جاباما
۱۳۵۲۰
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

۱۰ ضربه شلاق برای یک زن به اتهام رانندگی

منابع عربستانی اعلام کردند که «شیماء جستنیه» حکمی قانونی از دادگاهی در جده دریافت کرده است که بر اساس آن وی محکوم به تحمل ۱۰ ضربه شلاق شده است.

منابع عربستانی اعلام کردند که «شیماء جستنیه» حکمی قانونی از دادگاهی در جده دریافت کرده است که بر اساس آن وی محکوم به تحمل ۱۰ ضربه شلاق شده است.

بنا بر اعلام منابع مطلع، قاضی دادگاه در این حکم خود استناد به قانونی موسوم به مخالفت با پادشاه عربستان کرده بیش از ۲۰ سال قبل تصویب شده است.

روزنامه الحیات نیز با اعلام این خبر تاکید کرد که روز شنبه گذشته (۱۲ نوامبر) حکم شیماء صادر شده است و این زن نیز دریافت این حکم را تایید کرد.

شیماء به روزنامه الحیات اعلام کرد: هنوز نیاز به فکر کردن دارم و باید با وکیل خود مشورت کنم. این موضوع ادامه دارد.

صدر صک شرعی یقضی بجلد فتاة عشر جلدات لقیادتها سیارة فی جدة الصیف الماضی. وقالت شیماء جستنیة لـ «الحیاة» أمس ان «الصک الشرعی الذی صدر فیه حکم بعشر جلدات بسبب مخالفتی لولی الأمر». وأکدت أنها حصلت على نسخة من الصک الشرعی أول من أمس (السبت).

برخی منابع خبری نیز اعلام کردند که چندی پیش شاه عربستان در دستوری وی را از تحمل مجازات عفو کرده بود اما این حکم بر خلاف این دستور صادر شده است.

در حالی که شاه عربستان تحت فشارهای مختلف اخیرا از حقوق زنان در شرکت در انتخابات و رای دادن و نامزد شدن سخن گفته است، اما موضوع حقوق زنان برای رانندگی هنوز لاینحل باقی مانده و جریان وهابی در عربستان بشدت مخالف چنین اقدامی از طرف زنان است.

پیش از این نیز چندین زن عربستانی برای گرفتن حقوق خود از زنان عربستانی خواسته‌ بودند تا در روز مشخصی همه سوار بر خودرو در خیابان‌های عربستان اعتراض خود را نشان بدهند. اما تاکنون زنان بسیاری به دلیل این اتهام محاکمه شده‌اند.

منبع: فارس

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

10 ضربه شلاق برای یک زن به اتهام رانندگی



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج