۱۳۷۹۹۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

یحیی: با سکوتم به پرسپولیس کمک می‌کنم

سرمربی تیم ذوب‌آهن گفت: کی‌روش شناخت خوبی از فوتبال ما پیدا کرده و دلیلی ندارد که موفق نباشد.

خبرگزاری تسنیم: یحیی گل‌محمدی و تیمش سرانجام با برد در هفته هشتم از لبه تیغ فاصله گرفتند و تیمی که گفته می‌شد خوب بازی می‌کند اما نتیجه نمی‌گیرد، سرانجام در نتیجه‌گیری هم موفق شد. اکنون او امید زیادی دارد که تیمش اکنون با کسب نخستین برد در مسیر نتیجه گیری هم موفق باشد.

گل‌محمدی در گفت‌وگویی درباره شرایط ذوب‌آهن، تیم ملی، پرسپولیس و ... صحبت کرد.

سرانجام ذوب آهن طعم برد در لیگ برتر فوتبال را چشید.

تیم ما تنها در نتیجه گیری مشکل داشت وگرنه کیفیت فنی خوبی را از بازیکنان شاهد بودیم. این برد قطعا برای ما روحیه ساز خواهد بود چراکه در غیر این صورت شرایط کمی سخت می‌شد و به همین دلیل از این برد بسیار خوشحالم. بازی سختی بود و پیکان هم بازی قدرتمندانه‌ای را به نمایش گذاشت اما در نهایت توانستیم از موقعیت‌هایمان استفاده کنیم. برای برد انگیزه زیادی داشتیم چراکه این سه امتیاز برای ذوب آهن حیاتی بود.

دلیل ضعف در نتیجه گیری چه بود؟

به حریف‌مان آسان موقعیت می‌دهیم، این ضعف بزرگی است که باید آن را برطرف کنیم. باید با کاهش اشتباهات در دفاع تیمی نتایج خود را هم بهبود ببخشیم. این موضوع بستگی بسیاری به عملکرد و تمرکز بازیکنان دارد.

همه بازیکنان ذوب آهن انتظارات شما را برآورده کرده‌اند؟

روی برخی بازیکنان حساب زیادی باز کرده بودم و شاید آنها به زمان بیشتری نیاز دارند. نمی‌دانم شرایط آب و هوایی بوده یا دلیل دیگری داشته اما به هر حال از بعضی بازیکنان انتظارم بیشتر از این بود و امیدوارم در آینده شرایط آنها بهتر شود.

قبل از بازی با پیکان فشار زیادی برای تغییر شما وجود داشت و بعد از بازی هم گفتید که چمدانتان برای رفتن کنارِ در آماده است.

البته توضیح دهم که نگفتم چمدانم کنار در آماده است بلکه گفتم همه مربیان این وضعیت را دارند و چمدان آنها همیشه آماده بسته شدن است چرا که این حق طبیعی هر باشگاه است که بخواهد به دلیل نتایج ضعیف مربی دست به تغییرات بزند. واقعیت این است که چنین بحث‌هایی در هیئت مدیره ما وجود نداشت و آنها در این مدت تنها از من حمایت کردند و به تیم دلداری دادند. اعضای هیئت مدیره هم می‌دانند که مشکل مربی نیست.

مشکل کجا بود؟

مشکل از برخی مدیریت‌های نادرست در گذشته بود که سبب شد این شرایط در تیم ما به وجود بیاید و فرصتی که در اختیارمان گذاشتند اجازه خواهد داد تا به مرور این مشکلات را حل کنیم. اکنون هم معتقدم نیاز به صبر و تحمل بیشتری است و نباید انتظار داشت که این تیم در این فصل میان ۵،۶ تیم بالای جدول باشد. برای رسیدن به نتیجه باید روی این تیم وقت گذاشت چراکه هنوز مشکلات فنی بسیاری داریم که باید برطرف شود و من احتیاج به زمان بیشتری دارم.

پیوستن نفرات کلیدی ذوب‌آهن مانند مسلمان به تیم امید و مسئله کارت پایان خدمت عشوری هم شاید از بدشانسی‌های شما در این مقطع است.

دقیقا زمانی که تاکتیک تیمی ما جا افتاده بود این اتفاق رخ داد و ما این بازیکنان را از دست دادیم. برخی نفرات خوب ما هم در یکی، دو هفته عملکرد خوبی نداشتند. اکنون باید تلاش کنیم جایگزین مناسبی برای بازیکنی چون عشوری پیدا کنیم که البته فکر کنم تا نیم فصل زمان ببرد.

در این مقطع برای پیش بینی زود است اما ایده‌آل شما چه جایگاهی در جدول است؟

تلاش ما این است تا نیم فصل به شرایط خوبی در جدول برسیم و با افزایش تجربه تیم در نیم فصل دوم، راحت‌تر می‌توانم درباره جایگاه تیم صحبت کنم.

از قبل از جام جهانی ۲۰۱۴ تاکنون بارها نام شما به عنوان گزینه دستیاری کی‌روش در تیم ملی مطرح شده، ممکن است در صورت طرح این پیشنهاد از تیمتان جدا شوید؟

تاکنون که کسی از من نظر نخواسته است. ضمن اینکه با ذوب آهن قرارداد دارم و جدا شدنم به این آسانی نخواهد بود. چون پیشنهادی نبوده من هم به آن فکر نکردم و تمام تمرکزم روی ذوب آهن است.

البته آذری مدیرعامل باشگاه گفته پیشنهاد از سوی تیم ملی به شما سبب افتخار ذوب آهن است.

آذری همواره به من لطف دارد.

رسول کربکندی گفته بود آذری وقتی از یک مربی زیاد حمایت می‌کند یعنی قصد تغییرش را دارد.

کربکندی استاد و پیشکسوت من است اما شخصا چنین احساسی ندارم. پیش از این هم با آذری کار کردم و با شناختی که از اخلاقش دارم و صحبت‌هایی که داشتیم چنین نکته‌ای را ندیده‌ام.

مشکل عمده افت تیم ذوب آهن را چه می‌دانید؟

تیم‌های پایه ذوب آهن بسیار ضعیف شدند. زمانی که به اصفهان آمدم از ۲۰۰ بازیکن پایه تست گرفتم اما حتی یک بازیکن خوب هم پیدا نکردیم که بتوان روی آن حساب کرد. در نهایت یکی، دو بازیکن جوان را در این دو، سه ماه پیدا کردیم اما در مجموعه این ضعف در رده پایه وجود دارد. از نظر سخت افزاری، امکانات خوبی چون زمین چمن مناسب و امکانات بدنسازی از سوی مدیریت باشگاه فراهم شده و معتقدم با کار ریشه‌ای در آینده ذوب‌آهن موفق خواهد شد.

به بحث تیم ملی برسیم، آیا با کی‌روش در جام ملت‌ها موفق می‌شویم؟

این مربی شناخت خوبی از فوتبال ما پیدا کرده و دلیلی ندارد که موفق نباشد. به نظرم این مربی و تیم ایران توانایی کسب نتیجه در جام ملت‌ها را دارند.

در مورد اتفاقاتی که در پرسپولیس افتاد چه نظری دارید، گویا هر مربی در این تیم بیشتر از یکی، دو فصل دوام ندارد.

من ترجیح می‌دهم با سکوتم به پرسپولیس کمک کنم. برای دایی آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم درخشان بتواند این تیم را به موفقیت برساند. برای من به عنوان پرسپولیسی تنها این مهم است که هواداران روزهای خوشی داشته باشند.

اما این بی‌ثباتی گریبان شما را هم گرفت.

این یک بحث اصولی در فوتبال است و همواره این وجود نداشتن ثبات زمینه ساز مشکلات در فوتبال ما بوده است.

در نهایت اینکه به نظر شما علی کریمی باید درخواست بازگشت به پرسپولیس را قبول کند؟

این تصمیمی است که خود کریمی باید بگیرد. او با توجه به شناخت از شرایط بدنی و روحی خودش می‌تواند بهترین تصمیم را بگیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج