۱۳۸۸۴۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

سومین قسط تمدید توافق ژنو سررسید شد

سومین قسط از دارایی ۲.۸ میلیارد دلاری دارایی های بلوکه شده روز جاری(چهارشنبه) برابر با ۱۷ سپتامبر سررسید می شود تا در مجموع حدود ۵.۶ میلیارد دلار از دارایی های کشور آزاد و دریافت شود.

خبرگزاری ایرنا: سومین قسط از دارایی ۲.۸ میلیارد دلاری دارایی های بلوکه شده روز جاری(چهارشنبه) برابر با ۱۷ سپتامبر سررسید می شود تا در مجموع حدود ۵.۶ میلیارد دلار از دارایی های کشور آزاد و دریافت شود.

بعد از اینکه در پی توافقات هسته ای ایران و ۱+۵ حدود ۴.۲ میلیارد دلار از دارایی های بلوکه شده حاصل از فروش نفت ایران در دور اول در هشت مرحله آزاد و به حساب بانک مرکزی واریز شد با تمدید زمان مذاکرات و توافقات انجام شده قرار بر این شد تا ۲.۸ میلیارد دلار دیگر از منابع ارزی کشور در شش قسط آزاد شده و در اختیار بانک مرکزی قرار گیرد.

براین اساس توافق شد تا این دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار از دهم مردادماه سال جاری تا دوم آذر ماه در اقساط ۴۰۰ و ۵۰۰میلیون دلاری به کشور بازگردد که تاکنون نیز دو قسط اول به مبلغ یک میلیارد دلار در دهم مرداد و سوم شهریور ماه آزاد و طبق اعلام بانک مرکزی تا قبل از سیزدهم ماه جاری واریز شده است.

برهمین اساس در چارچوب مرحله دوم توافقات ژنو مبنی بر انتقال ۲.۸ میلیارد دلار از منابع مسدود شده بانک مرکزی، اقساط اول و دوم معادل یک میلیارد دلار از حساب بانک مرکزی در کشور ژاپن به حساب بانک مرکزی در کشور عمان واریز شده است.

بنابر زمانبندی انجام شده امروز همزمان با ۲۶ شهریور ماه یک قسط ۴۰۰ میلیون دلاری دیگر سررسید و باید آزاد شود.

موعد مابقی اقساط باقی مانده نیز به گونه ای است که قسط چهارم ۵۰۰ میلیون دلار در روز ۱۸ مهر ۱۳۹۳ (۱۰ اکتبر ۲۰۱۴)، قسط پنجم ۵۰۰ میلیون دلار در روز ۱۲ آبان ۱۳۹۳ (۳ نوامبر ۲۰۱۴)و قسط ششم ۴۰۰ میلیون دلار در روز دوم آذر ۱۳۹۳ (۲۳ نوامبر ۲۰۱۴) خواهد بود که فاصله زمانی سه هفته تا یک ماهه ای بین اقساط وجود دارد.

بنابر این قرار است مبلغ دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار از دارایی های بلوکه شده در چهار قسط ۵۰۰ میلیون دلاری و دو قسط ۴۰۰ میلیون دلاری در فواصل زمانی حدود سه هفته ای آزاد و در اختیار ایران قرار دهد.

تاکنون و در مجموع دریافتی از توافق اول تا قسط دوم این مرحله ۵.۲ میلیارد دلار از دارایی های بلوکه شده ایران آزاد شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج