بازی با ملوان به شدت از داوری دلخور بوده‌اید.

- بله واقعا ناراحت بودم. به ما می‌گویند که درباره داوری صحبت نکن و آن را جرم کرده‌اند. مگر ما یک خانواده نیستیم؟ در یک خانواده، مادر یا خانم خانواده غذا را یکبار شور درست می‌کند. آیا اشکال دارد به او بگوییم که غذا شور شده؟ ما ده بار علیه‌مان سوت زده شده و از اعصاب خردی شدید، دچار مشکل شدیم اما چیزی نگفتیم. یکبار چیزی بگوییم عیب دارد؟ اگر اشتباه کوچک باشد چیزی نیست اما برخی از این اشتباه‌ها در بازی تاثیرگذار است. من تعجب می‌کنم که چرا هرچه بی تجربه‌ است برای بازی‌های ته جدول می گذارند. واقعا در این هفته‌های اخیر اعصابم خراب شده است.

* به اخراج دیاکیته در بازی با ملوان انتقاد داشتید؟

- اصلا پنالتی‌ای رخ نداد که دیاکیته اخراج شود. رافخایی خودش را الکی پرتاب کرد. دیاکیته اصلا پایش به رافخایی نخورد و امیدوارم فردوسی‌پور امشب این صحنه را به خوبی بررسی کند. ما نمایشی جلوی ملوان داشتیم که پرسپولیس نتوانست این کار را در انزلی بکند. متاسفانه این مشکلات در بازی با ذوب آهن و فولاد هم وجود داشت.

* چرا از این داوری‌ها شکایت نمی‌کنید؟

- ما روز گذشته از داوری شکایت کردیم اما نهایت می‌خواهند از ما یک عذرخواهی کنند. این عذرخواهی به چه درد ما می‌خورد؟! بد و بیراهش را من می‌شنوم و در نهایت هیچ اتفاقی نمی‌افتد. باشگاه ما هزینه کرده و ما یک تیم بی‌آزار هستیم. نه پایمان به کمیته انضباطی کشیده شده نه کسی از ما طلبکار است اما می‌بینید که چقدر ما را اذیت می‌کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج