۱۳۸۸۷۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

فقط ۶ ساله ها حق پیش دبستانی رفتن دارند

در حالی که شورای عالی آموزش و پرورش دوره پیش‌دبستانی را از یک به دو سال توسعه و آن را برای کودکان چهار سال تمام و پنج سال تمام تعریف کرده و همین امر در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید ابهاماتی را برای خانواده‌های دارای کودک پنج ساله ایجاد کرده است، به گفته مدیرکل مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی وزارت آموزش و پرورش، در حال حاضر تنها نوآموزان پنج سال تمام (شش ساله) در پیش‌دبستانی‌های دایر در مدارس غیردولتی ثبت‌نام می‌شوند.

خبرگزاری ایسنا: در حالی که شورای عالی آموزش و پرورش دوره پیش‌دبستانی را از یک به دو سال توسعه و آن را برای کودکان چهار سال تمام و پنج سال تمام تعریف کرده و همین امر در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید ابهاماتی را برای خانواده‌های دارای کودک پنج ساله ایجاد کرده است، به گفته مدیرکل مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی وزارت آموزش و پرورش، در حال حاضر تنها نوآموزان پنج سال تمام (شش ساله) در پیش‌دبستانی‌های دایر در مدارس غیردولتی ثبت‌نام می‌شوند.

مجتبی زینی وند، درباره شهریه پیش دبستانی های دایر در مدارس غیردولتی در سال تحصیلی جدید اظهار کرد : شهریه پیش دبستانی های دایر در مدارس ابتدایی غیردولتی در سال تحصیلی جدید برابر با ۸۰ درصد شهریه ثابت همان مدرسه ابتدایی در هر منطقه است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا اولیا می توانند فرزندان پنج ساله خود را در مراکز پیش دبستانی ثبت نام کنند؟ گفت: هم اکنون تنها نوآموزان شش ساله را ثبت نام می کنیم.

این در حالیست که در سال ۱۳۷۷، شورای عالی انقلاب فرهنگی کلیه امور دوره پیش دبستانی را به شورای عالی آموزش و پرورش واگذار کرد. این شورا هم در سال ۱۳۸۲ با تصویب اساسنامه دوره پیش دبستانی، این دوره را از یک به دو سال توسعه داد و آن را به عنوان دوره ای دو ساله برای کودکان چهار سال تمام و پنج سال تمام تعریف کرد. همچنین در سال ۱۳۸۷ قانون اصلاح قانون تاسیس مدارس غیرانتفاعی و در سال ۱۳۹۱ برنامه درسی ملی، بر مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر دو ساله بودن پیش دبستانی صحه گذاشتند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج