۱۳۷۸۵
۱۱۳ نظر
۱۰۲۸۱
۱۱۳ نظر
۱۰۲۸۱
پ

همه چیز درباره ترک اعتیاد زنانه

در دوران بارداری مواد مخدر را ترک نکنید!

متاسفانه گاهی خانمی که موادمخدر مصرف می کند، متوجه می شود که باردار است و یا خانمی که تحت درمان است از بارداری خود اطلاع پیدا می کند. حال سوال این است که چه باید کرد؟

شیوع وابستگی به موادمخدر در خانم ها بسیار کمتر از آقایان است و برآوردهای متعدد، میزان مراجعه خانم ها برای درمان وابستگی به موادمخدر را در کلینیک های درمانی بین ۵ تا ۱۰ درصد کل مراجعین تخمین می زنند. از طرف دیگر، به دلایل گوناگون ما نند نقش مهم خانم ها در اجتماع و خانواده و تربیت افراد نسل بعد، بارداری و زایمان و حفظ سلامت مادر و نوزاد. ویژگی های شخصیتی خانم ها و... باید توجه بیشتری به اعتیاد در خانم ها صورت گیرد.

متاسفانه گاهی خانمی که موادمخدر مصرف می کند، متوجه می شود که باردار است و یا خانمی که تحت درمان است از بارداری خود اطلاع پیدا می کند. حال سوال این است که چه باید کرد؟ اگر مادر به مصرف مواد خود ادامه دهد مواد از جفت رد می شود و به جنین می رسد و بنا به ماهی که خانم باردار در آن قرار دارد، جنین هم ممکن است به مواد وابسته شود.

در دوران بارداری مواد مخدر را ترک نکنید!

خانم بارداری که مواد مصرف می کند در حقیقت هم به خود و هم به فرزند درون رحم خود آسیب می رساند. البته تحقیقات نشان می دهد که نوزادان به دنیا آمده از مادران معتاد در معرض خطر ابتلا به نشانگان مرگ ناگهانی نوزاد قرار دارند. توجه داشته باشید که مصرف مواد را در دوران بارداری توصیه نمی کنیم و از طرف دیگر با قطع مصرف خودسرانه موادمخدر در این دوران نیز به شدت مخالفیم زیرا حالت ترک و استرس های ناشی از آن در بسیاری از موارد از مادر به جنین منتقل می شود و می تواند در رشد و تکامل وی اختلال ایجاد کند و حتی سقط جنین را در پی داشته باشد اما یک درمان کاملا نگهدارنده می تواند تا میزان زیادی از احتمال بروز بیماری ها یا حتی مرگ در مادر یا جنین بکاهد.

البته از اوایل دهه ۸۰ میلادی کارشناسان، درمان نگهدارنده متادون را برای خانم های باردار که موادمخدر مصرفی می کنند. پیشنهاد کردند زیرا این نوع درمان می تواندن موجب کاهش سوءمصرف مواد و یا سایر داروهای مضر برای جنین شود و احتمال زایمان یک کودک سالم را افزایش دهد. درواقع کمک به رهایی از شیوه اعتیادگونه و همواره به دنبال مواد بودن، کاهش خطر ابتلا به بیماری های ایدز، هپاتیت و سایر عفونت ها، جلوگیری از تغییرات شدید سطح دارو در بدن که می تواند سبب بروز حالات ترک در جنین شود.

بهبود تغذیه مادر که به دنبال آن موجب زایمان نوزاد سالم تر و وزن بالاتر شود و درنهایت کاهش مشلکات پزشکی پیش و پس از زایمان، ازجمله مزایای ثابت شده متادون درمانی در خانم های باردار است؛ در این بین، درمان روی نوزاد هم اثرگذار است. مثلا وزن نوزاد متولدشده کمی کمتر از سایر نوزادان خواهد بود که این مشکل موقتی است و با افزایش مراقبت و تغذیه مناسب می توان از آن پیشگیری کرد.

درضمن به دلیل عبور متادون از طریق جفت به جنین، شاهد بروز برخی علائم ترک در نوزادان به ویژه در روزهای اول پس از تولد خواهیم بود که این حالات، خفیف بوده و با دستورالعمل های پزشک بهبود می یابد و مصرف متادون هیچ عارضه طولانی مدتی برای نوزاد ایجاد نمی کند؛ حتی مادر می تواند به راحتی به کودک خود شیر بدهد. بنابراین یک مادر باردار معتاد حتما باید تحت نظر یک پزشک قرار گیرد و نمی تواند مصرف مواد را به یکباره کنار بگذارد.

در دوران بارداری مواد مخدر را ترک نکنید!

در کلینیک ترک اعتیاد چه می گذرد؟

به گفته کارشناسان، معتادان به کراک بیشترین مراجعان به کلینیک های ترک اعتیاد را تشکیل می دهند و این درحالی است که تا چندی پیش بیشتر مراجعان به این کلینیک ها را معتادان به تریاک تشکیل می دادند. از طرف دیگر، بسیاری از افراد معتاد ترجیح می دهند به جای ترک اعتیاد در خانه به کلینیک ها مراجعه کنند و به کمک روش های علمی اعتیاد را کنار بگذارند.

پس از ورود شخص معتاد به کلینیک ترک اعتیاد، شرح حال دقیقی از وضعیت بیمار گرفته می شود و مسایلی مانند نوع مواد مصرفی، مشکلات فردی و خانوادگی، سن، مدت زمان مصرف مواد و... در پرونده وی ثبت می شود و پس از انجام مراسم معارفه و آشنایی پزشک و بیمار (همواره فرد معتاد را بیمار خطاب می کنیم) روند درمانی آغاز می شود زیرا ترک اعتیاد به ندرت نیاز به اقدامات اورژانسی دارد و این اطلاعات اولیه موجب بهبود وضعیت درمان می شود و کمک کننده است.

نوع مواد مصرفی، تعیین کننده روند درمان

دو درمان کلی وجود داردک درمان های پرهیزمدار (سم زدایی) و درمان های نگهدارنده. درمان نوع اول در مورد افراد معتاد به شیشه، حشیش و مواد محرک کاربرد دارد اما درمان نوع دوم برای افرادی که به مواد افیونی مانند تریاک و هروئین اعتیاد دارند، مورد استفاده قرار می گیرد. در درمان های پرهیزمدار، فرد مصرف مواد مخدر را به یکباره و در مدت بسیار کوتاهی کنار می گذارد اما درمان نگهدارنده معمولا پایدارتر و مطمئن ترا ست زیرا طول مدت درمان بسته به نوع و مدت مصرف مواد یک تا چند سال طول می کشد و امکان عود، کمتر است.

در روش سم زدایی، متادون و بوپرونورفین به عنوان دارو مورد استفاده قرار می گیرند و درواقع فرد معتاد به جایگزین کردن موادمخدر مختلف و به اصطلاح رسیدن به اعتیاد خفیف، موفق به ترک می شود. البته استفاده کنندگان از موادمخدر جدید به ویژه کراک به دلیل شدت وابستگی اکثرا بدون مداخله پزشک و مراجعه به کلینیک ترک اعتیاد قادر به ترک نیستند؛ به همین دلیل نوع ماده مصرفی است که هم نوع درمان و هم لزوم مراجعه به کلینیک های ترک اعتیاد را مشخص می کند.

و اما شربت تریاک

ببینید؛ برخلاف بسیاری از باورها، شربت تریاک با شربت متادون متفاوت است و این دارو برای معتادانی تجویز می شود که سابقه مصرف موادن آنها طولانی مدت است و یا به مواد سنگین تر نظیر کرارک معتاد هستند و امکان تعویض ماده مخدر یا ترک آن برایشان دشوار به نظر می رسد. البته درمورد معتادان تزریقی و معتادانی که به درمان با متادون پاسخ مناسب نمی دهند، شربت تریاک کمک کننده است، پس تاکید می کنم که شربت تریاک در درمان نگهدارنده مورد استفاده قرار می گیرد و امکان عود بیماری اعتیاد نیز در این روش درمانی در حد قابل مل احظه ای کاهش می یابد.

روان درمانی رکن اساسی ترک اعتیاد کلینیکی

مداخلات روانپزشکی و روان درمانی، گروه درمانی، خا نواده درمانی و برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی ازجمله اقداماتی است که در کلینیک های ترک اعتیاد برای تسریع روند درمان و کاهش احتمال عود بیماری اعتیاد انجام می شود؛ مثلا در صورتی که علائم خلقی بسیار شدید باشد و یا افت عملکرد را به وجود آورده باشد، نیاز به درمان های روانپزشکی داریم که البته بدون آنها فعالیت های روان درمانی نیز کم اثر یا حتی بی اثر خواهند بود.

بعد از اتمنام دوره سم زدایی هم فرد به صورت انفرادی تحت درمانی قرار می گیرد و آموزش های لازم را برای کنترل احساسات، هیجانات و واکنش های خلقی و رفتاری می بیند که در این شرایط به طور حتم احساس نیاز به مصرف مجدد موواد پدیدار نخواهد شد؛ در نتیجه احتمال بازگشت بسیار خفیف می شودو.

خانواده ها چه نقشی دارند؟

بعد از اتمام دوره درمانی، بعضی از کلینیک های ترک، اقدام به برگزاری کلاس های ۱۰ تا ۱۲ نفره زیر نظر یک پزشک ترک اعتیاد می کنند و با بحث و تبادل نظر درباره تجارب خود، عوامل اعتیاد، بازگشت به آن و همچنین موفقیت در درمان را بهتر می شناسند و با راهکارهای عملی رو به رو می شوند.

در عین حال، در بسیاری از موارد عامل ایجادکننده اعتیاد، بازگشت به اعتیاد دوباره و یا مصرف ماده مخدر در خانواده وجود دارد و در دوره های خانواده درمانی، خانواده ها یاد می گیرند که چگونه محیطی را فراهم آورند که فشار مضاعفی بر بیمار در حال ترک وارد نشود و فرد دوباره به سمت مصرف موادمخدر گرایش پیدا نکند.

اگر بیماری قصد دارد که درمان خود را به پایان برساند و دوباره به سمت مصرف مواد تمایل پیدا نکند، لازم است تمامی این اقدامات در کنار درمان اصلی انجم شود. درمان در مراکز ترک اعتیاد درواقع اولین راه است و جلوگیری از عود بیماری و مصرف مجدد مواد، هدف نهایی است.

فقط به مجازها مراجعه کنید

متاسفانه جملاتی مانند ترک اعتیاد بدون درد، ترک اعتیاد صددرصد تضمینی و ترک اعتیاد در یک هفته، هر روز در تبلیغات رنگین و فریب دهنده روزنامه ها و مجلات دیده می شوند و گاهی اوقات افراد بدون تحقیق به کلینیک های ترک مراجعه می کنند و به جای ترک، وابستگی شان به مواد بیشتر می شود و فقط با صرف هزینه های هنگفت، مشکلات، صدبرابر و اعتیاد شدیدتر می شود.

دلیل اینکه اصرار داریم کلینیک ها باید قانونی باشند این است که از روش های درمانی اصولی و پزشکی در زمینه ترک استفاده شود. مسوولیت دادن مجوز به مراکز ترک اعتیاد بر عهده سازمان بهزیستی است و مراکزی قانونی هستند که اولا تابلوی مشخص داشته با شند و ثانیا مجوز خود را در دفتر کار خود نصب کرده باشند.

همچنین مراکز درمانی، مراکز کاهش آسیب و مراکز TC مراکزی قانونی هستند و هر مرکزی غیر از این، مراکزی غیرقانونی تلقی می شوند. به همین دلیل توصیه می شود افرادی که به دنبال خدمات ترک اعتیاد هستند، حتما به مراکز مجاز و قانونی مراجعه کنند تا هم خدمات متناسب با وضعیت شان به آنها ارائه شود و هم امکان نظارت مراجع قانونی بر فعالیت آنها وجود داشته باشد.

منبع: مجله تندرستی

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

در دوران بارداری مواد مخدر را ترک نکنید!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سودا

      کاش در مورد سیگار هم مینوشتین

    • بهار

      س.ممنونم کمک بزرگی بهم کردین خوشحالم.میترسیدم از باروری ناخواسته تو دوران ترک متادون.فقط نفهمیدم متادونم نباید ترک کرد تا زایمان؟ممنونم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام اصلا نترس من دوتا بچه آوردم مصرفم تریاک بود میخوردم الانه بچه هام سالمن ومشکلی ندارن خیلی هم باهوشنا

    • بدون نام

      من تریاک مصرف میکنم الانم هفته 17 بارداری هستم ن می تونم نکشم ن تحمل این ک چ بلایی سر بچم میاد رو دارم تو رو خدا بگین چ کار کنم نمیتوانم فعلا ترک کنم چون کسی از اعتیاد من اطلاعی نداره یعنی بچم سالم دنیا میاد

      پاسخ ها

      • نگار یعقوبی هستم حاضرم

        شما به مامانم

    • بدون نام

      من تریاک مصرف میکنم هفته جهارده حاملگیم تورو خدا کمکم کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام عزیزم منم تجربه شما را داشتم سه تا بچه بدنیا اوردم با مصرف تریاک هیچنگران نباش

      • بدون نام

        سلام به عزیری که میگه بزای بچه هیچ خطری نداری سه تا بچه بدنیا اورده میخواستم ازشون بپرسم ایشون تریاک میکشیده یا میخورده بعد بچه بعداز بدنیا اومدن حتی علایم ترک رو داشته یانه

      • مهران

        عطاری داری خداروشکر تجربه ازپدرپدربزرگم داشتم تونستم خداروشکر کمک کردم به مشتریهام. 09384854492

      • بی نام

        خانمی که با مصرف تریاک سه تابوهای سالم ب دنیااوردی ی سوال ایابعدب دنیااومدن بچه هاتون اوناعم علایم اعتیادروداشتن چه کردین بااعتیادشون بماهم میگی استفاده کنیم

    • بدون نام

      دوستان من شش سال ونیم شیشه مصرف کردم وتنها یک راه حل برای ترک پیدا کردم والان 4 ماهه پاکم میخام این راه حل و که به قیمت شش سال ونیم بدبختی پیدا کردم در اختیار کسانی بذارم که شاید راه های زیادی رو انتخاب کردن ولی نتیجه ای نگرفتن این راه حل شامل دو قسمته الف:هیچ کس وهیچ کمپ و هیچ زندان و هیچ تهدیدوزوری تمیتونه شخص مبتلا رو نجات بده مگر خود شخص همونطور که خود شخص عامل بدبختی خود بوده خود شخصم باید تصمیم قاطع بگیره که بذاره کنار ب:وقتی تصمیم قاطع رو گرفتی اگه تونستی موادی که هنوز برای مصرف پیشته به همراه پایپ و فندک بندازی تو پلاستیک زباله وبه عبارتی دل از مواد بکنی و پلاستیک زباله رو بذاری سر کوچه اونوقت تونستی 90 درصد راه و بری 10 درصد بقیشم بسپر به داروی پزشک و روانپزشک این راهیه که اینجانب با مصرف روزی یک گرم شیشه از پسش براومدم ایشا لاه که به درد حتی یک نفر بخوره برو شیر درنده باش ای دغل.....

      پاسخ ها

      • روح الله

        ترک کردن خودش کار راحتی عزیزم پاک موندن سخته شما با اون ترک کردن فقط سه درصد راه و رفتی نود و هفت درصد راه رو فقط انجمنهای گروه درمانی بهت کمک میکنن لطفا بیخود نسخه نپی امیدوارم الانهم پاک باشی اما تجربه میلیونها نفر نشون داده درمان پزشکی فقط برای قطع مصرف در ابتدای راهه و اگر وارد گروههای درمانی مثل ان ای و کنگره شصت نشدی پس احتمال نود و نه درصد الان باز داری مصرف میکنی....روح الله 12 سال پاکی

    • یاس

      سلام. من هفته ششم بارداری هستم.سوالم اینه مصرف متادون روی جنین تاثیر منفی نداره؟در ضمن در این دوران قرص بهتره مصرف کنم یا شربت.ممنون میشم جوابم بهم بگین.چون واقعا نگرانم

      پاسخ ها

      • الی

        مشکلی تودوران بارداری بودجودنمیاره ولی بچه بدنیاآمده خفیف اعتیادداره واثرات ترک اعتیادداره اذیته

    • بدون نام

      من هفته 21بارداری هستم تریاک مصرف میکنم میتونم آخربارداری شروع به ترک باقرص زیرزبانی مقدارخیلی کم استفاده کنم ضررنداره واسه بچه

      پاسخ ها

      • مهران طب سنی

        طب سنتی دارم هرکمکی راهنمایی خواستین درخدمتم. حدود چهل سال تجربه طب سنتی از پدرم پدربزرگم گرفتم. باتشکر

    • نازنين

      بسيار سپاس گزارم

    • بدون نام

      من پنج ماباردار هستم تریاک می کشم چه خطرداره قرص متادون بهتر است از تریاک

      پاسخ ها

      • مهران. طب سنتی

        09384854492 خداروشکر تواین چهل سال تجربه ای که ازپدرم پدربزرگم کسب کردم تونستم موثرباشه راهنمایی هایی که کردم.

      • مهران طب سنتی09384854492

        خداروشکر جهل سال تجربه ازپدرپدربزرگم داشتم عطاری دارم خوشحال میشم بتونم کمکتون کنم ،،،باتشکر

    • اسنا مهرابی

      ماه ا ول بارداری ام تریاک وشیره مصرف میکنم خیلی نگران بچه هستم ایا الان بخوام قرص ترک زیرزبانی استفاده کنم ضرر داره شما چه راه حلی پیشنهاد میکنید ضمنا کسی از اعتیادم خبر نداره

      پاسخ ها

      • شریفه

        ماه اول بدون هیچ ترسی ترک کن خطرنداره

      • الی

        بامتادون بزارکنارکسی متوجه نمیشه مشکلی پیش نمیادمن خودم الان ماه آخربارداریم هس ومتادون مصرف میکنم

    • بهاره

      من هفته سی ام بارداریم شیره مصرف میکنم ن شرايط ترک دارم ن طاقت مشکل برای بچم الان بهترين راه حل چیه؟

    • بدون نام

      ممنون ازکمک هاتون.من چهارده هفته باردارهستم مصرفم شیره وتریاک است.خیلی دوست دارم ترک کنم امانمیدونم چطورخیلی هم نگران بچم هستم.کسی هم خبرنداره بایدچیکارکنم.حتی روم نمیشه ب دکترم بگم.

    • زهرا

      من سی و سه هفته باردارم وشیره وتریاک مصرف میکنم کسی هم خبر نداره توروخدابگیدچیکارکنم؟آیابرای بچه مشکلی پیش میاد؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه نگران نباش .به کسی هم نگو

    • رضا

      با سلام چند رویه یه خانمی. که 7ماهه باردار هستش. و معتاد به هرویینه. ..خودم شرایط مالی ندارم.اما به خاطر خدا میخوام بهش کمک کنم از این اعتیاد رها پیدا کنه...به هیچ وجه شرایط مالی ندارم.خودش هم متاسفانه پول نداره...لطفا راهنماییم کنید دوستان.

    • زیبا

      من توده هفته بارداری هستم شیره مصرف می کنم توروخدا راهنمایم کنیین چکارکنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام تو هفته ۱۰بارداری هستم شیره مصرف میکنم خسته شدم از مواد از طرفی هم نگران بچه هستم یا ترک با متادون ایرادی نداره برا بچه مشکلی پیش نمیاد تمام نگرانیم همینه لطفا کمکم کنید ممنون

    • مریم

      سلام من هفته ششم بارداریم هست باید چیکار کنم توروخدا کمکم کنید شیره مصرف میکنم. میترسم رو بچم تاثیر داشته باشه. قرص چی بخورم راهنماییم کنید؟

    • عاشق بچه بودیم

      قبلا اعتیادبه تریاک داشتم شوهرم ترکم داد الان هشت سال زندگی میکنیم...پاک بودم تا یکسال پیش درآرزوی فرزند که همیشه سقط میکنم بیماری پانیک دارم به گفته کسی که باز گول خوردم که این قرص ها گرونه تریاک ارزون تره همین کار قرص رو میکنه بازشروع کردم .به جزشوهرم هیچ کس نمیدونه,خانواده هامون متدین وسرشناس هستند,دارم دق میکنم شوهرم فقط نگاهم میکنه وغصه میخوره داره دیوونه میشه,حتی به دکترهم نمیتونم بگم توروخدا کمکم کنید ما هشت ساله درآرزوی این فرزند که هدیه ی باشکوه خداست بودیم

      پاسخ ها

      • بانو

        بابا بیخیال.بیشتر از اعتیاد اون استرسی که داری خودت و بچه رو اذیت میکنه.مصرفت کم کم، کم کن تا وقت زایمان پاک باشی.فعلا فقط مقدار مصرفت کم کن و آرامشت حفظ کن

      • بدون نام

        نتیجه بارداریت چطور شد؟ بچه به سلامت دنیا اومد؟

    • یوسفی

      سلام ، من شیش هفته است باردارم ،و الان تقریبا ،سه هفته است هروین مصرف میکنم ، شنیدم زنای باردار نباید ترک کنه ،ولی من باید ترک کنم ،چون باید تست سلامتی بدم ، همین روزا توروخدا بگید چیکار کنم که به بچه ام اسیبی نرسه ؟ و ترک کنم

    • ساراامیرزاده

      سلام و عرض احترام میشه لطفا بهم کمک کنید دوهفته باردارم و بوپر مصرف میکنم کمش کردم اما به48ساعت میرسه استفاده نکنم علایم محرومیت ایجاد میشه!به دادم برسید لطفا

    • حناس

      من ترامادول مصرف میکنم ۶ ماهه هستم روزی نصف ایابرای فرزندم خطر دارد یا ایا بهتر نیست متادون را جایگزین کنم

      پاسخ ها

      • Faride

        من ماه نهم هسم وبخاطرگزگزپام شیره مصرف میکنم واسه بچه ضرردارد

    • بدون نام

      سلام به همه عزیزان که تریاک مصرف دارن نترسن من توبارداریم تریک مصرف میکردم هیچی نشدخداروشکر به خداتوکل نیدولی بعدش ترک کردم

    • بدون نام

      من باردارم ترا مادول مصرف میکنم الان یه دونه رو به ۶ قسمت در میارم یه قسمت شو میخورم برا جنین ضرر داره؟؟؟

    • سارا

      سلام من پانزده هفته است باردارم رفتم دکتراماالادارم شیرمی کشم چیکارکنم

    • الهام

      من 6هفته باردارم و تریاک مصرف می کنم آیا برای جنین مشکل نداره تو رو خدا کمکم کنید.

    • بدون نام

      من هفته پنجم بارداری هستم و تریاک مصرف می کنم تو رو خدا کمکم کنید آیا به بچه ضروری نمیرسونه

    • مهناز

      سلام من مصرف كننده ترياك بودم باردارشدم همه چيز نرمال ولي با قطع خود سرانه باعث سقط شد جنين شد ولي خواهش ميكنم كسي كه مصرف كننده هستش با دكتر مشورت كنه

    • بدون نام

      سلام مصرف کننده شیره هستم همچنین6ساله ترئید کم کاردارم الانم دوماهه حاملم میخام ترک کنم ایامیتونم باتوجه به کمکاری ترئید

    • بدون نام

      سلام من 22هفته بار دارم شیره مصرف میکنم اما شنیدم که برای جنین ضرر داره لطفا کمک کند چیکار کنم چطوری ترک کنم خواهش میکنم.

    • diyana

      سلام، من هفته ١١ بارداري هستم، و سيگار مصرف ميكنم، و وابستگي شديدي دارم، از ٢٠ نخ ب روزي ٦ نخ خودمو رسوندم، ولي خيلي عذاب و استرس دارم، و روزي يك عدد كپسول ترك اعتياد، كسي بوده كه در بارداري سيگار مصرف كرده؟ و كسي از اين جربان خبر نداره، خواهش ميكنم كمك و راهنماييم كنيد، لذتي از بارداري نميبرم همش استرس دارم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام خانمی که مصرف سیگار داری من خودم 14 ساله سیگار میکشم خیلیم زیاد هر یک شبانه روز یک پاکت سیگار میکشم الان بارداری دومم هست خدارو شکر بچه اولم خیلی سالمه وحتا من با دکترم صحبت کردم گفت مشکلی نداره من خودم تریاک هم مصرف دارم الان 4 ساله اما دکترم بهم میگفت هیچ مشکلی پیش نمیاد و خدارو هم شکر که بچه اول سالمه سالمه الانم بارداری دوم رو. پشت سر میگذرونم

      • فاطمه

        سلام منم سیگار مصرف میکردم و میکنم الان پسرم دوسالشه نه هیچ خطری نداره بچه من که با وزن سه کیلو و نهصد گرم دنیا اومد خداروشکر سیگار ضررش خیلی کمه نگران نباش

    • diyana

      سلام، من هفته ١١ بارداري هستم، و سيگار مصرف ميكنم، و وابستگي شديدي دارم، از ٢٠ نخ ب روزي ٦ نخ خودمو رسوندم، ولي خيلي عذاب و استرس دارم، و روزي يك عدد كپسول ترك اعتياد، كسي بوده كه در بارداري سيگار مصرف كرده؟ و كسي از اين جربان خبر نداره، خواهش ميكنم كمك و راهنماييم كنيد، لذتي از بارداري نميبرم همش استرس دارم

    • pariya

      سلام من دوساله که روزی بیست سیسی متادون میخورم شیشه میکشم هرویین هم اسنیف میکنم الان هم هفته ی دهم بارداری هستم.اما برخلاف بعضی از شما دوستان همسر و خوانواده ام میدونن.لطفا کمکم کنید نمیخوام تا اخر بارداری کنترلش کنم میخوام ترک کنم لطفا خواهش میکنم کمکم کنید.میخوام ب زندگیه سالمم برگردم و بچمو بدون مشکل ب دنیا بیارم لطفا کمکم کنید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من میتونم کمکت کنم فقط یه ایمیلی شماره ای بزار

    • سارا

      من الان چند سال هست شیره مصرف میکنم الانم حامله هستم ترک کردن خیلی برام سخته خواهش میکنم کمکم کنید

      پاسخ ها

      • مهران عطاری دارم 09384854492

        خداروشکر که ازتجربه پدرم پدربزرگم دارم توعطاری واسه بعضی ازمشتریهام راهنمایی کردم موثربوده خداروشکر

    • بدون نام

      سلام من هفته ۱۷بارداریم هس ایا میتوانم موادمخدررا ترک کنم وتا الان با پزشک خودم در میان نذاشتم ایا برای جنینم یا خودم مشکل یا عوارض خاصی دارد لطفا راهنماییم کنید ‌مرسی

    • بدبخت

      سلام من ترامادول مصرف میکردم روزی ۴عدد الان باردارم ۱ماهمه زیرنظر دکتر چندروز متادون ۵مصرف میکنم فقط دلهره دلتنگی دارم اصلا شبا نمیتونم بخوابم چاره چیست

      پاسخ ها

      • مهران طب سنتی

        سلام وقت بخیر تجربه که توعطلری دارم ازپدرم پدربزرگم کسی کردم شما نباید چیزی جایگزین کنی چون دوز بدنتون میره بالا عکس العملش خیلی عواقب باورنکردنی داره فقط باید به مرور کمترش کنی. ،،،،،یاحق،،،،

    • نرگس از تهران

      تریاک مصرف مکنم من را راهنمایی کنید حامله ام وتو ماه نهم هستم خیلی استرس دارم

      پاسخ ها

      • مهران طب سنتی

        حاصل چهل سال تجربه ازپدرم پدربزرگم کسب کردم خداروشکر مشنریهامون ازراهنماییهامون رتزی بودن 09384854492

    • فاطمه از زاهدان

      درروز دوتامتادن۲۰ مصرف میکنم خواهش میکنم من راراهنمایی کنید تازه فهمیدم حامله ام خیلی استرس دارم

      پاسخ ها

      • مهران طب سنتی

        حاصل چهل سال تجربه ازپدرم پدربزرگم کسب کردم خداروشکر همه ازراهنماییهامون رازی بودن 09384854492

      • بدون نام

        ن بابا مشکلی پیش نمیاد

    • بدون نام

      سلام من باردارم

      پاسخ ها

      • مهران طب سنتی

        عطاری دارم خوشحال میشم راهنماییتون کنم باتجربه کی ازپدرم پدربزرگم کسب کردم.

    • میترا

      منم بادارم ۱۹‌هفتگی مصرف تریاگ اماروزی دوتا دود ایا مشکل پیش میاد واس بچم خدا بهون کمک کنه

      پاسخ ها

      • مهران طب سنتی

        طب سنتی حاصل چهل سال تجربه ازپدرم پدربزرگم کسب کردم خداروشکر همه ازراهنماییهامون رازی بودم 09384854492

      • مهران طب سنتی

        تجربه که من ازعطاری کسب کردم تواین سی سال نه مشگلی نداره فقط همون تایم مشخصی که واسش وقت میزارین نه کمتر
        نه بیشتر چیزی رو جایگزینش نکنید ،،،،باتسکر،،،،
        کسی مشگلی داشت میتونم کمکتون کنم.

    • بدون نام

      سلام منم بچه.دوسالمو از دست دادم محتاد شیره تریاک شدم النوان یه ماهه باردارم ایا بچمم محتاد میشه

      پاسخ ها

      • مهران طب سنتی09384854492

        تاجایی که من توتجربه توعطاری دارم. نه مشگلی نداره فقط تودوران شیردهی حتما باید کمترمصرف کنید باتشکر،،،
        خداروشکر مشتریهام ازراهنمایی که میکنم رازی هستن خداروشکر. 09384854492

      • بدون نام

        .چقد یختی کشیدی عزیزم خدا بهتون صبر بده

    • ام البنین

      س به همه دوستان من بچه سومم روکه حامله بودم به خاطرکمبودکلسیم پادردشدیدی داشتم وسه ماه آخرروشیره میکشیدم بعدازسه سالونیم بچه چهارمم روحامله شدم وازاول بارداریم شیره میکشم چن ماهه توفکراینم که چطوربیمارستان برم برای زایمان درصورتی که اصلاتحمل دردترکوندارم به دکترمم نگفتم

      پاسخ ها

      • مهران طب سنتی

        طب سنتی چهل سال تجربه ازپدرم پدربزرگم کسب کردم خداروشکر رازی بودن ازراهنماییهامون09384854492

      • مهران طب سنتی09385854492

        عطاری دارم تجربه ازپدر پدربزرگم دارم خداروشکر تونستم به مشتریهام کمک کردم رازی بودن خداروشکر 09384854492

    • بدون نام

      سلام من شیره مصرف میکنم هفته 6بارداری ام خیلی استرس دارم طوری که نه خواب دارم نه خوراک اخه هیچ کی خبرنداره نمیدونم تو بیمارستان موقع زایمان یا بچه معتاد بشه چه کار کنم.توروخدا کمکم کنید چطور ترک کنم الان خیلی مصرف کم کردم اما نمیتونم کنار بزارم

      پاسخ ها

      • مهران طب سنتی

        09384854492 طب سنتی. چهل سال تجربه از پدرم پدربزرگم کسب کردم ایشالاه بتونم کمکتون کنم

      • مهران طب سنتی

        طب سنتی خداروشکر چهل سال تجربه ازپدر پدربزرگم کسب کردم هرکسی راهنمایی کردم رازی بودن خدتروشکر09384854492

      • بدون نام

        اصلن نگران نباش هیچ ضرری نداره به دکترت بگو که بعد زایمان میخوای سیرش بدی تا تو شیشه نگهش ندارن

    • بدون نام

      ببخشید میشه این دوستان که پ نوشتن کمک میخاستن جوابشون همینجا بدهید تا ما هم استفاده کنیم .

      پاسخ ها

      • مهران طب سنتی 09384854492

        بهتراست شما کمترازمصرف روزانه که داشتی کمترش کنی با جوشانه برگ گل مریم روزانه به ناشتا یک لیوان باخرما بهوری بهتر است ،،،واسه بچه هیچ مشگلی نداره

    • مهران طب سنتی

      خداروشکرحاصل چهل سال تجربه ازپدرم پدربزرگم توطب سنتی کسب کردم ایشالاه بتونم کمکتون کنم. خداروشکر تالان که خداراضی بودن ازمون 09384854492

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چراکسی جواب نمیده پس.این همه سوال کردن

    • مهران طب سنتی 09384854492

      چهل سال تجربه ازپدرم پدربزرگم دارم. خوشحال میشم راهنماییتون کنم خداروشکر مشتریهام ازم رازی بودم 09384854492

    • رها

      سلام من تو هفته ۳۶ بارداری هستم و قرص بوپرنورفین مصرف میکنم میخوام ترک کنم ایا برای بچه خطرناکه؟چون کسی خبرنداره و ازاینکه بچه ام موقع بدنیا اومدن وابسته به این قرص باشه میترسم لطفا راهنماییم کنید باتشکر

      پاسخ ها

      • مهران طب سنتی

        سلام شما درمرحله اول نباید وقتی این‌قرض مصرف میکنید درمجاور گرمای شدید قراربگیرید ،،دوم،،شما نباید خودسرانه یابه ترک این نوع قرص بگیری یاچیزی مشابح این جایگزین قراربدین،،شما باید بعداز زایمان به ترک این نوع قرص تصمیم بگیرید. واسه بچه هم مشگلی ندارد مطمعن باشید،،فقط ازمیوه بح فراموش نکنید چون مسکن دردهای ناشی ازاین نابحنجاریهاست،،شما بهتره از جوشانده یاهمون دمنوش گل محمدی اویشن،،همراه با سنجد میل کنید

      • مهران طب سنتی

        سلام شما بهاراست بعداز زایمان به ترکش فکر کنید چون توشرتیطی که دارین اصلا موافق نیستم بخواین یاترک کنید یا چیزی جایگزینش قراربدین ،،،چون درمرحله اول صدمه به جنین‌واردمیشه. دوم. کبد کلا مختل میگنه ،،شما بهتراست ازدمنوش گل مریم ،بح،انجیر خشک ،سنجد مصرف کنید.

    • مهران طب سنتی

      سلام وقت بخیر مشگلی ندارد فقط نباید خودسرانه تصمیم به ترک این نوع قرص بگیرین یتجایگیزنش چیزی قراربدین ،،،شما باید بعداززایمان تصمیم به ترک کردن بگیری از جوشانه یاهمون دمنوش گل محمدی سنجد یابح میل کنید بهتره

    • بدون نام

      سلام من هفته ۳۲هستم وچندساله شیره میکشم الان متادون بهتره یاشیره نگران بچم هستم

      پاسخ ها

      • سلام وقت بخیر مهرانم عطاری دارم

        تجربه ای که تواین بیست چندسال دارم خداروشکر مشتریهام ازم رازی بودن 09384854492

    • فاطمه

      سه هفته اول بارداری هستم دیروز فهمیدم تریاک مصرف میکنم توروخدا از دیشب اینقدر گریه کردم حالم بده بچه اولم سقط شد نمیخوام اتفاق بدی بیفته برا بچه ام که شرمندش بشم به خدا داشتم کم میکردم ناگهانی شد کمک کنین توروخدا کسیو ندارم بهش پناه ببرم همش به خاطر درد پریودی این کارو کردم خیلی پشیمونم توروخدا هرراه حلی دارین کمک کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همین طور استفاده کن تا بعد زایمان نگران نباش

    • بی نام

      سلام من هفته ۱۲بارداری هستم شیره مصرف میکنم با دکترم مشورت کردم گفته نباید در دوران بارداری ترک کنم اگه بخدا بخاد مشکلی پیش نمیاد

    • بی نام

      سلام
      من هفته ۴ بارداریمه و متاسفانه تریاک مصرف میکنم یه ساله
      یعنی باعث سقط جنین میشه؟؟؟.قلب بچه تشکیل نمیشه؟
      تروخدا کمک کنیددددددد

    • بدون نام

      تریاک شیره هیچ مشگلی برا بچه نداره ایشلاه همه مردم بچه های سالم بدنیا بیارن ولی اگر تو دوران بارداری بخوای ترکش کنی بچت سقط میشه بد زایمان ترکنید الان کمش کنید

    • بدون نام

      سلام خسته نباشید من هفته پانزدهم بارداریمه شیشه مصرف کردم دیگه نمی خوام این کارو بکنم نگران بچم هستم همش استرس دارم مشکلی براش پیش بیاد چیکار کنم

    • مریم

      کمکم کنید من شیشه مصرف می کنم هفته پانزدهم حاملگیمه آیا بچم تا الان آسیبی دیده حالم خیلی بده دیگه نمی خوام مصرف کنم تورو خدا راهنماییم کنید نگران بچم هستم

      پاسخ ها

      • مهران عطاری دارم

        سلام دوست عزیز خداروشکر تجربه هایی که تو این بیست چندسال از پدرم پدربزرگم کسب کردم مشتریهام تجویز کردم خیلی خیلی موثر بوده 09384854492

    • مهران،،عطاری شفا بخش

      عطاری دارم خداذوشکر واسه مشتریهام تجویز کردم خداروشکر رازی بودن 09384854492

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جواب بدین هر که تجربه داره ترا خدا

      • لیدا

        سلام شما هنوزم عطاری دارید و جواب میدید

    • عطاری مهران

      09384854492. تجربه ای که ازپدرم پدربزرگم کسب کردم مشتریهام خداروشکر ازم رازی بودن

    • اشتباه كردم

      سلام من تو هفته ١١بارداري هستم ١٠ساله شيشه مصرف ميكنم تورو به اون خدايي كه ميپرستيد يكي بگه فقط بچه زنده ميمونه؟

    • شیدا

      سلام ب همه دوستان عزیزمن چهارماه باردارم شیره مصرف میکنم خیلی دوس دارم ترک کنم ولی میترسم من ی دخمل نازدارم بچه توراهیم دخترخیلی دوس داشتم پسرباش چون خانوادشوهرم پسردوستن خیلی حالم بدتوروخدابرام دعاکنیدخدابهم پسربدتازندگیم بهم نخورکمکم کنید

    • بدون نام

      سلام هفته هفت بارداریم تریاک میخورم نمی دونم چکار کنم استرسم گرفته ترک کنم بهتره یابکشم

    • زینب

      سلام من دوصال هست شیشه مصر ف میکنم تازه فهمیدم ک با دارم لطفاکمکم کنید.۲۲سالمه

    • فاطمه

      سلام من دوسال ترامادول مصرف میکنم اما وقتی چهارماه باردار بودم فهمیدم چون همراه پریود میشدم اما الان هفته سی بارداری هستم متادون بیست رو چهار قسمت میکنم هر ۲۴ساعت یا ۲۸ساعت میخورم اما روانی شدم بس میترسم چون ماه های اول مصرف ترامادول زیاد داشتم لطفا راهنمایی درست کنید اگر تجربه دارید توروخدا وزنم هم خیلی پایین اومده و میاد که البته بخاطر خوردوخوراک بخاطر وضعیت بد مالی از لحاظ غذایی ضعیفم و فقط یکبار سونو دادم که فهمیدم باردارم وتمام

    • مهسا

      من حدود یه ساله تریاک وشیره مصرف میکنم وتازه چندروزه فهمیدم باردارم بعد ازچندین سال باردار شدم. نمیدونم چه کنم ترک کنم یانه کمکم کنید دوستان ممنون

    • بی نام

      میخواستم بدونم وقتی دربارداری تریاک رومن کنیم وقتی بچه ب دنیامیادایااونم معتاده یاسالمه

    • بدون نام

      سلام من سه ماه تریاک مصرف کردم الان متوجه شدم که شش هفته بار دارم ..چیکار کنم میشه ترک کنم یا خطرناک لطفا راهنمایی کنین

    • بینام

      من چندسال معتادشیره ام باردارشدم گفتن ترک نکن الان۱۵روزه بچم بدنیا امده خداروشکر سالمه ولی خب بچم معتاده چیکارکنم ترکش بدم توروخداکمکم کنید کسی نمیدونه

    • حیدری

      سلام من شش ماهه تریاک و سیگار مصرف میکنم فهمیدم پنج هفته ای باردارم بقدری استرس دارم که برای بچه مشکلی پیش بیاد شب وروز ندارم چیکارکنم با متادون یا b2 ترک کنم یا نکنم تورو خدا کمکم کنید زندگیم سیاه شده

    • س م

      سلام من هشت هفته باردارم قرص b2مصرف میکنم خیلی حالم بده ناخواسته باردار شدم اصلا خواب ندارم تو رو خدا کمک کنید چکار کنم

    • ناشناس

      سلام. منم هفته دواردهم بارداریم هس تریاک مصرف میکنم خیلی نگرانم توروخدا بیشتر توضیح بدین مشکلی برا بچه ام پیش نمیاد

    • ناشناس

      سلام کسانی که مصرف شیره داشتید بچه دنیا اومد معتاد بود یا سالم ؟؟علائمی داره بچه ؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج