جاباما
۱۳۵۲۰۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

ادامه سریال تاخیر‌ چند ساعته پروازها

تاخیر در پرواز ایرلاین‌های ایرانی آن قدر اتفاق افتاده که اگر هواپیمایی در زمان مقرر پرواز کند عجیب به نظر می‌رسد، اما لغو پرواز پس از تاخیر‌های چند ساعته محصول جدید شرکت‌های هواپیمایی است.

خبرگزاری ایسنا: تاخیر در پرواز ایرلاین‌های ایرانی آن قدر اتفاق افتاده که اگر هواپیمایی در زمان مقرر پرواز کند عجیب به نظر می‌رسد، اما لغو پرواز پس از تاخیر‌های چند ساعته محصول جدید شرکت‌های هواپیمایی است.

در فاصله ۲۰ روزی که از آخرین سقوط هواپیماهای ایرانی می‌گذرد، تاخیر در زمان پرواز هواپیماها نیز افزایش یافته است؛ تاخیرهایی که به نظر می‌رسد برای جلوگیری از فجایع جدید پیش می‌آیند.

جدا از دلیل اصلی بالا‌رفتن زمان تاخیر‌ها که عملکرد نظارتی بر عملکرد هواپیماها پیش از سقوط ایران ۱۴۰ را زیر سوال می‌برد، نکته‌ای که بیش از همه جلب توجه می‌کند، نحوه‌ی واکنش شرکت‌ها در قبال نقص فنی هواپیماهایشان است.

طبق قانون شرکت‌های هوپایمایی موظف‌اند نسبت به تمام تعهدات خود به مسافرانشان پایبند باشند. با خرید رسمی بلیت از سوی مسافر یک قرار‌داد دوطرفه بین شرکت و فرد خریدار بسته می‌شود و ایرلاین‌ مربوطه موظف است اصولی را در این چارچوپ رعایت کند.

اصلی‌ترین تعهد در این زمینه، مربوط به نحوه‌ی رساندن مسافر به مقصد می‌شود. شرکت باید تعهد کند مسافر را در شرایط مقرر به مقصد برساند.

این شرایط درباره‌ی اوضاع غیرمعمول نیز صدق می‌کند و اگرهواپیمای در نظر گرفته شده بنا به هر دلیلی توان پرواز نداشته باشد، ایرلاین موظف است همان شرایط را در اسرع وقت با هواپیمایی دیگر به وجود آورد. مدیریت این مساله به‌طور معمول با هواپیمای جانشین انجام می‌شود.

ایرلاین‌ها باید برای پروازهای خود، هواپیمایی جایگزین داشته باشند و در صورتی که برطرف کردن نقص فنی هواپیما از زمان قانونی تاخیر بیشتر شود هواپیمای ذخیره مسافران را جابه‌جا کند.

ایرلاین‌های ایرانی اما به نظر می‌رسد، این موضوع را به شکلی نامحسوس کنار گذاشته‌اند. هرچند پایین‌بودن تعداد ناوگان هوایی ایران به دنبال محدودیت‌های بین‌المللی امری غیرقابل انکار است، اما مسافری که برای سفر خود برنامه‌ریزی کرده نیز حقوقی دارد.

در روزهای گذشته پرواز بعضی از شرکت‌ها پس از تاخیرهای متعدد و بعضا چند ساعته یا لغو شده‌اند و یا هیچ خبری از هواپیمای جانشین نشده است.

در بعضی موارد مسافران مجبور شده‌اند چند ساعت به انتظار بنشینند تا نقص فنی هواپیما برطرف شود و ایرلاین هیچ گزینه‌ی دیگری را در نظر نگرفته است.

با این وجود مشخص نیست طرح هواپیمای جایگزین به‌طور کامل فراموش شده یا با چراغ سبز مسوولان و به دلیل محدودیت ناوگان، شرکت‌ها از فراهم آوردن این شرایط معاف شده‌اند، هرچه هست هیچ کس پاسخگوی حقوق از دست رفته مسافران این هواپیماها نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج