۱۳۸۹۵۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

جدیدترین آمار قیمت و اجاره مسکن در شهرها

مرکز آمار ایران اطلاعات قیمت و اجاره مسکن در نقاط شهری کشور در نیمه دوم سال ۹۲ را اعلام کرد.

خبرگزاری مهر: مرکز آمار ایران اطلاعات قیمت و اجاره مسکن در نقاط شهری کشور در نیمه دوم سال ۹۲ را اعلام کرد.

با توجه به اینکه کاهش یا افزایش حجم (تعداد) معاملات در شهرهای بزرگ باعث کاهش یا افزایش شدید متوسط (حسابی) قیمت در سطح کشور می شود، از متوسط تعدیل شده (متوسط وزنی) که در آن وزن هر استان با استفاده از سهم واحدهای مسکونی دارای سکنه آن استان نسبت به کل کشور محاسبه می شود، استفاده خواهد شد تا بتوان با حذف اثر حجم معاملات، تغییرات واقعی قیمت را مشخص کرد.

متوسط قیمت خرید و فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان های مسکونی کلنگی

متوسط قیمت خرید و فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان های مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در کل کشور ۷۳۲۰ هزار ریال بوده که نسبت به دوره قبل ۷.۹ درصد و نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۷.۲ درصد افزایش داشته است.

در میان استان های کشور، بیشترین متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زمین یا زمین ساختمان های مسکونی کلنگی معامله شده ۴۰۴۹۸ هزار ریال در استان تهران و کمترین آن ۶۰۷ هزار ریال در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

همچنین کمترین میزان قیمت خرید و فروش یک متر مربع زمین یا زمین ساختمان های مسکونی کلنگی مربوط به استان یزد با ۵۰ هزار ریال و بیشترین میزان آن در استان تهران با ۱۹۶۵۴۱ هزار ریال به دست آمده است.

متوسط قیمت خرید و فروش هر متر مربع زیربنای مسکونی

متوسط قیمت خرید و فروش هر متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در سطح کل کشور ۱۴۱۹۶ هزار ریال بوده که نسبت به دوره قبل ۲.۲ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۵.۱ درصد افزایش داشته است.

مقایسه متوسط قیمت خرید و فروش هر متر مربع زیربنای مسکونی در میان استان های کشور نشان می دهد که بیشترین آن ۳۲۰۵ هزار ریال در استان تهران و کمترین آن ۱۸۵۶ هزار ریال در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

از سوی دیگر، کمترین قیمت خرید و فروش هر متر مربع زیربنای مسکونی در معاملات انجام شده در این دوره مربوط به استان بوشهر با ۱۰۰ هزار ریال و بیشترین میزان آن متعلق به استان تهران با ۲۳۲۴۳۲ هزار ریال بوده است.

متوسط اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک متر مربع زیربنای مسکونی

متوسط اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک متر مربع زیربنای مسکونی از طریق بنگاه های معاملات ملکی در سطح کل کشور ۶۶۳۲۴ ریال بوده که نسبت به دوره قبل یک درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۴.۲ درصد افزایش داشته است.

در میان استانهای کشور بیشترین متوسط اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره هر متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده ۱۴۶۰۴۱ ریال در استان تهران و کمترین آن ۱۷۶۷۰ ریال در استان چهارمحال و بختیاری بوده است.

همچنین کمترین اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره هر متر مربع زیربنای مسکونی این دوره مربوط به استان قزوین با ۱۶۶۷ ریال و بیشترین آن مربوط به استان تهران با ۸۹۹۷۴۰ ریال بوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج