۱۳۸۰۷۵
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

سن امید به زندگی در ایران

مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر سن امید به زندگی در مردان حدود ۷۲.۸ و در زنان ۷۴ سال است که نشان دهنده توجه ویژه کشور و نظام سلامت به ارتقاء سطح سلامت افراد است.

خبرگزاری مهر: مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر سن امید به زندگی در مردان حدود ۷۲.۸ و در زنان ۷۴ سال است که نشان دهنده توجه ویژه کشور و نظام سلامت به ارتقاء سطح سلامت افراد است.

دكتر محمد اسماعيل مطلق در نشست خبری هفته سلامت سالمندان که روز یکشنبه در ساختمان مرکزی وزارت بهداشت برگزار شد، با اشاره به اینکه امید به زندگی در سال ۵۸ در مردان حدود ۵۳ و در زنان ۵۴ سال بوده است، افزود: در حال حاضر امید به زندگی در مردان حدود ۷۲.۸ و در زنان ۷۴ است که نشان دهنده توجه ویژه کشور و نظام سلامت به ارتقاء سطح سلامت در افراد است.

وی، تعداد جمعیت بالای ۶۰ سال در کشور را حدود ۷ میلیون نفر بیان کرد و گفت: سلامتی یک سالمند شامل سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی می شود.

مطلق با اشاره به تدوین دو برنامه مراقبت های ادغامی سالمندی و شیوه زندگی سالم در وزارت بهداشت با هدف ۸۵ سال عمر مفید با سالمندی، افزود: این برنامه ها شامل کاهش بار بیماری ها در گروه سنی زیر ۸۰ سال و کاهش معلولیت و بار بیماری در گروه سنی بالاتر از ۸۰ سال است.

وی در ادامه هدف از تدوین برنامه شیوه زندگی سالم را بهبود در شیوه زندگی سالمندان به منظور افزایش سالمندان با رفتار سالم عنوان کرد و افزود: در حال حاضر در ۳۴۳ شهرستان این برنامه در حال اجرا است که تا پایان سال ۹۲ حدود ۲ میلیون و ۷۴۲ هزار و ۱۳۱ سالمند تحت پوشش برنامه شیوه زندگی سالم برای سالمندان قرار گرفتند.

مطلق افزود: در حال حاضر برنامه‌های مراقبت‌های ادغام یافته سالمندان در بیش از ۲۰۰ شهرستان کشور اجرا می‌شود و جمعیتی حدود دو میلیون و ۱۸ هزار نفر تحت نظر قرار دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • dalton

      مثل اینکه تو ایران آمارای من دراوردی ریشه کرده!!

    • بدون نام

      واقعا که چطور روتون میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج