جاباما
۱۳۵۲۸۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

نسل جدید استعدادهای جوان در بارسلونا

ریچارد مارتین معتقد است که مونیر الحدادی و ساندرو رودریگز طلایه‌داران نسلی جدید در بارسلونا هستند و این مسئله، نوید آینده‌ای روشن را برای بارسلونا می‌دهد.

طرفداری: بارسلونا هرگز از دادن فرصت به جوانان ابایی نداشته است و به نظر می‌رسد که این سیاست آزمون‌پس‌داده، به لطف جوانانی نظیر مونیر الحدادی و ساندرو رودریگز بار دیگر ثمربخش خواهد بود. مونیر در اولین روز فصل برابر الچه در خانه توانست گل‌زنی کند و پس از او، رودریگز در بازی یک‌شنبه برابر ویارئال نام خود را در جمع گل‌زنان باشگاه قرار داد.

۹ بازیکن از ۱۴ بازیکنی که برای آبی و اناری‌پوشان در دیدار برابر ویارئال به میدان رفتند، بومی بودند؛ از باتجربه‌هایی نظیر جرارد پیکه، سرجیو بوسکتس و رکورددار تعداد بازی برای باشگاه، ژاوی، گرفته تا رودریگز، الحدادی و رافینیا آلکانتارا. به نظر می‌رسد که آکادمی بااعتبار لاماسیا به مانند همیشه موثر است.

الحدادی از اعضای کلیدی تیم بارسلونایی بود که با زدن ۳۲ گل در ۱۰ بازی، اولین لیگ جوانان یوفا را در فصل پیش فتح کرد تا ثابت کند آینده نیوکمپ روشن است. الحدادی ۲ گل در فینال به ثمر رساند - که یکی از آن دو گل از وسط زمین بود - و با ۱۱ گل عنوان آقای گل این رقابت‌ها را از آن خود کرد.

این مهاجم متولد مادرید، به لطف نمایش‌های درخشانی که در آن مسابقات داشت، اواسط فصل پیش به بارسای بی راه پیدا کرد و از آن موقع تاکنون، به رشد خود با همان سرعت ادامه داده است. وی در پیش‌فصل برترین گل‌زن تیم بود و در اولین بازی رسمی‌اش برابر الچه درخشید. او در نیمه اول دیرک دروازه الچه را به لرزه درآورد و در نیمه دوم توانست با زدن گلی زیبا، سومین گل‌زن جوان تاریخ بلوگرانا بعد از بویان کرکیچ و لیونل مسی شود.

اما نباید اشتباه کرد و تنها او را جوانی خوش‌آتیه در جمع کاتالان‌ها دانست. آداما ترائوره نیز، که وینگری سرعتی است، از اعضای تیم فاتح لیگ جوانان یوفا بود و توانست در همان فصل قبل به بارسای بی راه یابد. اکنون به نظر می‌رسد که او از یاران کلیدی تیم اوزبیو ساکریستان در این فصل خواهد بود.

به عقب‌تر که برویم، سرجی سمپر نظم و هوش لازم را دارد تا بتواند به خط میانی بارسا راه یابد و با بوسکتس رقابت کند. همچنین از آلن هلیلوویچ، جوانی که از دینامو زاگرب خریداری شد، انتظارات زیادی می‌رود؛ کسی که در سن ۱۶ سالگی اولین بازی رسمی‌اش را برای تیم ملی بزرگ‌سالان کرواسی انجام داده است.

شاید بارسا در این تابستان بیش از قبل خرج کرده است تا بتواند عنوان قهرمانی لالیگا را از اتلتیکو مادرید پس بگیرد اما خریدهای گران‌قیمتی نظیر ایوان راکیتیچ و لوئیز سوارز نمی‌توانند از جایگاه‌شان در تیم مطمئن باشند - بچه‌های جدیدی در خانه هستند که آماده‌اند تا برای جایگاه خود در تیم بجنگند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج