۱۳۸۲۳
۵ نظر
۵۰۲۶
۵ نظر
۵۰۲۶
پ

آیا اختلاف داشتن با همسر طبیعی است؟

سرک کشیدن به زندگی مشترک سیندرلا

شاید در پس ذهن شما تصویری از زندگی ایده آل وجود دارد که البته برای خودتان در نظر اول شناخته شده نیست. تصویری از یک زندگی آرام و عاشقانه با همسر، درست مانند صحنه آخر کارتون سیندرلا و یا دیگر کارتون هایی که ما در بچگی دیده ایم، بدون اینکه بدانیم بر تصورات ما در رابطه با زندگی مشترک اثر گذاشته اند.

برترین ها به نقل از ماهنامه سپیده دانایی: شاید این آرزوی بسیاری از همسران باشد؛ داشتن زندگی مشترک عاشقانه، آرام و بدون دردسر که در آن همسران با هم هیچ اختلافی ندارند، آیا دستیابی به این آرزو امکان پذیر است؟

شما هرچقدر هم در مدیریت اختلافات مهارت داشته باشید، اما به هر صورت از رو به رو شدن با این اختلافات احتمالا لذتی نمی برید؛ چراکه این تجربه برای همه ما با لحظاتی ناخوشایند همراه است؛ لحظاتی پرتنش که دوست داریم زودتر از آنها گذر کنیم.

شاید هم در پس ذهن شما تصویری از زندگی ایده آل وجود دارد که البته برای خودتان در نظر اول شناخته شده نیست. تصویری از یک زندگی آرام و عاشقانه با همسر، درست مانند صحنه آخر کارتون سیندرلا و یا دیگر کارتون هایی که ما در بچگی دیده ایم، بدون اینکه بدانیم بر تصورات ما در رابطه با زندگی مشترک اثر گذاشته اند. اما آیا واقعا این آرزو یا تصور که زندگی مشترک ایده آل را از هرگونه اختلاف و تنشی دور می سازد، تصور درستی است؟ اصلا آیا سیندرلا هم بعد از مدتی همین تجربه را از زندگی مشترک خواهد داشت که برخی از ما برای او تصور می کنیم؟

سرک کشیدن به زندگی مشترک سیندرلا

گاهی اوقات ما فراموش می کنیم فرایند ازدواج به چه صورت است و همسران چگونه همدیگر را انتخاب می کنند. واقعیت این است که دو انسان بزرگسال که به حدی از رشد رسیده اند، دست به انتخاب زده و با هم ازدواج می کنند. شاید با خود فکر کنید این مسئله که امری بدیهی است، اما بگذارید کمی درمورد شرایط این افراد در زمان ازدواج دقیق شویم و ببینیم آنها در چه وضعیتی با همدیگر ازدواج کرده اند؟

از دو سیاره متفاوت؟

همسران از نظر سرشت و توارث قطعا با همدیگر تفاوت هایی دارند، چراکه پدر و مادر هرکدام از آنها جدا و سابقه ژنتیکی خانواده آنها نیز مختص خودشان است. از سویی یکی از این دو نفر خانم و دیگری آقاست و این موضوع ساده به آن معناست که تفاوت های جنسیتی بین آنها وجود دارد.

علاوه بر توارث و جنسیت، آنها در حوزه های دیگری هم با همدیگر تفاوت دارند. این دو نفر از دو خانواده متفاوت آمده اند و در نتیجه در سال های کودکی و نوجوانی و اوایل جوانی خود تجارب متفاوتی را پشت سر گذاشته ودر معرض روش های تربیتی متفاوتی بوده اند.

حتی زمانی که همسران از اقوام نزدیک هم هستند، اما باز تفاوت در این حوزه مشهود است. همین تفاوت در تربیت باعث می شود تا همسران اهداف و انتظارات متفاوتی را نیز برای خود تعریف کنند و تعریفی خاص خود از زندگی داشته باشند. حالا خودتان قضاوت کنید با این همه تفاوتی که میان همسران وجود دارد، آیا وجود اختلاف نظر میان آنها امری کاملا طبیعی نیست؟ اصلا اگر همسران با همدیگر اختلاف نظر پیدا نکنند، نباید به رابطه آنها شک کرد که شاید رابطه آنها نه رابطه ای برابر و اصولی، که رابطه ای است که چیزی در آن لنگ می زند؟

اختلاف یا دعوا

سرک کشیدن به زندگی مشترک سیندرلا

شاید با خود تصور کنید که قصد از بیان این مسائل، اثبات این موضوع است که پس وجود دعوا هم میان همسران امری طبیعی است و اصلا اینکه می گویند دعوا نمک زندگی است هم از همین جا ناشی می شود. باید در این زمینه توجه داشت که وجود اختلاف میان همسران به دلیل وجود تفاوت های بسیاری که میان آنها وجود دارد، کاملا طبیعی است. اما اینکه این همسران در مواجهه با این اختلافات چه برخوردی داشته باشند، داستان دیگری است.

هرچند متاسفانه به دلیل ناآشنایی با مهارت مدیریت اختلافات، در اغلب زندگی ها، همسران به سوی دعوا سوق پیدا می کند، اما واقعیت این است که دعوای میان همسران آن قدرها هم که ما تصور می کنیم، امری طبیعی و یا غیرقابل اجتناب نیست؛ چراکه به جای انتخاب دعوا با همسر، می توانیم برخوردهای دیگری در قبال این اختلافات داشته و البته از مزایای آنها نیز برخوردار شویم.

یادتان باشد تا زمانی که این اختلافات بیان نشوند، شما متوجه آنها نشده و البته شناخت دقیق و کاملی از همسرتان نخواهید داشت. از سویی زمانی که شما بتوانید برای کنارآمدن با این تفاوت ها و اختلافات راهکار درستی پیدا کنید، در آن صورت می توانید تجربه جدید و لذت بخشی از رابطه با همسرتان داشته باشید که تا به امروز از آن محروم بودید.

سیندرلا در دادگاه خانواده

و نکته آخر اینکه هرچقدر هم در حال حاضر عاشق همسرتان باشید و زندگی تان به نظر خوب و بدون مشکل باشد، اما فراموش نکنید که سیندرلا هم اگر همین ارموز فکری برای افزایش مهارت ها و دانش خود نکند، به زودی به مشکل برخواهد خورد و رابطه او نیز با همسرش دچار مشکلات فراوانی خواهد شد؛ مشکلاتی که شاید باعث شود پای آنها هم به دادگاه خانواده باز شود!

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

سرک کشیدن به زندگی مشترک سیندرلا

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • sami

      rahe hale hame in moshkela pole pole poleeeeeee

    • neda

      جالب بود

    • فاران

      اختلاف نظر تو زندگی هست و تردیدی در آن نیست ، خدا کنه همسری را انتخاب کنید که بشترین تشابه و قرینگی در خصوصیات فکری ، اخلاقی ، اعتقادی ، تحصیلی و همراه با هوش و ذکاوت مشترک باشد .

    • areza

      خوبه جالبه

    • علی خ

      واقعا پول نداشته باشی همسرتم تحویلت نمی گیره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج