۱۳۵۵۱
۱۵۶ نظر
۵۰۷۸
۱۵۶ نظر
۵۰۷۸
پ

توصیه ها و هشدارهای کارشناسان درباره افزایش قد

راه و رسم قد کشیدن

«امتحانش که ضرر ندارد!» همین جمله خیلی ها را وسوسه می کند تا برای آنکه قامت بلندتری داشته باشند، انواع قرص ها، ژل، صندل، برچسب، کفش و گوشواره افزایش قد را تجربه کنند.

تب زیبایی خیلی وقت است که دیگر فروکش نمی کند و روز به روز هم بالاتر می رود. صفحات مجله ها و روزنامه ها پر شده از تبلیغات جورواجوری که هرکدام سودای زیباترشدن را در سر خواننده می پرورانند. تب زیبایی برخی را آنقدر دچار کرده که برای چند سانت بلندقدترشدن، در دام سودجویان می افتند. «امتحانش که ضرر ندارد!» همین جمله خیلی ها را وسوسه می کند تا برای آنکه قامت بلندتری داشته باشند، انواع قرص ها، ژل، صندل، برچسب، کفش و گوشواره افزایش قد را تجربه کنند.

«ژل افزایش قد تا ۵ سانتی متر، بددون کوچک ترین عوارض... کامل ترین و جدیدترین روش آموزش تضمینی افزایش قد بدون استفاده از داروهای شیمیایی و هورمونی زیان آور... دستگاه افزایش قد اورجینال که به صورت صندل تا ۱۵ سانتی متر در سنین کمتر از ۳۵ سال باعث افزایش قد می شود...» اینها فقط برخی از آگهی هایی است که در این زمینه وجود دارد، در توضیح روش کار دستگاه افزایش قد اورجینال آمده است: «این دستگاه با ایجاد پالس های الکتریکی ضعیفی، مانند طب سوزنی، اقدام به تحریک اعصاب حساس و موردنظر محل قرارگرفتن آن (کف پا) می کند و به این ترتیب باعث افزایش قد کاربر تا حداکثر ۱۲ تا ۱۵ سانتی متر می شود. شیوه کار این دستگاه نوعی فیزیوتراپی برای استخوان هاست و با تحریک اعصاب بدن، از تنبلی عضلات جلوگیری می کند و با تحریک عصبی باعث افزایش قد طبیعی می شود قیمت این دستگاه ۵۷ هزار تومان است و هیچ گونه عارضه ای ندارد.»

این دستگاه ها و صندل ها و... به ظاهر هیچ عارضه و مشکلی ندارند و می توانند آرزوی بلندقدترشدن خیلی ها را برآورده کنند، قیمتشان هم آنقدر گران نیست که فقط افراد متمول بتوانند آنها را تهیه کنند اما آیا فقط با تحریک اعصاب بدن، می توان چند سانت بلندتر شد؟

راه و رسم قد کشیدن

این تبلیغات فاجعه است!

رییس انجمن جراحان از ارتوپدی ایران در این باره به سلامت می گوید: «بیان این تبلیغات به عنوان مباحث علمی فاجعه است به دلیل آنکه با اتمام سن رشد و بسسته شدن صفحات استخوانی، هیچ عاملی (نه دارو، نه کفش و صندل، نه ژل و نه ورش و نه حتی تغذیه مناسب) نمی تواند قد را بلندتر کند.»

دکتر غلامعلی عکاشه با بیان اینکه استفاده از آنچه در این آگهی ها تبلیغ می شود هیچ گونه اثری ندارد، ادامه می دهد: «جز سرازیرکردن پول به جیب مبلغان این روش های غیرعلمی، استفاده از آنها سود دیگری نخواهد داشت.» او با تاکید بر اینکه هیچ دارویی برای افزایش قد وجود ندارد، توضیح می دهد: «صفحات رشد استخوانی بعد از سن بسته شدن این صفحات استخوانی در دختران و پسران متفاوت است اما به طور کلی می توان گفت بعد از سن ۲۰ سالگی دیگر نمی توان با هیچ وسیله و روشی قد افراد را بلندتر کرد.»

افزایش قد علمی نیست

یکی از روش های بحث برانگیز افزایش قد، عمل جراحی است. این روش را اولین بار یک فرد روسی برای مجروحان جنگی که استخوان هایشان آسیب دیده بودند و به طور مثال یک پایشان بلندتر از پای دیگر بود، به کار برد. رییس انجمن جراحان ارتوپدی ایران درباره چنین عمل های جراحی ای توضیح می دهد: «اگر بر اثر بیماری یا سانحه، یک پا کوتاه تر از پای دیگر باشد، می توانیم با عمل جراحی حداقل ۳ سانیت متر پای دیگر را بلند کنیم و اگر کوتاهی در ران و ساق پا باشد، براساس ضوابط تعریف شده ای بین ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر می توان قد پا را بلندتر کرد اما اینکه فرد سالمی بخواهد با عمل جراحی قدش را بلندتر کند به هیچ وجه توصیه نمی شود.»

دکتر عکاشه با بیان اینکه عوارض این جراحی آنقدر زیاد است که در دنیا برای افزایش قد پذیرفته شده نیست، ادامه می دهد: «امکان کج جوش خوردن و فلج عصب در این عمل جراحی وجود دارد و جای پیچ و بخیه در پای فرد باقی خواهد ماند. علاوه بر آن، اگر به طور مثال ران را بلند کنیم، زانو بدون تغییر می ماند و بسیار بدقواره می شود و ناهماهنگی نسبت به بالاتنه نیز به وجود خواهد آمد.»

وی درمورد افرادی که ادعا می کنند عمل افزایش قد عوارضی ندارد، می گوید: «از افرادی که چنین ادعایی دارند دعوت می کنم که در مراجع ذی صلاح قانونی حاضر شوند و این موضوع را ثابت کنند.» رییس انجمن جراحان ارتوپدی ایران به افرادی که علاقه دارند قدشان بلند شود، توصیه می کند: «قبل از انتخاب روشی برای افزایش قد به متخصصانی مراجعه کنید که هم صلاحیت دارند و هم صداقت. در این راستا، انجمن جراحان ارتوپدی ایران در هر زمان با معرفی متخصصان، پاسخگوی سوال های شما خواهد بود.»

ایرانی ها بلندتر شده اند

ایرانی ها طی ۳۰ سال گذشته، ۸ تا ۱۰ سانتی متر بلندتر شده اند. دکتر مرتضی مولوی، فوق تخصص ارتوپدی اطفال با بیان این خبر در گفت و گو با سلامت می گوید: «این آمار را براساس نمودار افزایش قد از بیمارانی که برای کوتاهی یک پا مراجعه کردند، به دست آوردیم. این نمودار مشخص می کند در کودکی که یک اندامش کوتاه تر از اندام دیگر است، در سن ۱۶ تا ۱۷ سالگی اندام چه میزان رشد می کند و در چه سنی می توان عمل جراحی انجام داد.

این نمودار در مورد افراد سالم نیز مصداق دارد و براساس آن می توان نتیجه گرفت ایرانی ها تا ۱۰ سانتی متر بلندتر شده اند.» این فوق تخصص ارتوپدی اطفال ۳ عامل را در افزایش قد موثر می داند: «ورزش، تغذیه و بهداشت عواملی هستند که به مرور زمان بر رشد قدی افراد تاثیر می گذارند. اگر کودکان در سن رشد کمتر بیمار شوند و مجبور نباشند آنتی بیوتیک مصرف کنند (آنتی بیوتیک جذب کلسیم و پروتئین را کم می کند)، تغذیه مناسب داشته باشند و ورزش کنند نسلی بلندقامت تر خواهیم داشت.»

دکتر مولوی به افزایش قد در کشور ژاپن اشاره می کند و توضیح می دهد: «در سال ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۷ به طور متوسط ۸ سانتی متر به قد ژاپنی ها اضافه شد به گونه ای که الان والیبالیست های ۲ متری دارند. وضعیت در ایران نیز مشابه کشور ژاپن و متاثر از ۳ عامل تغذیه، بهداشت و ورزش است.» وی اعتقاد دارد: «در یک خانواده ۶ نفره، معمولا فرزندانی که وضعیت بهتری از نظر ۳ عامل ذکر شده دارند، قدبلندتر هستند. بنابراین غیر از عوامل ژنتیکی، عوامل دیگری نیز بر قد افراد تاثیر دارند.»


راه و رسم قد کشیدن

۵ درصد کودکان زیر ۵ سال، کوتاه قد هستند

آمارهایی که دکتر مولوی بیان کرد جنبه رسمی ندارد و بر مبنای تعداد مراجعان به مطب تهیه شده است. دکتر حامد برکاتی، رییس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت می گوید: «آماری درمورد افزایش قد 10-8 سانتی متر ایرانی در دست نیست، اما براساس آخرین آمارهای وزارت بهداشت که در سال 83 تحقیق آن انجام شده، کوتاه قدی در گروه سنی زیر 5 سال به 5 درصد رسیده درحالی که در سال 77، 15 درصد بوده است.» دکتر برکاتی اعتقاد دارد، باتوجه به برنامه کودک سالم که از سال 84 وارد سیستم بهداشت و درمان شده و بالارفتن شاخص های بهداشتی و سطح سواد، به نظر می رسد وضعیت کوتاه قدی بهتر شده باشد.

رییس انجمن جراحان ارتوپدی ایران نیز گفته های دکتر برکاتی را تایید و عنوان می کند: «آمار رسمی ارزیابی شده ای که وضعیت قد ایرانی ها را طی زمان های مختلف سنجیده باشد و بیان کند که شاهد افزایش قد ایرانیان بوده ایم، وجود ندارد، اما به صورت تجربی و براساس مشاهدات می توانیم بگوییم جوانان و به خصوص دختران بلندتر شده اند.»

دکتر عکاشه اعتقاد دارد: «در قدیم سوءتغذیه وجود داشت و بیماری هایی مثل اسکوربوت، بری بری و راشیتیسم که ناشی از فقر ویتامین B و کلسیم است بسیار دیده می شد، اما در حال حاضر با بهود وضعیت تغذیه و ورزش که بر صفحه رشد تاثیر می گذارد، قد جوانان بلدتر شده و سوءتغذیه کمتر مشاهده می شود.»

بیماری هایی که رشد قدمان را متوقف می کند

تا چه سنی قدمان بلند می شود؟ پاسخ این پرسش تکلیف بسیاری از سوال ها را درمورد روش های جانبی و غیرعلمی افزایش قد مشخص می کند. دکتر محسن خوش نیت، فوق تخصص غدد و متابولیسم می گوید: «افزایش قد تا زمانی که صفحه های رشد استخوان باز باشد، امکان پذیر است. در دختران 2 سال بعد از عادت ماهیانه و در پسران با اتمام بلوغ یعنی 16، 17 سالگی صفحات رشد بسته می شود و از آن زمان به بعد، افزایش قد با هیچ وسیله ای امکان پذیر نیست.»

دکتر خوش نیت با دروغ دانستن تبلیغاتی که در مورد افزایش قد در مجله ها، ماهواره و فضای مجازی وجود دارد، تاکید می کند: «برخی بیماری ها بر روند رشد قد تاثیر می گذارند و افراد باید قبل از بولغ به متخصص مراجعه کنند تا علت کوتاه قدی بررسی شود. کم کاری تیرویید، کمبود هورمون رشد، بلوغ زودرس، بیماری های کبدی و ریوی مزمن، بیماری های قلبی، کم خونی مزمن و مصرف طولانی مدت بعضی از داروهای کنورتونی بر رشد قد تاثیر می گذارد. با مراجعه به موقع به متخصص علت بیماری بررسی و درمان می شود.»

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه سوءتغذیه روند افزایش قد را کند می کند، ادامه می دهد: «تغذیه مناسب در کودکی و نوجوانی اهمیت زیادی دارد و مصرف لبنیات، پروتئین، ویتامین، املاح و گوشت بر رشد قد تاثیر می گذارد.» وی با بیان اینکه آمار رسمی ای از افزایش قد در ایران نداریم، عنوان می کند: «به طور کلی در دنیا طی 70 سال اخیر به دلیل بهبود وضعیت اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی در کشورهای درحال توسعه، قد افراد بلندتر شده است.


پرسش از متخصص تغذیه

چه غذاهایی قدمان را بلند می کند؟

بلندی یا کوتاهی قد بیشتر جنبه ژنتیکی دارد و تغذیه فقط در شرایطی که بسیار نامناسب باشد و فرد دچار سوءتغذیه شود، بر رشد قد تاثیر می گذارد. بیشتر افرادی که تمایل دارند قد بلندتری داشته باشند، سوءتغذیه ندارند بلکه دوست دارند از نظر ظاهری، بهتر باشند.

تغذیه در دوران جنینی و ۳ سال اول زندگی، اهمیت زیادی در رشد قد افراد دارد. به طور کلی چند گروه از مواد غذایی بر رشد قد تاثیر دارند؛ «روی» یا «زینک» از مواد غذایی است که به خصوص اگر قبل از بلوغ مصرف شود، می تواند بر رشد قد تاثیر بگذارد. علاوه بر آن، تغذیه کامل شامل گروه های مختلف غذایی مانند لبنیات و میوه های حاوی ویتامین A مانند طالبی، خربزه، سیب، انگور و مرکبات می توانند روی رشد قد تاثیر بگذارند.

برخی والدین تصور می کنند اگر فرزندشان شیر بیشتری بخورد، قدش بلندتر می شود، درحالی که مصرف شیر هم اندازه دارد و اگر یک نوجوان بیشتر از حد نیازش در روز شیر بخورد، چاق می شود و صفحات استخوانی اش زودتر بسته خواهند شد. برخی ورزش ها مانند والیبال، بسکتبال، شنا و دوچرخه سواری با زین بلند هم در رشد قد تاثیر دارند.

تمام موارد ذکرشده صددرصد در افزایش قد تاثیر ندارند و این طور نیست که اگر کسی این مواد غذایی را مصرف یا ورزش کند تما قد بلندی خواهد داشت. یک فرمول تقریبی که تا ۷۰ درصد نتایجش قابل استناد است، قد فرزندان را در آینده نشان می دهد: اگر قد پدر و مادر را با هم جمع و حاصل را تقسیم بر ۲ و عدد به دست آمده را با ۵/۶ جمع کنیم، قد پسر و اگر از آن ۵/۶ کم کنیم، قد دختر به دست می آید.

منبع: هفته نامه سلامت

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

راه و رسم قد کشیدن

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهران

      حالا صندل بخریم یانه -1.72قدم است صندل بخرم قدم بلند ترمیشودیانه من بابارفیکس وورزش تونستم 10سانت به قدم اضافه کنم حالا نمیدونم صندلم بخرم یانه سن من18 سالمه لطفا یکی جواب منوبده (ایمیل بزنیدبرام بی زحمت) ممنون

    • ایران

      سلام من دختری 15 ساله هستم با قد 158 که پدر ومادرم 170و 168 قد دارند ورزش کونگ فو میرم ایا امکان قد بلندی ام هست لطفا جوابش رو به هم ایمیل بزنید خواهش میکنم

    • سارا

      سلام دختری 15 ساله هستم که قدم 161 است و پدر و مادرم به ترتیب 175 و 154 قدشان است دلم میخواهد قدم به 170 برسد لطفا کمکم کنید و بگویید که چه چیزهایی بخورم و چه ورزشی انجام بدهم.لطفا جواب رو بهم ایمیل بزنید خواهش میکنم!!!

    • متین

      سلام من یه پسره 14 ساله ام قدمم 170 است قده پدرم 175 و قد مادرو 160 میخواستم بدونم آیا قدم به 180 میرسه؟

    • ehsan

      سلام من پسری 15 ساله هستم قدم 161 و قد پدرم 164 و مدرم 157 می باشد می خوام قدم به 180 برسه هرروز بارفیکس میرم و ورزش می کنم ولی تاثیری نداره خواهشا بگید چکارکنم اگر از داروهای مکمل استفاده کنم باعث بلند تر شدنم میشه ؟؟؟

      پاسخ ها

      • Tannaz

        اصلا امكانش نيست قدت بيشتر از اين رشد كنه غير ممكنه

      • Ghazule

        زود نا امید نشو چون من با یه پسره دوست بودم دارو های مکملی خورد و الان هم قدش خیلی بلند شده.من هم از کوتاهی قدم رنج میبرم و دوست دارم بخورم ولی ممادر و پدرم نمیزاره

    • امامعلی

      سلام

      17سالو8ماه سن دارم دقیقا 6ماه است که یک بیماری منو تا مرز جنون کشونده اون افزایش قده من 185 قد دارم اما چون پدرم بلند قده برادرام نیز بلند قد هستن اما نمیدونم چرا من 3ساله هیچ رشدی نداشتم و حتی میخوام برای عمل جراحی اقدام کنم خواهش میکنم منو راه نمایی کنید لطف کنید و جواب رو به ادرس ایمیل من بفرستید.

    • زهرا

      سلام .من 17 سال و 5ماه سن دارم قدم هم 146هست مي خواستم بدونم امكان بلند شدن قدم هست يا نه؟

      پاسخ ها

      • ؟؟

        قدت چنده؟؟؟؟؟

      • یاسی

        نع دوست عزیز قدت بلند نمیش

    • محمدرضا

      با سلام.
      اینکه شما می گید در سایت های مختلف تبلیغات فراوانی در مورد لاغری یا چاقی یا زیبایی است، لطفا نگاهی به گوشه ی همین مطلب بیاندازید که در سایت خودتان است و پر است از تبلیغات فراوان چاقی یا لاغری.
      می گویند کسی که می خواهد حرفش اثر گذار باشد ابتدا باید از خود شروع کند.

    • شروین

      سلام 18 سالمه و قدم 182 میخواستم 10سانت دیگه بلند تر بشم ایا راهی است ؟
      اگه راهنماییم کنین ممنون میشم

    • میلاد

      من 15سالمه قدم 172ایابازرشدمیکنم ریش دراوردم توروخداجواب بدیدبه ایمیلم؟

    • علیرضا

      سلام من 15 سالمه قدم 181 هس میخواستم بدونم تا 10 سال دیگه که 25 سالگی میشه میتونم 11 سانت رشد کنم یا نه؟؟؟؟

    • مینا

      باسلام خسته نباشین
      من 22 سالمه 157میشه کمکم کنیم دارم عذاب میکشم میخواستم بدونم چیکارکنم که قدم بلندتربشه میشه قدم بلندتربشه
      ممنون

    • علیرضا

      با عرض سلام و خسته نباشید
      من پسری 15 ساله هستم و قدم 182 هست بسکتبال هم کار میکنم میخواستم بدونم تا 18 سالگیم به 187-188 میرسم؟؟؟؟؟؟
      خیییییلیییی ممنون میشم اگه جواب رو به ایمیلم بفرستید
      ممنون

    • roza

      سلام..خسته نباشین..
      من18 سالمه و قدم160و برای افزایش قدم قرص زینک روبهم معرفی کردن!میخواستم بدونم ک واقعاتاُثیری داره یا نه؟!و اگه میشه کمکم کنید لطفا..

      پاسخ ها

      • سهيل

        اره داره

    • بدون نام

      من 15 سالم و قدم 178 یعنی خوبه

      پاسخ ها

      • رامین

        خوب نیست زرافه ایی من 16 سالمه قدم 164

      • عالیه

        عالیه عالیع

    • نازنین

      سلام من ١٣سالمه و قدم١۶٠ خوبه؟ راستی قد مامانم ١۵۶و بابام ١٨٨ هست .خوانواده پدریم قدشون خیلی بلنده .هیچ قرصی هم نمیخورم .فوتسال و تکواندو و والیبالم میرم ایا تا ١٧۵ رشد میکنم؟؟ لطفا برام ایمیل بکنید. ممنون

    • javad

      سلام من 15 سالو 4 ماهم هس الان 172 قد دارم پدرم 175 قدشه مادرم 158 داییام کوتاه هستن عموهام خیلی بلند یعنی کوتاه ترینشون185 قدشه می خواستم بدونم منم می تونم به185 برسم لطفا جوابمو بدین؟؟

      پاسخ ها

      • ابوالفضل سلمانی

        سلام من ۲۷سالمه قدم ۱۵۸میخواستم بدونم ایا با حرکات کششی افزایش قد امکان پذیره

    • ahad

      سلام من 17 سالمه قدم هم 1.73هست آیا امکن داره قدم رشد کنه لطفأ برام ایمیل بکنید ممنون.

    • فواد

      من پسر 14 ساله هستم صدام بلد نیست چکارکنم قدم این است 1.64 جواب

    • زهرا

      سلام
      من 18 سال سن دارم و قدمم هم 150 هست
      امکان داره دیگه بتونم رشد کنم؟
      چیکارمیشه کرد؟
      اخه طی چندماهه گذشته قدم 147 بود و بعد از چندماه شدم 150
      میخاستم ببینم که دیگه امکانش هست بلندتربشم یا نه؟
      مادرم 153 و پدرم 168 هست و برادرمم نزدیک به 190هست و خودم از همه کوجکترم
      خواهشا جوابم رو بدید به ایمیلم

    • زهراپورخلیل

      من سیزده سالم هست وقدم ۱۴۱من چیکار کنم تاقدم بلند شه

      پاسخ ها

      • Tannaz

        پريود شدى يا نه؟

    • زهراپورخلیل

      من

    • نگین

      سلام من 14 سالمه و قدم 160 هست.والیبالیسته حرفه ای هم هستم.ولی خیلی از قده کوتاهم رنج میبرم.چیکار کنم ک قدم بلند شه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • زهرا

      ایا والیبال در افزایش قد تاثیر داره؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیر

    • دخی شیطون

      سلام می خواستم بدونم که تاثیر ورزش والیبال بیشتره یا بسکتبال تو رشد قد

    • تاتيانا

      سلام من دختري ١٤ ساله هستم قدم ١٦٩ ايا تا ١٧٣ الي ١٧٥ قدم بلند ميشه ؟؟؟!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره عزیزم

    • Alireza

      با سلام پسر ۱۶ سال دارم و قدم ۱۸۳ میخوام بدونم باقرص روی حرکات کششی میتونم قدمو ۱۸۶ برسونم لطفا ج بدین

    • bahar

      سلام من15 سالمه .قدم 163 دکتر غدد ميرم بهم گفته صفحه رشدت اخرشه چي کار کنم قدمو ميتونم بلند کنم؟امپول هرمون رشد ميشه زد؟ ميتونم با پريدن کاريش کنم/من دخترم وزنم60کيلو قرص نچرال مد کلسيم منيزيم زينک.ال ارژنين ميخورم تو اين مدت بعد از رفتن پيش دکترم با پرش تونسم ي سانتي بلند شم چيکار کنم پرشمو ادامه بدم؟/کمکم کنيد لطفا

    • YAKOOB

      سلام من نوزده سالمه ولی قدم فقط 170 سانته تورو خدا اگه راهی هست ک من تا قبل از بیست سالگی 5 سانت دیگه قدم بلند شه بگید خیلی حیاتیه لطفا به ایمیلم بفرستید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حتما عقلتت زیاده

    • متین

      سلام .من. 15 سالو 10 ماهمه . قده من. 173 است . تا178 یا 179 رو رشد میکنم

    • ali

      سلام. من 17 سالمه قدم159 سانته. میخوام ببینم چی بخورم که رشد کنم. یا چیکار کنم. ممنون میشم. جواب رو به ایمیلم بفرستید

    • امیر حسین

      سلام من تازه وارد ۱۵ سالگی شدم قدم ۱۷۷ است ، قد پدرم ۲ متر و قد مادرم ۱۶۴ ، می خواستم ببینم در ۱۷ سالگی قدم چقدر می شود، ایا به ۲ متر میرسم در ضمن یک روز در میان والیبال بازی می کنم ، ایا از قد پدرم بزرگتر میشم. لطفآ به ایمیل من جواب را بفرستید، با تشکر از راهنمایی تان

    • سارا

      درود بنده دختری هستم باسن 15سال و7ماه قدم 159 ایا بلندترمیشوم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه

      • بدون نام

        نه

      • امیر

        اره اگه تغذیت خوب باشه و ورزش کنی مخصوصا حرکات کششی

    • وحید

      من چطوری قدم رو بلند کنم ؟
      آیا قرص زینک پلاس ۱۵ جالینوس بهتره یا نه ؟

    • وحید

      من چطوری قدم رو بلند کنم ؟
      آیا قرص زینک پلاس ۱۵ جالینوس بهتره یا نه ؟
      جوابو ب ایمیلم بفرستید

    • ملودی

      دختری 13 ساله ام.155 قدم.پدرم172.مادرم163.خواهر بزرگم 163.
      12 ساله به بلوغ رسیدم.اون موقع149 بودم.قد میکشم?

      پاسخ ها

      • محمد

        بله نیست

      • محمد

        بله نیست

    • امیر

      سلام و عرض خسته نباشید خدمت ادمین .من پسری16ساله هستم میخواستم بدونم چجوری قدمو بلند کنم خیلی مسخره و سرزنش میشوم

    • سوزان

      دختری هستم18ساله باقد 159میخاستم ببینم دارویی هست ک بشه قدم بلندتربشه یا ورزشی؟بهم گفتن ازداروهایی گیاهی استفاده کن م چنینی چیزی وجود داره تروخدا کمک کنید..ب ایملم جواب بدید ممنونتون میشم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دیگه رشد نمیکنی

    • علی رضا لطفی

      سلام با تشکر از توضیحات خوبتون من قد 165 هست دلم می خواهد قدم نزدیک به دو متر شود به باشگاه والیبالم می رم چکیار کنم قدم نزدیک دو متر بشه باتشکر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چند سالته

      • امیر

        باید معجزه بشه

    • sadiii

      سلام من ۱۴سالمه قدم ۱۴۷قد مادرم ۱۶۱و قد پدرم۱۷۵وقد برادرم هم ۱۷۸میخواستم بدونم با ورزش میتونم ۱۰سانتی متری بلند تر شم ممنون میشم جوابمو بدین .

    • بدون نام

      سلام آیا کونگ فو قد را بلند میکند لطفا جواب بدید به خاطر که کونگ فو میرم ممنون میشم جوابمو بدین لطفا لطفا لطفا لطفا لطفا لطفا جواب بدید چشم ده راه استم تو رو خدا جواب بدید؟

    • پری

      من میخوام قدم بلند شه چخ کنم والیبال تاثیر دارد ایا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه

      • امیر

        تاثیر داره

    • anahita

      سلام و خسته نباشید ,خیلی از دکترها نظرشون اینه که دختران تا ۱۸سالگی بیشتر قد نمیکشن و کاملا قطعی میگن باید بگم همیشه یه نظر علمی درست و ۱۰۰ درصد نیست من خودم تا ۲۱ سالگی قدم ١۶٧بود ۳سانت به قدم اضافه شده و۲۳ سالمه پس اینکه دختر بیشتر از ۱۸ سالگی دیگه قد نمیکشه صحت نداره

    • بدون نام

      سلام من ١٤ سالمه و ابان ١٥ ميشم قدم ١٧٢ يا ١٧٣ هست ميخواستم بدونم اگه ٢ سال بسكتبال برم قدم به ١٨٥ ميرسه اگه بسكتبال نرم قدم چند ميشه تو ٢٠ سالگى اگه برم چند ميشم تو ٢٠ سالگى؟

    • بدون نام

      قدمو با متراو چوبى اندازه گرفتم ١٧٢ بود

    • نتشناس

      من 13 سالمه و قدم 146 خوبه؟ چجوری بلند شم

      پاسخ ها

      • دختر

        معلومه كه افتضاحه

    • بدون نام

      سلام من 20سالمه 166قدمه اگه راهی هست با ودزش یا دارو خواهشا بگید هر کی هرراهی بلده بگه لطفا

    • هانیه

      سلام من دختری دارم چهارده سالشه پریودم شده امپول نوردیلتم سه ماه زده قدش به 151رسیده احتمال داره بازم قد بکشه دوس دارم قدش تا 170برسه خیلی دکتر بردم الان دیگه توان دکتر بردن ندارم لطفا راهنمایم کنیدجواب به جیمیلم بفرستین

    • پوریا

      سلام من 16سالمه 157سانتی متر هستم از کوتاهیه قد رنج می بر خوا هش می کنم راه نمایم کن .
      اگه میشه همیت جا جواب بده

    • امیر

      سلام من 5 ماه دیگه 17 سالم میشه و الان قدم 173 یا 174 هست و در مابین سن 13 و 14 سالگی بلوغم شروع شده به نظر شما صفحات رشد من هنوز بازه و آیا تا 18 سالگی میتونم 178 یا 180 بشم ؟

      پاسخ ها

      • متین

        دوست عزیز قد تا سن 20 سالگی رشد میکنه

    • بدون نام

      سلام 17 سالمه 170هستم و صفحات رشدیم بسته شده هیچگونه راهی برای افزایش قد نیست؟ترو خدا کمکم کنید خیلی نیاز دارم ممنون میشم به ایمیلم بفرستید

    • محمدحسین

      من ۱۴ سالمه قدم ۱۵۵ به نظرتون میتونم به ۱۷۵_۱۸۰ برسم؟

      پاسخ ها

      • Tannaz

        مگه احمقى؟؟؟؟
        معلومه كه نه

    • بدون نام

      سلام.من ی دختر ۱۴سالم ک حدودا ۱۵۲قدمه.میخواستم بدونم قدم کوتاه نیست؟یا عادیه؟؟

      پاسخ ها

      • طناز

        معلومه كه كوتاهه
        مگه احمقى

    • زهرا

      سلام من بیست سالمه قدمم 156.اگ میشه راهنماییم کنین میخوام قدم رشد کنه ممنون میشم

    • ساحل

      سلام خسته نباشین من بیست سالمه وقدم ۱۵۵هسش میشه راهنماییم کنین قدم بلند شه آیاامکانش هس؟ لطفا ب ایمیلم بفرسین

    • نری

      سلام من دختری 13 ساله هستم قدم 166/5 یا 167 هستم و درسن 12 سالگی پرویید شدم من و خاهرم دقلو هستیو وخواهر بزرگم 164 است چه کار کنم قدم 170 بشود ایا قدم بلند میشود

    • نری

      عزیزان از شما خواهش مند هستم به
      سوال من جواب بدهید

    • پری

      سلام قد شوهرم 167 و متولد سال 72هسشقد خودمم 165.میشه قدش بلند شه؟چطدوری میشه؟خواهشا یه راه درست پیشنهاد بدید

    • بدون نام

      شانزده سالمه قدم 159 سانته بلند تر میشم یانه؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره فکرش نباش

      • بدون نام

        قد یه نعمت بزرگیه که به هر کسی بی داده نمی شهنه اونایی که شعور ندارن

      • بدون نام

        آخه رشدقدبه شعورچه ربطی داره اقایاخانوم ناشناس

    • shirin

      سلام من يك دختر ١٢ساله ام قدم155است.قدم چقدر ديگه بلند ميشود؟

    • نیما

      من 14 سالمه قدم 147 خوبه یا نه

      پاسخ ها

      • Tannaz

        يعنى من نميدونم بهضياتون واقعا احمقين
        خب معلومه كه قدت خيلى بده

      • بدون نام

        قد کوتاه

    • سحر

      سلام من ۲۵سالمه قدم ۱۶۳میخام خودکشی کنم.میشه کاری کنم قدم با جسم کوچیکتر شه. ممنون

    • هستی

      سلام من دختری ۱۶ ساله ام باقد ۱/۵۰ من به خاطر تغذیه نامناسب بچگیم قد کوتاه موندم میخاستم بپرسم آیا امکان قد کشیدنم تا ده سانت هست البته با جبران کمبود های گذشته واقعا ناراحتم لطفا جواب بدید

    • بدون نام

      سلام من هادی هستم 20 سالمه قدم کمه چیکار کنم قدم بلند بشه تو رو خدا کمکم کنید

    • محمد

      چگونه این دستگاه را تهیه کنم

    • آندیا

      سلام دخترم ۹ سال و ۲ ماهش قدش ۱۳۴/۵ ولی وزنش ۲۵ البته که میدونم وزنش کمه ولی احساس میکنم َقدش رشد نمیکنه نمیدونم چی بهش بدم قدش بلند شه پدرش ۱۸۶ قد و خودم ۱۵۴ قدم میخوام بدونم قد وخترمون چقدر میشه و چی بهش بدم

    • محمد

      سلام من قدم ۱۶۱ هستم من ۱۲ سالم هستش هنوز به بلوغ نرسیدم پسر هم هستم بنظر شما قد من خوبه و باید چه ورزش هایی بکنم که قدم بلند تر بشه تا ۱۸۰ یا ۱۷۸ یا ۱۷۵ یا ۱۷۳ حداقل

    • بدون نام

      دوستان به سایت چگونه با برنج خام قد بلند شویم سر بزنید

    • بدون نام

      با روزی ده عدد برنج خام قبل از صبحانه همراه با آب بلعیده شود در شش ماه ده سانت رشد می کنی فقط برنج نباید هندی باشه برای تمام مراحل سنی هم مناسب است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا خیلی خوبه اگه هرروز قبل صحبونه بخوریم در ۶ ماه ۱۰ سانت رشد می‌کنم خیلی خوبه

    • بدون نام

      سلام من دختری ۱۴ ساله قدم حدود ۱۶۴ هستش وزنم ۴۸ میخوام قدم حدود ۱۶۹ باشه خواهشا بی زحمت به سوالم پاسخ دهین دکتر ....

    • بدون نام

      سلام من 17 سالمه قدم 168 ایا دیگه رشد نمیکنم؟

    • Tannaz

      سلام
      من ١٣ سالمه و دخترم
      قدم 150 هست
      دلم ميخواد قدم ١٦٦ باشه.ميدونم كه قدم بلند ميشه پس چرت و پرت نگين.پريودم نشدم.من ميدونم كه تا ١٢ سانت ديگه رشد ميكنم.
      به نظر شما بعد از بلوغ قد ميكشم يا نع؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دخترا همیشه به تختشون کمتر از پسراس

      • بدون نام

        دخترا همیشه به تختشون کمتر از پسراس اینو باید درک کنی

      • فرهاد

        دختر قدت خیلی داغونه.خیلی احمقی که فکر میکنی قدت ۱۲ سانت دیگه رشد میکنه نهایت ۶ یا ۷ سانت

      • بدون نام

        ....
        بله عزیزم حتمارشدمیکنی شایدم بیشتراز12سانت باورزش های کششی وغذاهای
        سالم ولبنیات مخصوصاشیر
        ضمنابااین اعتمادبنفس بالایی که شماداری اگه ارادتم بالاباشه به هدفت میرسی انشاالله

    • رضوان

      من دختری 16 ساله هستم قدم 175هست می خواستم ببینم می تونم قدم رو کوتاه کنم؟

      پاسخ ها

      • فاطمه

        منم مثل تو هستم قدم 176 هست منماز قدم راضی نیستم اما اطرافیان میگن قد خیلی خوبه

      • فاطمه

        اینکه بخواد قد کوتاه شه غیر ممکنه اگه بخوای زیاد بهش فکر کنی افسردگی می گیری مثل من

      • رضوان

        محاله آبجی

    • کیانوش

      سلام من ۱۶سالو ۴ماهم قدم۱۸۵است چطوربه۱۹۵برسونم

    • Kiana

      سلام من ۱۴ سالمه پدر و مادرم۱۸۷و۱۵۸هستم و من ۱۵۹ هستم به نظر تون چه قدر دیگه بلند میشم یعنی به ۱۶۸ میرسم؟؟

    • reza

      سلام
      15 سالمه ، 170
      بلوغم دیرتر از رفیقام بود ...
      به نظرتون تا چند میره ؟

    • محمد حسین

      من فکر میکردم کوتاهم نظرهارو خودندم امیدوار شدم من ۱۶ سالمه۱۸۷دنبال هر راهی ام بلند تر شم البته والیبالیستم

      پاسخ ها

      • نازنین

        میخوای دیوبشی چه خبره الان تو سن بلوغی مغزت
        داغ کرده بعداشایدپشیمون بشی قدخیلی بلندخوب دیده نمیشه ها
        نمیبینی هرکی قدش بلنده چقدمسخرش میکنن

    • مژده

      ایا دخترها در چه سنی رشد قد نمیکشد وایا پسر ها در چه سنی رشد قد نمی کشند زود بگویید

    • مژده

      ایا دخترها در چه سنی رشد قد نمیکشد وایا پسر ها در چه سنی رشد قد نمی کشند زود بگویید

    • masih

      من 14 سالمه قدم 157 هست پدرم 185 مادرم 170 هست داداشم 190 و همینجوری رشد میکنه ولی من اصلا رشد نکردم انگار خدا هرچی قرار بود من رشد کنم داده به این من الان چیکار کنم قدم رشد کنه؟ کمک کنید قد کوتاهی خیلی بده

    • بدون نام

      سلام من یک پسر 16 ساله استم قد من 1.64 سانتیمتر است چی کار کنم قدم زودتر رشد کند؟

    • ممد

      سلام ۱۳ سالمه قدم ۱۷۶ هست پدرم قدش ۱۸۹ و مادرم قدش ۱۶۳ است و تو فامیل های مادریم بعد از پدرم من قد بلندترینشون هستم تو اکثر سایت ها هم پرس و جو کردم گفتن بیشتر از این تا ۲۰ سالگی رشد میکنم . . . میخواستم بدونم قدم احتمالیم چقدره و به ۱۹۰ میرسع؟؟؟

    • الهی به امید تو

      سلام و درود خدمت همه شما دوستان عزیز . اول از این که باید خدمتتون بگم ، اخه بندگان خدا ، این چه کاریه که میایید توی سایت و از این و اون میپرسید که ایا راهی برای افزایش قد است یا نه ، یا مثلا میایید میپرسید من الان دارم فلان ورزش رو کار میکنم ایا طی یک سال دیگه قدم به فلان میزان میرسه یا ن . بنده خودم قدم 160 بوده ولی اصلا به نظریه دکترین و پزشکی اعتقادی نداشتم ، خودم اومدم روزی یک ساعت برنامه دویدن برای خودم گذاشتم و بعدش نیم ساعت فقط با بارفیکس کار میکردم ، اون موقع که قدم 160 بود ، 19 سالم بود ، والان که 21 سالمه ، قدم به 190 رسیده ، میدونید چرا ؟ چون من به صورت علمی به قضیه نگاه کردم ، زیرا رابطه بسیار قوی بین جاذبه و بارفیکس وجود داره ، بدین صورت که شما هر موقع به بارفیکس اویزون میشید ، جاذبه با تمام قدرت میخواد شما رو به زمین بکشونه ، و بدلیل این که جاذبه میخواد ، زمانی که شما به بارفیکس معلق هستید ، شما رو به زمین برسونه باید قدتون رو بلند تر کنه تا در کمترین مدت زمان پاهای شما با زمین برخورد کنه ، پس دوستان گلم ، اصلا به نظریه دکتر ها و این که نمیدونم سن قد تا چندسالگیه و نمیدونم نا امیدی و اینجور چیزا اهمیت ندهید ، و یقین بدانید با توکل بر خدا و ورزش بارفیکس از سن 18 تا 35 سالگی تا 40 سانت افزایش قد ، حتی بدون دخالت عامل ژنتیک خواهید بود

    • حسین

      سلام
      اینایی که میگن مجموع سن پدر و مادرت تقسیم بر دو بعلاوه سیزده همش دروغه مادره من ۱۵۷ پدرم ۱۷۷ اینارو که جمع و تفریق کنی میشه ۱۸۰ ولی قد من شده ۱۸۹ همه ی اینا چرت و پرته با پشتکار میتونی قدت رو بلند کنی من روزی نیم ساعت بارفیکس و یک روز درمیان والیبال میرفتم

    • پری

      سلام من دختری ۱۹ساله هستم قدم ۱۴۱طوروخدااا یه راهی بهم پیشنهادبیدین هردکتریم ک میرم چیزی

    • یگانه محمد قاسمی

      سلام من یگانه محمد قاسمی هستم ۱۴ سالمه قدم ۱۴۸ میخواستم بدونم پریدن باعث قد بلند شدن میشه

    • نفس

      به نظر شما من قدم خوبه یا زیادی بلندم قدم 176

    • الهه

      سلام من 15سالمه 141قدمه دیابت دارم بنظر شما جایی برای رشد دارم یا نه لطفا پاسخ بدین

    • هلیا

      سلام من دوازده سال و چهار ماه سن دارم قدم 145 میخوام بدونم بیشتر رشد میکنم یانه دکتر رفتم گفته صفحه های رشدت هنوز بسته نشده قرص زینک با مولتی ویتامین میخورم تورو خدا کمکم کنید

    • هلیا

      سلام من دوازده سال و چهار ماه سن دارم قدم 145 میخوام بدونم بیشتر رشد میکنم یانه دکتر رفتم گفته صفحه های رشدت هنوز بسته نشده قرص زینک با مولتی ویتامین میخورم تورو خدا کمکم کنید

    • هلیا

      سلام من دوازده سال و چهار ماه سن دارم قدم 145 میخوام بدونم بیشتر رشد میکنم یانه دکتر رفتم گفته صفحه های رشدت هنوز بسته نشده قرص زینک با مولتی ویتامین میخورم تورو خدا کمکم کنید

    • سارا

      سلام من 16سالمه 180هستم دوست ندارم از این که هستم بلند تر شم چیکار کنم

    • Fatemeh

      سلام من ی دخترم ک تازه یه ماه تقریبا دارم ورزش کششی انجام میدم روزی یه ساعت و همراه با طناب روزی حداقل ۱۵۰تا میزنم و به تازگی ۱۷سالم شده تاالانم یه سانت اضافه شده به قدم .. :) تا ۱۸سالگی رشد دختراست

    • پرنسس

      سلام من دختری ۱۴ ساله هستم با قد ۱۵۴

      آیا بلند تر میشوم ؟؟ چه مقدار ؟؟ چه دارویی کمک به بلند شدنم میکنه ؟؟
      پیش چه دکتری بروم ؟؟ با تشکر

    • یسنا

      سلام من ۱۲ سالمه و دچار پریود شده ام و چاق هم هستم آیا قد میکشم یا نه ترو خدا جواب بدین

    • یسنا

      سلام من ۱۲ سالمه و دچار پریود شده ام و چاق هم هستم آیا قد میکشم یا نه ترو خدا جواب بدین

    • ملیکا

      سلام میخوام قدم بلندشه چیکارکنم

    • بدون نام

      در سن 29سالگی امکان بلند شدن قد وجود داره

    • روژان

      15 سالمه قدم بلند میشه تا20 سالگی

    • زهرا

      سلام من ۱۰سالم است چه کار باید کرد تا قدت بلند شود؟

    • نازنین

      سلام23سالمه قدم 138 کمک کنید میتونم قد بکشم؟ مامانم 140 و بابام 150. قدم خوبه؟

      پاسخ ها

      • علیرضا

        قد پدر بعلاوه قد مادر منهای سیزده و نیم تقسیم بر دو فرمول قد خانم هستن که جواب فرمول شما میشود 138 قد من هم ژنتیکی شده 175 قد شما اگه قبلا تغذیه خوبی داشتید به 152 می رسید و اگه من هم تغذیه خوبی داشتم الان قد من 193 بود من والیبالیستم وخیلی هم افسردگی گرفتم همه مسخره ام میکنن

    • حسین

      سلام 19سالمه قدم 175وزنم 60می خوام ببینم قدم رشت میکنه یانه باید چکار کنم لطفا سریع جواب بدین ممنون

    • سلام

      من 19 سالمه قدم 175 است میدونم که دیگه نمیتونم بلند شم من دوست داشتم تو والیبال اسپک زن بشم ولی الان همش تو فکرم و خیلی هم استرس دارم چکار کنم تا والیبال را از فکرم بیرون کنم یک الی دو سال باشگاه نرفتم ولی بازم والیبال را نمیتونم از مغزم بکشم بیرون خسته شدم و خیلی هم بی حال شدم و شب خوابم نمیبره چکار کنم تا مشکلم حل
      بشه میخوام کلا ورزش را بذارم کنار.

    • بدون نام

      پکیج افزایش قد اومده که فقط شامل حرکات ورزشی است اون هایی که تو سنین بلوغ هستند تا 30 سانتی متر قد میکشند بعد از سنین بلوغ تا 15 سانت می کشند من اگه 15 سانت بکشم 190 سانتی متر میشم با 190
      حداقل قد مناسب برای والیبالیست ها
      لیبرو 185
      پاسور 190
      دریافت کننده قدرتی 195
      پشت خط زن 198
      سرعتی زن 202

    • اشکان

      میخوام قد بلند شوم

    • الهه

      سلام من ۱۴سالمه قدم ۱.۵۲وزنم ۴۵دکترا گفتن امکان رشد نداری من واقعا نا امید شود کمکم کنین قدم بشه۱۶۰

    • Sadaf

      من ۲۰سالمه قدم ۱۵۰خیلی کوتاهم توروخداراهکاربدین میخام قدم بلندبشه حداقل ۵سانت

    • مهتاب

      سلام شما که همه قدتون بلنده 170 مگه بده

    • سونیا

      سلام من 17سالمه قدم 152سانتی متره چيکار کنم قدم بلند شه

    • مهدی

      سلام من 14 سالمه قدم 178 آیا امکان داره 190 بشه

      پاسخ ها

      • بهرام

        احتمال خیلی زیاد میرسی

    • zohreh

      سلام من ۱۵ سالمه تا ۲ ماه دیگه هم ۱۶ سالم میشه . قدم ۱۵۳تاس می خوام ببینم چیکار کنم بلند بشم لطفا کمکم کنید

    • علی ریسی

      سلام به شما میخوام قد بلند شوم باید چیکار کنم لطفا کمکم کنید من پسری ۲۳ ساله هستم و قدم ۱۶۰ هست میخوام قدم ۱۷۵ بشه خواهش میکنم جواب منو بدی

    • Maral

      من ۱۴ سالمه و قدم ۱۵۰ هستش
      پدرم قدش ۱۸۴ و مادرم ۱۶۰
      تمام خانواده ی پدرم بالای ۱۸۰ هست میخواستم ببینم میتونم رشد کنم یا نه

      پاسخ ها

      • نازنین

        رشدکه میکنی ولی فکرنکنم به 180وبالای180برسی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج