۱۳۵۱۸۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

انتقاد از واردات خودروهای میلیاردی به کشور

رئیس دیوان عدالت اداری از موج فزاینده تجمل‌گرایی و واردات خودروهاي لوكس به کشور انتقاد کرد و آن را خلاف آموزه‌هاي ديني، منافع ملي و اقتصاد كشور در شرايط فعلي دانست.

خبرگزاری مهر: حجت‌الاسلام منتظري درجلسه هيات عمومي ديوان ضمن تبريك ايام ولادت حضرت معصومه(س) و حضرت ثامن الحجج امام رضا(ع) و دهه كرامت، گفت: آنچه در ارتباط با ورود خودروهای گران قیمت و چندميليارد توماني به کشور از رسانه ها منتشر می شود، شایسته نظام اسلامي و اقتصاد مقاومتی نیست.

وي افزود: در كشوري كه هنوز در آن برخي نيازمند حداقل‌ها هستند و تا اين اندازه مشكلات اقتصادي در كشور وجود دارد، عده‌اي چنان گرفتار تجملات دنيا شده‌اند كه خودروهاي چندميليارد توماني وارد مي‌كنند، خودروهايي كه حتي سازندگانشان نيز از آن استفاده نمي‌كنند.

رئيس ديوان عدالت اداري به واريز سخاوتمندانه دلارهاي كشور به جيب اروپاييان اشاره كرد و ادامه داد: در حالی که برای ورود دلار حاصل از فروش نفت به کشور با مشکلات و محدودیت‌های عدیده‌ای از سوی غرب مواجهیم، عده‌ای سخاوتمندانه ميليون‌ها دلار را در دامن اروپايي‌ها مي‌ريزند و لوكس‌ترين وسايل از جمله خودرو به كشور وارد مي‌كنند.

وي اظهار داشت: البته ما منكر آرامش و فراهم كردن اسباب آسايش توسط مردم نيستيم و اسلام نيز بر اين موضوع تاكيد دارد ولي اسراف و تبذير و زياده‌روي نيز در اسلام محكوم است.

منتظري با اشاره به اينكه با اين رفتارها از اسلام فاصله گرفته‌ايم، تصريح كرد: ما كه داعيه اسلامي بودن و اتصال به قرآن و اهل بيت عصمت و طهارت(ع) را داريم، بايد با افتخار اين وابستگي را حفظ كنيم و به تذكرات و فرامين آن نيز پايبند باشيم.

وی همچنین رشد بی‌ضابطه واسطه‌گري را يكي از دلايل ثروت‌اندوزي نامشروع و انباشت آن دانست و اظهار داشت: به عنوان مثال در حالي كه كشاورزان ما با رنجي كه مي‌كشند، محصولات خود را با كم‌ترين قيمت مي‌فروشند، محصولات با چندين برابر قيمت به دست مصرف‌كننده مي‌رسد و سود اصلي به جيب دلال و واسطه مي‌رود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج