جاباما
۱۳۵۳۴۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

فجر سپاسی در مسیر سازندگی

‌تیم فوتبال فجر سپاسی کار خود را برای حضور در لیگ دسته اول آغاز کرده و می‌توان گفت گام‌های دوباره را در مسیر سازندگی آغاز کرده است.

خبرگزاری ایسنا: فجرشهید سپاسی، تیم باسابقه شیرازی پس از آن که فصل گذشته نتوانست جواز حضور مجدد در لیگ برتر را کسب کند و برای دومین بار طی چهار سال گذشته، رهپسار لیگ دسته اول آزادگان شد، به نظر می‌رسد باید با خون تازه‌ای وارد لیگ دسته یک شود.

جدایی سرهنگ جعفری از فجر اولین پیامد این سقوط بود؛ مدیری که خود بنیانگذار باشگاه فجر بوده و از سال ۱۳۶۶ تاکنون همواره در کنار آن حضور داشته است، به دوران مدیریت طولانی خود پایان داد تا گزینه‌های دیگری برای جانشینی او مطرح شوند.

اما در شرایطی که همه منتظر حضور عبدالرسول فلاح مدیرعامل سابق باشگاه‌های مرصاد و برق شیراز و رییس فعلی تربیت بدنی سپاه فجر فارس به جای جعفری بودند، سرهنگ ظهراب قنبری به عنوان مدیرعامل معرفی شد.

به دنبال آن، علی‌اصغر کلانتری که قبلا با فجر سابقه صعود از لیگ دسته اول را داشت به عنوان سرمربی معرفی و محمد عباسی دیگر مربی شیرازی نیز در سمت مدیر فنی منصوب شد تا فجر کارش را کلید بزند.

فجری‌ها که در فوتبال ایران به سازندگی شهرت دارند، چند سالی را در مسیر دیگری سیر کرده بودند. آنها بر خلاف رویه دیرین خود، سبد به دست وارد بازار نقل و انتقالات می‌شدند و کمتر به تیم‌های پایه خود توجه می‌کردند و ماحصل این تفکر هم دوری از نتایج درخشان گذشته بود؛ نتایجی که زمانی آنها را تا آسیا برد و حالا اما در لیگ دسته اول کشور باید در جدال با ۲۳ تیم دیگر برای کسب سهمیه لیگ برتر تقلا کنند.

در این میان تیم امیدهای فجر سپاسی فصل قبل به مقام قهرمانی کشور رسیده بود و این حکایت از آن داشت که می‌توان به جوانان آن تیم بها داد.

کلانتری که بر اساس آیین نامه جدید نقل و انتقالات فدراسیون، باید ۱۸ بازیکن بزرگسال، ۹ بازیکن زیر ۲۳ سال و ۸ بازیکن زیر ۲۱ سال را در فهرست خود قرار دهد، همه ۱۷ سهمیه زیر ۲۳ سال و زیر ۲۱ سال را از امیدهای فصل قبل فجر انتخاب کرد تا روند سازندگی در این باشگاه احیا شود.

او می خواهد به جوان‌ها بها بدهد؛ جوان‌هایی که اگر دیده شوند می‌توانند سال‌ها فوتبال فارس و فجر را بیمه کرده و از تورم موجود در بازار نقل و انتقالات نجات دهد.

البته دید اعتماد به جوانان، هزینه‌هایی هم دارد اما فجر چاره‌ای جز این روش نخواهد داشت زیرا در قیاس با تیم‌های متمول به لحاظ مالی، فجر پولی در خزانه ندارد تا مهره‌های طراز اول را جذب کند.

فجری‌ها از تیم فصل قبل خود بازیکنانی مانند محمدرضا خزایی، صالح خلیل‌آزاد ، دانشگر، کریمیان و... را حفظ کرده و نفراتی مانند مجید غلام‌نژاد، پورامینی، شهرام گودرزی، سیداحمد حیات‌منش، مهدی چاه‌کوتاه‌زاده و وفا هخامنشی را هم به خدمت گرفته‌اند تا با تلفیقی از جوانان و با تجربه‌ها در راه رسیدن به لیگ برتر تلاش کنند.

لیگ دسته اول از اواسط مهرماه کلید می‌خورد و باید منتظر ماند و دید «تیم سازی» جدید فجری‌ها چه ثمری برای آنان و شهری که اکنون در لیگ برتر هیچ نماینده‌ای ندارد، درپی خواهد داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج