۱۳۵۳۵۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

قیمت طلا کاهش یافت

قیمت جهانی طلا در اوایل معاملات امروز - چهارشنبه - با این احتمال که ریزش اخیر قیمت خرید بیشتر از سوی سرمایه گذاران را به دنبال خواهد داشت، افزایش یافت اما همچنان در پایین‌ترین قیمت ۱۱ هفته گذشته قرار دارد.

خبرگزاری ایسنا: قیمت جهانی طلا در اوایل معاملات امروز - چهارشنبه - با این احتمال که ریزش اخیر قیمت خرید بیشتر از سوی سرمایه گذاران را به دنبال خواهد داشت، افزایش یافت اما همچنان در پایین‌ترین قیمت ۱۱ هفته گذشته قرار دارد.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات سنگاپور با ۰.۲ درصد افزایش، ۱۲۶۸ دلار بود.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر با ۰.۳ درصد افزایش، ۱۲۶۸ دلار معامله شد. طلا روز گذشته به ۱۲۶۲ دلار کاهش پیدا کرد که پایین‌ترین قیمت از ۱۷ ژوییه بود.

انتشار گزارشی که نشان داد شاخص تولید و ساخت آمریکا به بالاترین سطح از مارس سال ۲۰۱۱ به این طرف رسیده است، صعود ارزش دلار را به دنبال داشت.

آماری که روز جمعه قرار است منتشر شود ممکن است رشد بازار کار آمریکا برای هفتمین ماه پیاپی را نشان دهد.

شاخص دلار بلومبرگ در حال حاضر در بالاترین سطح هفت ماه گذشته قرار دارد. دلار قوی معاملات طلا را که به دلار انجام می‌شود برای خریداران خارجی گران‌تر کرده و در نتیجه تقاضای خرید را کاهش می‌دهد.

طلا سال گذشته با بهبود اقتصاد آمریکا که احتمال آغاز تعدیل تدابیر محرک مالی بانک مرکزی این کشور را مطرح کرد، ۲۸ درصد سقوط کرد.

بانک مرکزی آمریکا تاکنون شش بار اقدام به کاهش میزان خرید ماهانه اوراق قرضه کرده و با تداوم نشانه‌های مثبت از احیای اقتصادی انتظار می‌رود نرخ‌های بهره را زودتر از موعد مقرر افزایش دهد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، قیمت طلا با احتمال نزدیک شدن زمان افزایش نرخ‌های بهره، در سه ماهه جاری کاهش یافته است.

به گفته تحلیلگران، اخبار اقتصادی مثبت و نگرانی سرمایه گذاران نسبت به افزایش نرخ‌های بهره، طلا را تحت فشار نگه داشته است.

با این همه قیمت طلا تحت تاثیر ناآرامی در خاورمیانه و اوکراین که تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان پناهگاه مطمئن سرمایه را تقویت کرده است، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۵.۴ درصد صعود کرده است.

در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۹.۱۸۶۵ دلار رسید. هر اونس پلاتین از ۱۴۰۹ دلار در روز گذشته به ۱۴۱۰ دلار افزایش یافت و پالادیم تغییر چندانی نداشت. قیمت هر اونس این فلز که روز دوشنبه به رکورد ۹۱۲ دلار صعود کرده بود، در حال حاضر ۸۸۱ دلار است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج