۱۳۷۵۱۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

توصیه‌ های رهبر انقلاب به سینمای ایران

به مناسبت روز ملی سینما پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR با انتشار یک اینفوگرافیک انتظارات رهبر معظم انقلاب از سینما و سینماگران را پیش رو گذاشته است.

خبرگزاری مهر: به مناسبت روز ملی سینما پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR با انتشار یک اینفوگرافیک انتظارات رهبر معظم انقلاب از سینما و سینماگران را پیش رو گذاشته است.

رهبر انقلاب در دیدارها و پیام‌های گوناگون موضوعات مختلفی را برای فیلمسازی به اهالی سینما پیشنهاد کرده‌اند که پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR با انتشار یک اینفوگرافیک به مرور آنها پرداخته است.

در این اینفوگرافیک سرفصل‌هایی چون «دفاع مقدس؛ آزادگان جنگ تحمیلی»، «نماز»، «سبک زندگی»، «دشمن شناسی»، «فلسطین»، «سیره اهل بیت (ع)»، «جهت گیری های کلی»، «تاریخ انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی» و «عدالت» آورده شده است.

در ذیل هر سرفصل رویکردهای کلی نیز آورده شده و با انتشار تصویر برخی فیلم‌ها به نمونه‌های بارز که پیش از این در همین زمینه ها در سینمای ایران ساخته شده‌اند، اشاره شده است.

در حوزه «دفاع مقدس؛ آزادگان جنگ تحمیلی» اشاره شده که موضوعاتی چون خصلت های والای انسانی رزمندگان شامل شجاعت، ایثار، اخلاص، صداقت، صفا و تدبیر، ظرافت های دفاع یک ملت با دست خالی؛ زندگی شهیدان برونسی، خرازی و همت، پشت صحنه و علت وقوع جنگ؛ انگیزه صدام برای تصرف حداقل دو - سه استان کشور، کمک کشورهای دیگر به صدام از قبیل فروش سلاح های شیمیایی، هواپیما و ...، زیبایی فداکای ملت ایران در ۸ سال دفاع مقدس، نگاه به حوادث پیرامون جنگ از زوایای دیگر چون داخل خانه ها، راه‌ها، مجموعه های تصمیم گیر در جنگ و مجامع بین المللی، روایت ایستادگی و پیروزی مطلق ملت ایران، نمایش عظمت حضور یکپارچه ملت ایران، نمایش روحیه معنویت و استقامت آزادگان در اردوگاه ها و زندان ها، خاطرات و نحوه اسارت آزادگان، زندگی جانبازان و صبر و افتخار آنان به جانبازی در فیلمنامه ها و فیلم ها مورد توجه قرار گیرد.

درباره «سیره اهل بیت (ع)» توصیه شده است که الگوسازی از سیره اهل بیت برای زنان و جوانان و همچنین نمایش الگوهای واقعی زندگی ائمه (ع) به جای الگوهای منحط غربی مدنظر قرار گیرد.

طبق توصیه رهبر معظم انقلاب در زمینه «فلسطین» هم لازم است در سرفصل‌هایی چون انعکاس فاجعه غصب خونین فلسطین و نشان دادن عوامل اصلی آن از جمله انگلیس، توصیف ماجرای غصب و ظلم بی سابقه به ملت فلسطین فیلم ساخته شود.

در زمینه «سبک زندگی» نیز سرفصل‌هایی چون فرهنگ قرآنی کار و تلاش برای رضایت خدا، احیای انضباط و جدیت در کار و احساس مسئولیت، تکیه ملت ها بر فرهنگ خود پس از ۲۰۰ سال القای فرهنگ غرب، زنده کردن اهمیت ایثار، انفاق، زهد و ریاضت شخصی مورد اکید قرار گرفته است.

نشان دادن حاکمیت دیکتاتوری، تقویت دشمن‌ستیزی مردم با مشخص کردن دشمنان اصلی، نشان دادن برنامه دشمن برای از بین بردن عزت ملی ما، نمایش خلاصه نشدن ارزش ها در سود شخصی و عمومی از موارد مدنظر در زمینه «دشمن شناسی» است.

در زمینه «نماز» هم ارائه تصویری زیبا از نماز و پرهیز از نشان دادن چهره های مهجور و بی نشاط از نمازهای جماعت در فیلم ها عنوان شده است.

پرداختن به موضوع «عدالت» نیز از منظر نشر فرهنگ عدالت خواهی و نشان دادن اینکه بسیاری از مشکلات امروز ما به دلیل کم اعتنایی به عدالت است توصیه شده است.

نشان دادن پیشرفت ها و دستاوردهای انقلاب در حوزه سازندگی، خاطرات خوش دوران انقلاب، نشان دادن جهت گیری ضدآمریکایی و ضداسرائیلی در تظاهرات انقلابی مردم، انعکاس اثرات ضربه انقلاب به اقتدار فرهنگ غرب، نشان دادن مصادیق فداکاری ملت ایران در جریان انقلاب اسلامی از موضوعات مورد توجه رهبر انقلاب در زمینه «تاریخ انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی» است.

انتقاد واقعی به جای نق زدن، نگاه امیدوارانه به آینده و پرهیز از سیاه‌‌بینی و یاس، نمایش چالش خیر و شر، تقویت روحیه مسئولیت شناسی مردم، مغلوب نشدن برابر جو سینمای غرب، بهره‌گیری از قصه، داستان و فیلمنامه قوی، پرهیز از تناقض بینتصاویر و پیام های اثر هنری با هدف آن،استفاده از عبرت های تاریخی برای تبیین وقایع روز، زنده کردن ارزش های انقلاب اسلامی در ذهن مردم، نمایش عظمت و اهمیت وقوع انقلاب اسلامی، حفظ هویت دینی و ملی و انقلابی مردم در آثار سینمایی، آشنا کردم مردم با مطالبات واقعی شان از حکومت، انعکاس مفاهیم اجتماعی و مفاهیم انقلاب از رهنمودهای کلی رهبر معظم انقلاب در سیاستگذاری کلان سینما است.

همچنین چهار کتاب همپای صاعقه، فرهنگ جبهه، خاک های نرم کوشک و لشگر خوبان به عنوان آثاری برای اقتباس سینمایی توصیه شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج