۱۳۶۱۳۰
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

خودروهایی که روی دست می‌مانند!

تازه‌ترین آمار وزارت «صنعت، معدن و تجارت» در حالی از رشد حدودا ۷۴ درصدی تولید خودرو در پنج ماه امسال و در مقایسه با مدت مشابه حکایت می‌کند که به‌نظر می‌رسد با توجه به بلاتکلیفی بازار و یکسره نشدن ماجرای قیمت‌گذاری، این «رشد» چندان برای فعالان صنعت خودرو هیجان‌انگیز و خوشحال‌کننده نیست.

روزنامه دنیای اقتصاد: تازه‌ترین آمار وزارت «صنعت، معدن و تجارت» در حالی از رشد حدودا ۷۴ درصدی تولید خودرو در پنج ماه امسال و در مقایسه با مدت مشابه حکایت می‌کند که به‌نظر می‌رسد با توجه به بلاتکلیفی بازار و یکسره نشدن ماجرای قیمت‌گذاری، این «رشد» چندان برای فعالان صنعت خودرو هیجان‌انگیز و خوشحال‌کننده نیست.

چند ماه می‌شود که تولید خودرو در ایران از حالت رکود خارج شده و در مسیر صعود نیز قرار گرفته است و این موضوع می‌تواند تضمینی برای اشتغال و کاهش هزینه‌های تولید باشد، اما حالا مساله خودروسازان این است که محصولات تولیدیشان را چگونه بفروشند.

داستان از این قرار است که در حال حاضر بسیاری از مشتریان توان خرید خودرو را از دست داده و برخی هم هنوز منتظر کاهش قیمت‌ها هستند و از همین رو بازار بلاتکلیف مانده و خودروسازان به راحتی قبل نمی‌توانند محصولات خود را بفروشند و تامین نقدینگی کنند.

حال اگر قرار بر تداوم این داستان باشد، افزایش تولید (در کنار همه محاسن آن از جمله کاهش هزینه‌های سربار تولید)، به دغدغه خودروسازان نیز تبدیل خواهد شد، چه آنکه وقتی بخشی از مردم خرید خودرو را تحریم کنند، خودروهای تولیدی به‌نوعی روی دست آنها (خودروسازان) می‌ماند.

هرچند برخی کارشناسان معتقدند خودروسازان باید با تغییر روش‌های فروش، امکان خرید خودرو را بیشتر فراهم بياورند، اما خودروسازان نیز تاکید می‌کنند که به‌دلیل محدودیت منابع مالی، دستشان برای این کار چندان باز نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نخرید مردم نخرید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج