۱۳۸۰۹۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

شهر گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۷

شهر یزد برای سال ۲۰۱۷ میلادی از سوی معاونت گردشگری سازمان انتخاب شد و معیارها و ملاک‏‎‎هایی نیز تعریف و پرونده شهر یزد بر این منوال تنظیم و آماده ارسال به دبیرخانه شد.

خبرگزاری ایسنا: پرونده‌ی شهر یزد بعنوان شهر گردشگری OIC (سازمان همکاری‎‎های اسلامی) برای سال ۲۰۱۷ میلادی تدوین شد.

«محمدمهدی شرافت» مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد در خصوص این خبر تصریح کرد: طبق مصوبات هشتمین جلسه‌ی اجلاس وزرای کشورهای اسلامی که در سال ۱۳۹۲ در گامبیا برگزار شد، تهیه‌ی مکانیسم و معیارهایی برای انتخاب شهرهایی برای دریافت جایزه گردشگری تحت عنوان «شهر گردشگریOIC» در نظر گرفته شد که بر همین اساس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور نسبت به انتخاب شهر مورد نظر و معرفی آن در اجلاس نهم که در نیجر سال ۲۰۱۵ میلادی برگزار می‌شود، اقدام کرده است.

وی افزود: با توجه به سیاست‏‏‌های سازمان مبنی بر توزیع همه‌ی مکانی سفر و ایجاد مسیرهای جدید گردشگری، شهر یزد برای سال ۲۰۱۷ میلادی از سوی معاونت گردشگری سازمان انتخاب شد و معیارها و ملاک‏‎‎هایی نیز تعریف و پرونده شهر یزد بر این منوال تنظیم و آماده ارسال به دبیرخانه شد.

«هما خورشیدی» مشاور فرهنگی و گردشگری نیز در ارتباط با تکمیل پرونده مربوطه نیز اعلام کرد: اطلاعات مورد نظر برای ارائه به دبیرخانه طرح شامل تدوین و بررسی موضوعاتی نظیر برنامه‎‎ریزی و اعلام فعالیت‌ها در راستای معرفی و تبلیغات شهر، اطلاعات مربوط به طبیعت و سایت‎‎های گردشگری، میزان رشد گردشگری و درآمد اقتصادی حاصل از آن در بازه‌ی زمانی مشخص، است.

وی خاطرنشان کرد: هم‌چنین در این پرونده معرفی مراکز فرهنگی - هنری و آثار و ابنیه تاریخی، مشخص شدن رویدادهای گردشگری و جشنواره‏‏‌ها، تأسیسات اقامتی و زیرساخت‏‏‌های پایه و امکانات حمل و نقل و معرفی شهر به‌لحاظ تاریخی و جغرافیایی و دیگر ویژگی‏‏‌های بارز قرار داده شده است.

براساس این گزارش، چون سازمان همکاری‎‎های اسلامی دومین سازمان بین‎‎المللی پس از سازمان ملل متحد با عضویت ۵۷ کشور اسلامی در گستره بیش از چهار قاره جهان است، در نظر گرفتن شهر تاریخی یزد موجب معرفی استان در همه‌ی این کشورهاست و باید تمام تلاش مسئولان استان معطوف به بهسازی وضعیت موجود و بهینه‎‎سازی خدمات در همه‌ی سطوح شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج