جاباما
۱۳۵۱۱۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

افاضلی: تکیه ما فقط به بزرگسالان نیست

مربی تیم ملی فوتبال امید گفت: "ما در سال ۲۰۰۴ با بازیکنان بزرگسال قهرمان شدیم اما امسال در بازی‌های آسیایی بدون بازیکن بزرگسال شرکت می‌کنیم."

خبرگزاری فارس: هومن افاضلی مربی تیم ملی فوتبال امید در نشست خبری در کمیته ملی المپیک گفت:‌ "با توجه به اینکه از سال ۲۰۰۲ قوانین تغییر کرده، ما فقط از بازیکنان زیر ۲۳ سال می‌توانیم استفاده کنیم و بدون بزرگسالان به بازی‌های آسیایی می‌رویم. در سال ۲۰۰۴ ما با بزرگسالان قهرمان شدیم اما این اولین تیمی است که بعد از تغییرات به بازی‌ها اعزام می‌شود."

وی ادامه داد:" تکیه ما فقط به بزرگسالان نیست نحوه تفکرات تغییر کرده و این بازیکنان آینده تیم ملی ما بوده و برای هدف‌مان مهم هستند. از بین این بازیکنان ۱۳ ورزشکار می‌توانند در المپیک شرکت کنند که امیدواریم موفق باشند."

وی ادامه داد:" نکته دومی که می‌خواهم اشاره کنم تشکر از باشگاه‌هایی است که برای دراختیار گذاشتن بازیکنان خود با ما همکاری کردند و آن هم در شرایط دشواری بود که قرار داشتم. مثلاً تیم سایپا دو بازیکن اصلی خود را به ما داد، ذوب آهن دو بازیکن بسیار کلیدی‌اش را به اردو فرستاد و امیدوارم تا آخر وقت امروز دو باشگاه نفت و سپاهان مرتضی پورعلی گنجی و مهدی شریفی را به اردو بفرستند. البته می‌دانم که مربیان در لیگ روی تک تک بازیکنان خود حساب می‌کنند، مثلاً امیر قلعه‌نویی با وجودی که دستش بسته است اما یعقوب کریمی را دراختیار ما قرار داده، همچنین باید از پرسپولیس به خاطر حضور خان‌زاده در اردو تشکر کنم. از شش بازی گذشته لیگ خان‌زاده ۴ بازی برای پرسپولیس به میدان رفته است."

افاضلی تأکید کرد: "نمی‌خواهم کسی را از قلم بیندازم چون همه آنهایی که بازیکنان خود را داده‌اند گذشت کردند و البته حضور بازیکنان در اردو مسئله‌ای است اجتناب‌ناپذیر. هیأت رئیسه فوتبال هم حمایت خوبی از این تیم کرده و گفته بود اگر بازیکنی به اردو نیاید تا پایان فصل محروم می‌شود، اما ما سعی کردیم کار را دوستانه پیش ببریم."

مدیر تیم امید ادامه داد: "مورد دیگری که می‌خواهم اشاره کنم، این است که با وجود گذشت ۶ هفته از لیگ هنوز هم مربیان و باشگاه‌ها می‌گویند تیم‌شان شکل نگرفته است و این در شرایطی است که هرکدام از تیم‌ها حدود ۶ هفته فرصت آمادگی داشتند و چیزی حدود ۱۰۰ جلسه تمرین را پست سر گذاشتند، اما تیم امید در مجموع فقط ۷ روز فرصت سازمان‌دهی دارد که با توجه به عدم حضور برخی از بازیکنان هنوز هم کامل نشده‌ایم و همین ۷ روز هم در حال از دست رفتن است، اما در همین بازی‌های آسیایی تیم‌هایی هستند که دو سال است بازیکنانشان کنار هم کار می‌کنند، می‌توانم به تیم امید ژاپن اشاره کنم، آنها شاید با بازیکنانی بیایند که همگی آنها زیر ۲۱ سال باشند، اما دو سال است که این بازیکنان کنار هم تمرین می‌کنند."

افاضلی ادامه داد: "فوتبال ورزش پیچیده‌ای است، یازده بازیکن مقابل یازده بازیکن قرار می‌گیرند و تماس فیزیکی با هم دارند و ما باید تک تک افراد مقابل را آنالیز کنیم. فوتبال مثل بسکتبال یا والیبال نیست، به همین دلیل است که فوتبال جذابیت‌های خودش را دارد. ما تایم کمی داریم تا به ارنج خود برسیم و این ۱۱ نفر را بخواهیم از لحاظ فنی به هم نزدیک کنیم. امیدوارم که شما رسانه‌ها فضای مثبتی برای تیم امید فراهم آورید و از جوانان ما حمایت کنید. اینها ستاره‌های آینده ما هستند و امیدواریم با وجود وقت کم ولی با توجه به کیفیت کاریمان و مربی خوبی که داریم بتوانیم نتایج قابل قبولی بگیریم و این تیم را برای المپیک ریو آماده کنیم."
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج