۱۳۷۴۸۵
۲۳ نظر
۵۰۰۸
۲۳ نظر
۵۰۰۸
پ

هشدار پلیس درباره «وایبر» و «واتس آپ»

سردار سیدکمال هادیانفر در رابطه با پیام‌هایی توهین آمیزی که در فضاهای مجازی در مورد امام خمینی (ره) منتشر شده است، گفت: از پرونده‌هایی که پلیس فتا پیگیری کرده و به نتیجه رسیده است، باید بدانید که پیام‌های خصوصی در وایبر، واتس آپ و... توسط پلیس فتا قابل کنترل است.

خبرگزاری نسیم: رئیس پلیس فتا ناجا گفت: دستگاه‌های امنیتی با عوامل انتشار پیام‌های توهین آمیز به امام خمینی (ره) در فضای مجازی برخورد می‌کنند و در حال حاضر مرکز ملی کمیسیون تعیین مصادیق مجرمانه در این زمینه مسئول رسیدگی است.

سردار سیدکمال هادیانفر در رابطه با پیام‌هایی توهین آمیزی که در فضاهای مجازی در مورد امام خمینی (ره) منتشر شده است، گفت: از پرونده‌هایی که پلیس فتا پیگیری کرده و به نتیجه رسیده است، باید بدانید که پیام‌های خصوصی در وایبر، واتس آپ و... توسط پلیس فتا قابل کنترل است.

او به دستگیری افردی که منشاء شایعه موضوع جریمه‌های رانندگی و آسپرین بوده و به عنوان اولین نفر این موضوعات را در فضای مجازی منتشر کرده بودند، اشاره کرد و گفت: شناسایی کسانی که منشاء انتشار پیام‌های توهین آمیز به امام خمینی (ره) هستند، نیز روال خودش را طی می کند ولی در حال حاضر مرکز ملی کمیسیون تعیین مصادیق مجرمانه در این زمینه مسئول است و در آخرین جلسه کمیسیون عالی امنیت که تشکیل شد در مر‌کز ملی، نامه‌ای به دو سازمان در این زمینه ابلاغ شد که به طور جد با این پدید برخورد شود( موضوع پیام‌های منتسب به امام و ناهنجاری‌های شبکه) که گفتند، با عواملش برخورد شود و سایر دستگاه‌های امنیتی نیز این اقدام را انجام می‌دهند.

رئیس پلیس فتا ناجا در رابطه با نقض حریم خصوصی و سوء استفاده از اطلاعات افراد در شبکه‌های مبتنی بر تلفن همراه مانند وایبر و لاین و واتس آپ و لزوم فیلتر این فضاها گفت: پلیس فتا مرجع فیلتر واتس آپ و وایبر و سایر شبکه‌ها نیست ولی در صورتی که کمیسیون مرکز ملی فضای مجازی بخواهد در این زمینه تصمیمی بگیرد ما هم مسائل و پرونده‌هایی که در این رابطه داریم را مطرح می‌کنیم. اما مساله ای که واضح و مبرهن است، اینکه سامانه‌ها، رسانه‌ها و برخی برنامه‌هایی که بر گوشی‌های تلفن همراه نصب شده شده، آسیب‌های فراوانی را برای خانواده‌ها به همراه داشته است.

او با بیان اینکه پرونده‌های زیادی در پلیس‌های فتای سراسر کشور در رابطه با نقض حریم خصوصی افراد به ویژه بانوان که اغفال مسائل دوست‌یابی و همسریابی شده اند، تشکیل شده است و در محاکم قضایی این پرونده‌ها در حال بررسی است، گفت: ما مرجع تصمیم فیلتر نیستیم ولی کمیسیون مرکز ملی فضای مجازی یا مصادیق مجرمانه باید تشکیل جلسه دهد و اگر لازم باشد ماهم مصداق‌های پلیسی جهت فیلتر این برنامه‌ها داریم و می‌توانیم بیان کنیم که چقدر این مساله برای کشور مشکل ایجاد کرده یا چقدر در این رابطه آسیب و تهدید برای کشور وجود دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      با سلام
      تا وقتی که در کشور فکری برای تولید نرم افزارهای بومی مثل وایبر و واتس اپ و...... نشه نمیتوان کاری کرد مثلا در نرم افزار اینستاگرام اگر کاربر مبتدی باشد یگبا روشن گذاشتن مکان نمای تصویر ادرس محل زندگیش لو خواخد رفت یا در وایبر و وی چت اگر در گروههایی که افراد غریبه عضو هستتد عضو شود شمارهی تلفن انها و حتی اگر فراموش کنند لوکیشن خود را خاموش کنند حتی عدرس محل سکونتشان نیز قابل دسترسی است.

      پاسخ ها

      • فریبا

        یگبا- عدرس-خواخد-شمارهی
        لطفا اول فارسی یادبگیر بعد اظهار نظر کن

    • بدون نام

      اول اینکه توهین به هیچ کس پسندیده نیست . اما دارین مکالمات خصوصی مردم رو کنترل میکتین؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله بله
        همه جای دنیا که بری کترل میشی
        چه تو غرب چه تو شرق

    • کاربر

      متاسفانه عده ای بی فرهنگ وسودجود واردفضای مجازی میشن وآبروی همه را با کارهای بدشون میبرند وباعث میشن که محدودیت دراین فضاایجاد بشه واقعن چرا درکشورما نبایدفضابازبشه بخاطریک عده که بدنبال افکارپلیدشون هستند.وحق باشماست ولی تکلیف کسانیکه ازاین فضابعنوان برترین تکنولوژی دنیامیخواهندبهره ببرند واطلاعاتشون حالادرحیطه تخصصی خودشون رامیخوان زیادکنند چیست واقعن تدوخشک بایدبسوزندای کاش میشداون دسته اشخاصیکه میان توی این فضا ومشکل سازمیشوند راشناسایی میکردیدوباهاشون برخورد میکردید ولی فضابازبودوسرعت وکیفت بالا من بعنوان یک کاربر وپدرچندفرزندومدیریک خانواده ازشماتشکرمیکنم که شبانه روزدرتلاش هستید تابامتخلفان برخوردمیکنیدتافضای امنی برای فرزندانمان ایجادبشه بشماخسته نباشید میگم

    • بهزاد

      پس حریم خصوصی چی میشه؟!!!؟
      من که راضی نیستم و نمیگذرم از کسایی که پیغام های من رو بخونه

      پاسخ ها

      • هتی

        مگه تو پیغامات چی داری؟ اینجوری که مشکوک تری!

    • مجتبی

      فعلا که حریم خصوصی نقض شده

    • امیر

      چرا به جای این که جلوی این نرم افزار ها رو بگیریم یه چیزی مثل مثلا وایبر نمیسازیم ؟! که با پارامتر ها و هنجار های جامعه ایران سنخیت داشته باشه ؟!!

    • بدون نام

      بلوف محض هست این حرف. به عنوان کارشناس عرض میکنم به دلیل رمزگذاری امکان دسترسی به پیام های متنی به هیچ وجه ممکن نیست ولی در مورد پیام های صوتی و ویدیویی امکانش هست

      پاسخ ها

      • بیخیال

        کارشناس اون برنامه ای که تو دیدی خیلیا دیدنش.......کارشناس

    • بدون نام

      بلوفه
      سازندگان اين نرم افزارها هستند كه درسترسي دارند نه پليس فتا. كه سرور اون هم توي كشور نيست.
      با علم به اينكه در دنياي فن آوري هيچ محالي؛ وجود نداره و اين علم هميشه بي انتهاست اما در حال حاضر اين هشدار بلوف بود

    • بدون نام

      اين چه کاريه چراباملت مث بچه هابرخورد ميکنيد جاسوس بازي تهديد ترسوندن ديگه زمونه اين کارابسررسيده بهتره راحل اساسي که فرهنگسازيه پيداکنيد

    • ناشناس

      اصن شما چرا این کارا رو میکنین !!!

    • بدون نام

      ای وای من.خندم گرفت.بی خیال بابا...

    • سرباز

      قدر و منزلت بزرگان خود را بدانید. چگوارا کیست نهرو کیست گاندی کیست فیدل کاسترو کیست مردمان انها چقدر قدر جایگاه و منزلت انها را دارند؟ به نظر من اینان مشتی اجنبی پرست بوده اند

    • milad

      با سلام
      بخدا این های که توهین میکنند انسانهای شکست خورده و کم عقلی هستند که با توهین کردن خود را خوشحال میسازند آدم های بی چشم رویی که چندیین سال در زیر سایه این بزرگان با امنیت و ثبات زندگی کرده حالا دهان باز میکنند بن توهین بن والله که این ها انسانهای عقب مانده ی ذهنی و الوات هستند که توهین میکنند انسانهای بی آبرو انشاالله که درست بشن توهین کردن به هیچ وجه جایی نمیرسن و توهین کردن عمل زشتی است

    • محسن

      دقیقا بلوفه
      واسه اینکه ترمز استفاده از وایبر و ... کشیده بشه ،اونم از طریق ایجاد ترس

    • هانی

      وقتی از یه چیزی درست استفاده نشه مجبور به کنترل اون میشن.
      عادت کردیم یکی و بذاریم وسط همه بهش بخندیم که دلمون شاد شه و از سختی های زندگی دور باشیم
      حقمونه

    • عبداله

      ما هر چی داریم از امان راحل داریم -قدر این آسایش و آرامش را بدانید

    • بدون نام

      تمام اطلاعات بخصوص توی واتساپ کد بندی میشه و هیچکس به جز سازنده نرم‌افزار قادر نیست متن پیام ارسال شده رو بخونه پس این ها را لطفا به خورد مردم ندید.

    • دوست

      عالی ولی فقط وایبر اگر نزارت داشت باشه

    • پیرو امام خمینی ره

      به نظر فرقی نمیکنه که پلیس این توهین هارو دیده یا نه باید اون فردی که این حرفارو میزنهباید بدونه که ما این جامعه ای رو که الان در آن با آسابش زندگی میکنیم از امام داریم درسته من سنم به این حرفا نمیخوره ولی این چیزارو بهتر از فرد20ساله میدونم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج