۱۳۵۰۳۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

ترین‌های نقل و انتقالات لیگ انگلیس

سایت Dailymail نگاهی داشته به تاریخچه نقل و انتقالات لیگ برتر در ۱۱ سال اخیر و بهترین ، گرانقیمت ترین و البته بدترین خریدهای این سال ها. اینکه خریدهای این تابستان، در کدام دسته قرار می گیرند را باید در تابستان آینده قضاوت کرد.

آی اسپورت: در هر فصل نقل و انتقالات، مربیان تمام تلاش شان را می کنند تا بازیکنان که تصور می کنند باعث بهتر شده تیم های شان می شود را به خدمت بگیرد اما همیشه این تلاش ها ثمر بخش نیست و گاهی خریدی که امید زیادی به آن می رود، به بازیکنی بی اثر و خریدی بی حاصل تبدیل می شود. در آخرین روز بازار نقل و انتقالات تابستانی و در روزی که منچستریونایتد در انتقالی غیرمنتظره، رادامل فالکائو را به خدمت گرفت، سایت Dailymail نگاهی داشته به تاریخچه نقل و انتقالات تابستانی لیگ برتر در ۱۱ سال اخیر و بهترین ، گرانقیمت ترین و البته بدترین خریدهای این سال ها. اینکه خریدهای این تابستان، در کدام دسته قرار می گیرند را باید در تابستان آینده قضاوت کرد.

۲۰۰۳

بهترین قرارداد سال: کریستیانورونالدو از اسپورتینگ لیسبون به منچستریونایتد(۱۲,۲۴ میلیون پوند)

عملکرد جوانک لاغر اندام پرتغالی در دیدار پیش فصل برابر منچستریونایتد، به عنوان بهترین بازیکن زمین به اندازه ای خوب بود که فرگوسن ، مدیران باشگاه را مجبور به پرداخت فوری مبلغی قابل توجه برای خریدش کرد. ۱۲.۲۴ میلیون پوند برای هیجان انگیزترین انتقال فوتبال اروپا به لیگ برتر.

بدترین قرارداد سال: اریک جمبا جمبا از نانت به منچستر یونایتد(۳,۵ میلیون پوند)

ملی پوش کامرونی که از او به عنوان جایگزینی برای روی کین یاد می شد.او فقط با انجام ۲۰ بازی برای شیاطین سرخ در طول دوفصل یکی از بدترین خریدهای الکس فرگوسن است. جمبا جمبا فصل قبل با هدف قرار گرفتن در فهرست تیم ملی کشورش برای بازی های جام جهانی برزیل، یک قرارداد کوتاه مدت با باشگاه اسکاتلندی اس-تی-میرن امضا کرد ولی نتوانست دوباره پیراهن تیم ملی کامرون را برتن کند. حالا این باشگاه اسکاتلندی نیز او را بازیکن آزاد اعلام کرده.

گرانقیمت ترین قرارداد سال: دایمن داف از بلکبرن به چلسی(۱۷ میلیون پوند)

این بال ایرلندی، از اولین خریدهای رومن آبراموویچ برای باشگاه چلسی است. کلودیو رانیری ۱۷ میلیون پوند برای آوردنش به چلسی هزینه کرد تا درنهایت با این تیم نایب قهرمان لیگ برتر شود. دردوسال بعد، داف یک بازیکن کلیدی برای ژوزه مورینیو بود و توانست دوبار پیاپی با چلسی قهرمانی لیگ برتر را بدست آورد.

۲۰۰۴

بهترین قرارداد سال: رابین فان پرسی از فاینورد به آرسنال(۲.۷۵ میلیون پوند)

توسط آرسن ونگر برای جانشین شدن دنیس برگ کمپ اسطوره ای در نظر گرفته شده بود. با انتقال از فاینورد به هایبوری، این بازیکن هلندی توانست خودش را به ونگر اثبات کند.

بدترین قرارداد سال: امیلی هسکی از لیورپول به بیرمنگام(۳.۵ میلیون پوند)

ملی پوش سابق تیم انگلیسی، با رفتن از آنفیلد به سنت آندروز تبدیل به گرانقیمت ترین بازیکن بیرمنگام شد. اما نتوانست قلب تماشاگران این تیم را بدست آورد مخصوصا در فصل دوم حضورش که تنها توانست ۴ بار برای این تیم گلزنی کند.

گرانقیمت ترین قرارداد سال: وین رونی از اورتون به منچستریونایتد(۲۷ میلیون پوند)

اولین بار کلایو تایدسلی مجری کانال ITV گفت که نام رونی را بعدها باز هم خواهید شنید و حالا ما به درستی حرفش پی می بریم. اکنون با گذشت ۱۰ سال از عقد قرارداد رونی با یونایتد، او بیشتر از ۲۰۰ گل برای این باشگاه به ثمر رسانده،۵ بار لیگ برتر را برده و یک بار هم با این تیم قهرمان چمپیونز لیگ شده. او حالا هم کاپیتان تیم فن خال است و هم کاپیتان تیم ملی کشورش.

۲۰۰۵

بهترین قرارداد سال: کوین دویل از کورک سیتی به ردینگ(۷۸ هزار پوند)

او درخط حمله ردینگ با زدن ۱۹ گل تبدیل به بهترین بازیکن فصل تیمش شد. این ملی پوش ایرلندی در سال ۲۰۰۹ با ۶.۵ میلیون پوند به ولورهمپتون فروخته شد و بیش از ۸۳ بار برای تیمش به میدان رفت.

بدترین قرارداد سال: آلبرت لوکه از دپورتیوو لاکرونیا به نیوکاسل(۹.۵ میلیون پوند)

با وجود گلزنی در دربی تاینی ساید، ماندگار شدن این بازیکن اسپانیایی در خاطرات تماشاگران نیوکاسلی اشتباه بزرگی است. گل او برابر ساندرلند، تنها گل او بعد از حدود دوسال حضور در سنت جیمز پارک بود.


گرانقیمت ترین قرارداد سال: مایکل اسین از لیون به چلسی(24.4 میلیون پوند(

در آن سال کشور غنا مطمئنا دارای کاملترین خط میانی در اروپا بود. اسین یک خرید فوق العاده برای چلسی بود و توانست به همراه ژوزه مورینیو به قهرمانی لیگ برتر در سال 2006 برسد. هرچند موفقیت هایش ادامه دار نبود و در فصل 2012-13 به رئال قرض داده شد و در سال 2014 برای همیشه به میلان فروخته شد.

2006

بهترین قرارداد سال: دیمیتار برباتوف از بایرن لورکوزن به تاتنهام(10.9 میلیون پوند)

به او در کشورش لقب "شیطانی با چهره فرشته" داده اند. مهارت و توانایی هایش و البته استایل بی حالش خیلی برای طرفداران در وایت هارت لین جذاب بود. او در اولین فصل حضورش در این باشگاه، به عنوان بازیکن برای تیم منتخب لیگ جزیره برگزیده شد.

بدترین قرارداد سال: آندری شوچنکو از میلان به چلسی(30 میلیون پوند)

یکی از دوستان رومن آبراموویچ مالک روسی باشگاه. او قراردادش را در تابستان 2006 امضا کرد اما تنها توانست 9 گل در طول دو فصل برای آبی ها به ثمر برساند. او بعدا به طور قرضی به میلان برگشت و سرانجام در سال 2009 به اولین باشگاه حرفه اش یعنی دیناموکیف بازگشت.

گرانقیمت ترین قرارداد سال: باز هم آندری شوچنکو(30 میلیون پوند)

2007

بهترین قرارداد سال: گرت بیل از ساوتهمپتون به تاتنهام (5 میلیون پوند)

او البته فصل را با مصدومیت در تاتنهام شروع کرد ولی شش فصل موفقیت آمیز را در این تیم گذراند.و حالا این بازیکن ولزی به یکی از بهترین های جهان تبدیل شده. او تابستان گذشته با 85.3 میلیون پوند به رئال مادرید رفت و توانست با این تیم قهرمانی در چمپیونزلیگ را جشن بگیرد.

بدترین قرارداد سال: دارن بنت از چارلتون به تاتنهام (16.5 میلیون پوند)

یک سال بعد از خرید دیمیتار برباتوف، تاتنهامی ها تصمیم گرفتند یک مهاجم دیگرهم برای تیم خریداری کنند. خریدی که البته این بار خوب از آب درنیامد. او بیشتر در ذهن تماشاگران بازیکنی یاد می شود که فرصت ها را از دست می داد. گلنزنی هایی که باعث شد درنهایت هری ردنپ جایگزین سرمربی وقت این تیم یعنی خوانده راموس شود.

گرانقیمت ترین قرارداد سال: اندرسون از پورتو به منچستریونایتد(25 میلیون پوند)

یکی از بهترین مهاجمان وقت اروپا که از پورتو به الدترافورد آمد. بازیکنی که هرگز به سرالکس فرگوسن وابسته نشد و با آمدن و رفتن مویس و بعد هم فن خال با تیم ادامه می دهد؛ هرچند شایعاتی در مورد رفتنش به تیم های دیگری انگلیسی از جمله برنلی به گوش می رسد.

2008

بهترین قرارداد سال: آرون رمزی از کاردیف به آرسنال(5 میلیون پوند)

یک جوان ولزی فوق العاده دیگر. رمزی پیشرفت هایش در استادیوم امارات را آرام آرام ادامه می داد تا این که مصدومیت گریبانگیرش شد. فصل قبل او توانایی هایش را به ونگر نشان داد و مطمئنا بهترین بازیکن لیگ قبل از کریسمس و مصدومیت دوباره اش بود.

بدترین قرارداد سال: رابی کین از تاتنهام به لیورپول(19 میلیون پوند)

ملی پوش ایرلندی که پیوستنش به لیورپول را جزو رویاهایش می دانست اما 6 ماه کابوس وار را در این تیم گذراند و بعد برای بازگرداندن مقداری پول به لیورپول، به تاتنهام پس فرستاده شد. و بعد هم به سلتیک و سپس به وستهام منقل شد.

گرانقیمت ترین قرارداد سال: روبینیو از رئال مادرید به منچسترسیتی(32.5 میلیون پوند)

سیتی اعلام کرد که روبینیو را برای خط حمله اش به خدمت گرفته. بازیکنی که شروع درخشانی برای تیمش داشت و توانست در همان بازی اول برابر چلسی گلزنی کند و بعد هم یک هت تریک برابر استوک سیتی در اکتبر همان سال. اما در سال دوم او فقط سایه ای از سال قبلش بود. یک مصدومیت و فرم نامناسب و در نهایت انتقال قرضی به باشگاه سابقش سانتوس.

2009

بهترین قرارداد سال: ریکی لمبرت از بریستول رورز به ساوتهمپتون(1 میلیون پوند)

قراردادش زمانی امضا شد که ساوتهمپتونی ها به لیگ یک سقوط کردند. نمایش خوب او در لیگ باعث شد تا با تیم ملی انگلستان به جام جهانی برود و بعد هم به لیورپول بپیوندد.

بدترین قرارداد سال: روکه سانتاکروز از بلکبرن به منچسترسیتی(17.5 میلیون پوند)

این بازیکن پاراگوئه ای با یک عملکرد مناسب از بلکبرن به اتحاد آمد. اما هرگز موفق نشد خودش را در این تیم پیدا کند. زدن تنها 3 گل در طول فصل 2009-10 باعث شد روبرتو مانچینی قیدش را بزند و او را به صورت قرضی به بلکبرن برگرداند.

گرانقیمت ترین قرارداد سال: کارلوس تبس از منچستریونایتد به منچسترسیتی(25 میلیون پوند)

یک انتقال ناراحت کننده برای شیاطین سرخ. تبس با پیوستن به تیم همشهری تمام پل های پشت سرش را خراب کرد. او بیشتر از 50 گل در طول 4 فصل برای سیتی به ثمر رساند.

2010

بهترین قرارداد سال: یحیی توره از بارسلونا به منچسترسیتی(24 میلیون پوند)

ابتدا سوالات بسیاری نزد هواداران سیتی برای پیوستن یحیی توره وجود داشت اما او رفته رفته خودش را در این باشگاه ثابت کرد و حالا منچسترسیتی تبدیل به یکی از بهترین باشگاه های اروپا شده و این ستاره ساحل عاجی هم تا حالا به دو بار قهرمانی با این تیم در لیگ برتر دست پیدا کرده است.

بدترین قرارداد سال: آساموا ژیان از رن به ساندرلند(13 میلیون پوند)

یک بازیکن فوق العاده در جام جهانی 2010 با قیمت معقول برای ساندرلند. بازیکن غنایی که بعد از بازی در نیمه نهایی جام جهانی آفریقای جنوبی، به انگلیس نقل مکان کرد ولی هرگز نتوانست در ساندرلند لحظات امیدوارکننده بسازد. ژیان بعد از دوسال بازی برای ساندرلند به العین امارات منتقل شد.

گرانقیمت ترین قرارداد سال: یحیی توره ( 24 میلیون پوند)

2011

بهترین قرارداد سال: سرخیو آگوئرو از اتلتیکو مادرید به منچسترسیتی (38 میلیون پوند)

بازیکن ملی پوش آرژانتینی که با گل دقیقه آخرش به کوئینزپارک رنجرز قهرمانی را برای سیتی ها به ارمغان آورد. اولین قهرمانی لیگ بعد از 40 سال. او یکی از بهترین بازیکنان هما فصل لیگ شد. قرارداد آگوئرو با منچسترسیتی 5 ساله است. باتقدیر از سباستین لارسن که طبق قراردادی آزاد، از بیرمنگهام به ساندرلند آمد.

بدترین قرارداد سال: آندره سانتوس از فنرباغچه به آرسنال(6,2 میلیون پوند)

در مدت دوسال تنها 13 بار برای آرسنال به میدان رفت. بازیکنی که بعد از تغییر پیراهنش با رابین فن پرسی در دیدار برابر آرسنال، طرفداران توپچی ها را خشمگین کرد. او سپس در سال 2013 به صورت قرضی به گرمیو منتقل شد وسپس در سال 2014 به فلامینگو پیوست. وحالا یک بازیکن آزاد به شمار می آید.

گرانقیمت ترین بازیکن سال: سرخیو آگوئرو(38 میلیون پوند)

2012

بهترین قرارداد سال: سزار آسپیلیکوئتا از مارسی به چلسی(6.5 میلیون پوند)

وقتی ژوزه مورینیو مدعی است که اگر 11 بازیکن مثل آسپیلیکوئتا داشته باشد، قهرمان اروپا می شود، باید این بازیکن اسپانیایی را بازیکن خوبی بدانیم. مدافع پوششی که توانایی بازی در دو سمت را دارد و از مارسی به جمع آبی ها اضافه شد.

بدترین قرارداد سال: جک رادول از اورتون به منچسترسیتی(12 میلیون پوند)

یک بازیکن خشن که با توجه به سبک بازی اش در منچسترسیتی مصدوم شد. او در طول دو فصل 16 بار برای سیتی به میدان رفت و تنها دوگل برای این تیم به ثمر رساند. او حالا طبق یک قرارداد 5 ساله با مبلغ 10 میلیون پوند به ساندرلند پیوسته است.

گرانقیمت ترین قرارداد سال: ادن هازارد از لیل به چلسی(32 میلیون پوند)

مهاجم اهل بلژیک که خریدش باعث خوشحالی فراوان طرفداران چلسی شد. او در دوفصل اول بازی اش برای این تیم، تبدیل به یکی از بهترین بازیکن ها در لیگ برتر و اروپا شده است.

2013

بهترین قرارداد سال: ویلفرد بونی از ویتس به سوانسی(12 میلیون پوند)

یک بازیکن فوق العاده که در اولین فصل حضورش برای این تیم 17 گل در لیگ برتر به ثمر رساند.

بدترین قرارداد سال: مروان فلینی از اورتون به منچستریونایتد( 27 میلیون پوند)

دیوید مویس فصل قبل او را به خط هافبک تیمش اضافه کرد.او در فصل قبل 16 بار برای شیاطین سرخ به میدان رفت بدون گل زده.

گرانقیمت ترین قرارداد سال: مسوت اوزیل از رئال مادرید به آرسنال(42 میلیون پوند)

بدون شک یک استعداد خارق العاده. انتقالی که هنوز هم فرصت داریم تا موفقیت آن را ببینیم..
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج