۱۳۷۴۷۴
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

آمریکا با ایران همکاری نظامی نخواهد داشت

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا برای مقابله با نیروهای داعش با ایران همکاری نظامی نخواهد داشت.

خبرگزاری ایسنا: جاش ارسنت سخنگوی کاخ سفید شب گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران در مورد مساله داعش و مقابله با آن در عراق و سوریه، گفت: ایران همانند کشورهای دیگر منطقه خاورمیانه هیچ منفعتی در رشد گروهی همچون دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در نزدیکی مرزهایش ندارد، اما آمریکا از طرح ائتلاف خود علیه داعش برای تحت فشار قرار دادن ایران و امتیاز گرفتن از این کشور در مذاکرات هسته‌ای استفاده نخواهد کرد.

سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری که همزمان با سالروز ۱۱ سپتامبر برگزار شده بود، با اشاره به این‌که ایران از دشمنان اصلی داعش محسوب می‌شود، تاکید کرد که آمریکا برای مقابله با داعش با ایران همکاری نمی‌کند.

ارسنت در ادامه گفت: ما از ایران می‌خواهیم که به تشکیل یک دولت جدید فراگیر به رهبری شیعیان در عراق کمک کند و ما از این حمایت سیاسی ایران استقبال می‌کنیم.

وی افزود: همان‌طور که دولت پیش از این گفته، من نیز دوباره هرگونه همکاری نظامی میان آمریکا و ایران برای مقابله با داعش را غیرمتحمل می‌دانم.

سخنگوی کاخ سفید اظهار کرد: آمریکا خواسته‌ها و توقعاتش در مذاکرات هسته‌ای ایران را پایین آورده است.

ایران و گروه ۱+۵ شامل پنج عضو دائم شورای امنیت به علاوه آلمان هم‌اکنون در حال انجام مذاکرات در خصوص برنامه هسته‌ای ایران و لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه این کشور هستند تا بتوانند به راه‌حلی نهایی و جامع در این زمینه برسند. این مذاکرات تا ۲۴ نوامبر سال جاری تمدید شده است.

وی یادآور شد مسائل زیادی وجود دارد که در حاشیه مذاکرات هسته‌ای مطرح نشده است و مذاکرات روی برنامه هسته‌ای ایران متمرکز است.

همچنین جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در بغداد پایتخت عراق گفت که آمریکا برای مقابله با نیروهای داعش در عراق و سوریه با ایران همکاری نخواهد داشت و تمایلی نیز برای این کار ندارد.

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، یک مقام ارشد آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، با اشاره به ائتلاف آمریکا با کشورهای حاشیه خلیج (فارس) برای مقابله با داعش، گفت: آمریکا به دنبال این است که بفهمد کشورهای منطقه و هم‌پیمانانش در خاورمیانه چه کاری می‌توانند برای مبارزه با تروریسم انجام دهند.

وی تاکید کرد که در حال حاضر هیچ حرفی از همکاری ایران در این ائتلاف وجود ندارد.

ماری هارف سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا هفته گذشته در نشست خبری خود گفت که با ایران برای مقابله با داعش رایزنی‌هایی داشته‌ایم، اما احتمال همکاری نظامی وجود ندارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جاوید

      این بزرگترین و شیوا ترین پیام به عاشقان و دلبستگان امریکا و مذاکره کننده ها بود.مطمئن باشید آمریکا هیچ اهمیتی به ایران و ملت ایران نمیدن.این مذاکرات هم فقط بخاطر خریدن وقت و گرفتن اطلاعات خاص از ایران بود که به هدفشون هم رسیدن و برخی ها خوشباورانه چشم به محبت آمریکا دوختن.بابا آمریکا شیطان تر از اونه که با ایران همکاری کنه.

    • بدون نام

      خيلي احمقانست كه عده اي دور هم جمع شدن كه هر كدوم به نوعي حامي درجه اول داعش محسوب ميشن و ميخوان داعشو از بين ببرن . معلومه كه اكه از ايران بخوان . ايران هركز كمكي به حاميان داعش نخواهد كرد. امريكا دست پيش كرفته كه پس نيفته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج