جاباما
۱۳۸۰۴۴
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

۵ نقطه متفاوت که از فضا دیده می‌شود

از زمانی که فضانوردان پا در آسمان گذاشتند همیشه صحبت از دیده شدن دیوار چین از آسمان بوده است اما این دیوار به اندازه کافی پهن نیست که دیده شود ولی می توان آن را از فضا تشخیص داد ولی موارد دیگری هستند که به راحتی از آسمان قابل مشاهده است.

باشگاه خبرنگاران: از زمانی که فضانوردان پا در آسمان گذاشتند همیشه صحبت از دیده شدن دیوار چین از آسمان بوده است اما این دیوار به اندازه کافی پهن نیست که دیده شود ولی می توان آن را از فضا تشخیص داد ولی موارد دیگری هستند که به راحتی از آسمان قابل مشاهده است.

شاید تغییر دادن این ذهنیت که دیوار چین تنها یک جسم کوچک است و به سختی از فضا دیده می شود سخت باشد اما نگران نباشید چرا که ما برای شما نقاط شگفت انگیز دیگری را آماده کرده ایم که به راحتی قابل مشاهده هستند. هر کدام از این موارد توسط دوربین های مخصوص و به کمک فضا نوردان گرفته شده است.

معدن های با دهانه بزرگ

5 نقطه متفاوت که از فضا دیده می‌شود

معادنی که برای طلا، نقره و مس در دل زمین کنده می شوند یکی از مواردی هستند که به راحتی از آسمان قابل مشاهده اند. برای مثال در عکس معدن مسی را از آمریکا مشاهده می کنید که دهانه آن حدود ۴۴۰۰ متر است و عمقش به ۱.۲ کیلومتر می رسد. این معدن جریان هوایی را ایجاد می کند که باعث می شود بالگرد و هواپیماهای کوچک به راحتی درون آن سقوط کنند. اکتشافات در این معدن تا سال ۲۰۳۰ ادامه دارد و معلوم نیست حجم ان چقدر بزرگتر خواهد شد. این معدن به راحتی از فضا قابل مشاهده است .

مرز میان هند و پاکستان

5 نقطه متفاوت که از فضا دیده می‌شود

یکی از نقاط عجیبی که به راحتی می توان از آسمان مشاهده کرد مرز میان هند و پاکستان است. این مرز همیشه مملو از نیروهای نظامی است تا از ورود تروریست ها و قاچاق اسلحه و دیگر موارد جلوگیری شود. هنگام تاریکی این منطقه به خاطر وجود خودروهای نظامی فراوان و نورافکن های مختلف کاملا به رنگ نارنجی دیده می شود. این خط نارنجی بیش از ۳ کیلومتر ادامه دارد و گاهی انفجارهای بزرگی هم به آن اضافه می شود که همگی قابل مشاهده هستند.

خط میان کشورهای مختلف

5 نقطه متفاوت که از فضا دیده می‌شود

یکی دیگر از مواردی که به راحتی از آسمان قابل مشاهده است اختلاف کشورهای مختلفی است که مهم ترین آن ها تفاوت میان کره شمالی و جنوبی است. از آسمان فرق میان این دو کشور کاملا مشخص است. یکی از فضانوردان تصویر بالا را گرفته است که مرز تو کشور را نشان می دهد. در سمت راست شما کره جنوبی را مشاهده می کنید که در مرکز آن شهر سئول بسیار پر نورتر دیده می شود. اما در مقابل به سمت چپ که می روید کاملا همه جا تاریک می شود و یک نقطه کوچک که شهر پیونگ یانگ است دیده می شود. در انتهای تصویر هم به کور چین میرسیم که پر نور است.

انفجارهای کوه آتش فشان

5 نقطه متفاوت که از فضا دیده می‌شود

هر ساله ۵۰ تا ۶۰ انفجار آتش فشانی روی زمین صورت می گیرد که تمامی آن ها را به راحتی می توان از فضا مشاهده کرد. در طول سفرهای فضایی معمولا یک یا دو آتش فشان را مشاهده می کنند که در همه آن ها می توان به راحتی مواد مذاب را دید که در حال خروج از کوه هستند اما به گفته فضانوردان زیباترین زمان موقعی است که دود و خاکستر از کوه خارج می شود.

طوفان های عظیم شن

5 نقطه متفاوت که از فضا دیده می‌شود

برای به وجود آمدن یک طوفان شن به سه عنصر باد، شن و ماسه نیاز است. اگر همه این موارد کنار هم جمع شوند طوفانی برپا می شود که ممکن است تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت هم سرعت داشته باشد. تصاویر مختلفی از طوفان های شن گرفته شده است که برخی از ان ها به قدری عظیم است که به راحتی می توان از فضا مشاهده کرد. به گفته فضانوردان طوفان های سهمگین چهره زمین با تغییر داده و به سمت سیاهی و تاریکی می برند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر

      دیوار چین دیده نشد ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج