۱۳۷۶۷۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

iPhone ۶ در مقابل iPhone ۶ Plus

همه می‌دانیم که صفحه‌نمایش آیفون ۶ پلاس ۰.۸ اینچی بزرگتر از آیفون ۶ خواهد بود اما آیا تفاوت به همین‌جا ختم خواهد شد؟ خیر. در واقع آیفون ۶ پلاس هفت تفاوت کلیدی با آیفون ۶ دارد که می‌تواند در تصمیم‌گیری کاربران برای خرید مؤثر باشد.

فارنت: همه می‌دانیم که صفحه‌نمایش آیفون ۶ پلاس ۰.۸ اینچی بزرگتر از آیفون ۶ خواهد بود اما آیا تفاوت به همین‌جا ختم خواهد شد؟ خیر. در واقع آیفون ۶ پلاس هفت تفاوت کلیدی با آیفون ۶ دارد که می‌تواند در تصمیم‌گیری کاربران برای خرید مؤثر باشد.

iPhone 6 در مقابل iPhone 6 Plus

یک - اندازه

iPhone 6 در مقابل iPhone 6 Plus

این مورد را همه می‌دانیم. صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچی در برابر صفحه‌نمایش ۴.۷ اینچی. اما اگر بخواهیم کمی دقیق‌تر شویم ابعاد آیفون ۶ دقیقاً ۱۳۸.۲ در ۶۷.۱ در ۶.۹ میلی‌متر و ابعاد آیفون ۶ پلاس هم ۱۵۸ در ۷۷.۷ در ۷.۱ میلی‌متر است. به این ترتیب حداقل کار با آیفون ۶ پلاس به سادگی با یک‌دست امکان‌پذیر نیست و به همین علت اپل قابلیت Reachability را در آن قرار داده است. کافیست دو بار دکمه Home را لمس کنید تا محتوای صفحه به پایین بیاید و دکمه‌های نرم‌افزاری اپلیکیشن‌ها در دسترس قرار بگیرد!

دو - وضوح صفحه و تراکم پیکسلی

iPhone 6 در مقابل iPhone 6 Plus

با قرار دادن صفحه‌نمایش بزرگ‌تر قاعدتاً باید تعداد پیکسل‌ها و وضوح صفحه نیز افزایش پیدا کند. آیفون ۶ با وضوح ۱۳۳۴ در ۷۵۰ پیکسل تراکم پیکسلی ۳۲۶ پیکسل بر اینچ و آیفون ۶ پلاس با وضوح استاندارد فول اچ‌دی یا همان ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل تراکم پیکسلی ۴۰۱ پیکسل بر اینچ را به همراه خواهد داشت. به این ترتیب مدل پلاس وضوح بهتری خواهد داشت اما اگر چیپست A۸ اپل در هر دو گوشی با سرعتی ثابت کلاک شده باشد احتمالاً عملکرد گرافیکی آیفون ۶ به دلیل پیکسل‌های کمتر بهتر خواهد بود.

سه - عمر شارژ باتری

iPhone 6 در مقابل iPhone 6 Plus

بدنه بزرگتر آیفون ۶ پلاس به اپل اجازه داده تا باتری بزرگتری را در آن بگنجاند. به این ترتیب با وجود این‌که آیفون ۶ عمر شارژ بهتری نسبت به آیفون ۵اس دارد آیفون ۶ پلاس حتی عمر شارژ بهتری از این دو خواهد داشت. به ادعای اپل آیفون ۶ پلاس می‌تواند ۸۰ ساعت موسیقی، ۱۴ ساعت ویدئو، ۱۲ ساعت وبگردی با وای‌فای یا ۳G و LTE، ۲۴ ساعت مکالمه ۳G و ۱۶ روز استندبای دوام بیاورد.

چهار - قیمت

iPhone 6 در مقابل iPhone 6 Plus

آیفون ۶ پلاس عملاً ۱۰۰ دلار گران‌تر از آیفون ۶ عرضه خواهد شد. قیمت‌های آنلاک هنوز مشخص نیست اما احتمالاً آیفون ۶ از قیمت ۶۴۹ و آیفون ۶ پلاس از قیمت ۷۴۹ دلار به بالا (برای حافظه‌های بیشتر) عرضه خواهند شد.

پنج - لرزش‌گیر اپتیکال

iPhone 6 در مقابل iPhone 6 Plus

لرزش‌گیر اپتیکال یا OIS نقش مهمی در عکاسی در نور کم و البته فیلمبردای بهتر و روان‌تر دارد. اپل این ویژگی سخت‌افزاری را تنها در مدل ۶ پلاس قرار داده است؛ پس اگر به عکاسی و فیلمبرداری اهمیت می‌دهید آیفون ۶ پلاس مسلماً انتخاب بهتری خواهد بود.

شش - رم بیشتر

iPhone 6 در مقابل iPhone 6 Plus

آیفون ۶ باز هم با حافظه رم یک گیگابایتی عرضه شده است در حالی که اپل برای آیفون ۶ پلاس دو گیگابایت حافظه رم در نظر گرفته است. با وجود این‌که حتی با یک گیگابایت نیز لگ و کندی در آیفون ۶ نخواهید دید مسلماً مدل ۶ پلاس برای مالتی‌تسکینگ و باز نگه‌داشتن چندین اپلیکیشن به صورت همزمان بهتر عمل خواهد کرد.

هفت - حالت افقی

iPhone 6 در مقابل iPhone 6 Plus

آیفون ۶ پلاس به دلیل صفحه‌نمایش بزرگ‌تر قابلیت کار به صورت افقی را نیز داراست. در این آیفون نه تنها صفحه‌خانگی یا همان Springboard قابلیت چرخش را دارد بلکه اپلیکیشن‌ها نیز طوری طراحی شده‌اند که مخصوصاً در حالت افقی از اندازه و وضوح بیشتر صفحه‌نمایش استفاده بهتری ببرند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج