۱۳۹۱۳۴
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

از زندان تا تيم ملى انگليس

داستان زندگی رحيم استرلينگ

با وجود شرايط نامناسب زندگى رحيم استرلينگ، او توانسته است خود را به تيم ملى انگليس برساند.

طرفداری: هنگامى كه استرلينگ نه ساله بود، پدرش به قتل رسيد. در شانزده سالگى او خود پدر بود. دو سال بعد در حالى كه او به استخدام ليورپول درآمده بود، به خاطر دعوا و زد و خورد دستگير شد. بى ترديد بدون فوتبال اين اميد بزرگ تيم ملى فوتبال انگليس سرنوشتى غم انگيز داشته است.

زندگى رحيم استرلينگ از آغاز با دشوارى هاى فراوانى به همراه بوده است، اين بازيكن جامائيكايي الاصل در يكى از مناطق خطرناك كينگستون پايتخت جامائيكا تحت حمايت مادربزرگ خود رشد نمود. در پنج سالگى او به همراه مادر خود به بريتانيا مهاجرت نمود. اما در اوايل حضور آنها در بريتانيا هيچ اميدى به بهبود وضعيت زندگى آنها نبود. دوران كودكى و نوجوانى رحيم در منطقه نوردوستن لندن تحت تاثير جنايات و خشونت هاى فراوان قرار گرفت.به همين دليل او از مدرسه اخراج شد و به كانون اصلاح و تربيت منتقل گرديد. رحيم استرلينگ بى ترديد نجات خود و زندگى اش را مديون علاقه خود به ورزش، فوتبال و استعدادش در اين زمينه مى باشد.

داستان زندگی رحيم استرلينگ

در سن ده سالگى كريس بسچى يكى از معلمان استرلينگ در كانون به او متذكر شد كه:"اگر تو فوتبال را جدى بگيرى در هفده سالگى مى توانى براى تيم ملى انگليس بازى كنى." وى در اين زمينه به روزنامه آلمانى Sportbild گفته است:"رحيم تنها از لحاظ فنى با استعداد نبود، او دقيقا مى دانست كه چگونه و چه موقع مى بايست پاس كارى نمايد يا ‌چه موقع بايد رو به عقب بازى كند. براى كودكى در سن و سال او چنين چيزى فوق العاده بود. هنگامى كه با رحيم بازى مى كردى انگار كه يك بازيكن پخته را در تيم دارى، او حتى توانايى عبور از بازيكنان بزرگ تر از خود را نيز داشت."

داستان زندگی رحيم استرلينگ

اين قابليت ها، دقيقا همان هايى هستند كه كه استرلينگ ۱۹ ساله هم اكنون نيز از آنها برخوردار است. او بازيكنى با تكنيك، سريع و چالاك است كه در ليگ جزيره طرفداران بسيارى دارد. چون بعد از حذف مفتضحانه تيم ملى انگليس از جام جهانى ۲۰۱۴،‌ بسيارى از هواداران فوتبال اين كشور بر كارآيى تيم محبوبشان ترديد دارند و بسيارى ضعف سه شيرها را به وجود تعداد زياد بازيكنان با كيفيت خارجى در ليگ فوتبال اين كشور ربط مى دهند. آلن شيرر كاپيتان سابق سه شيرها معتقد است:"شرايط نگران كننده است، بازيكنان خارجى زيادى در انگليس وجود دارند و استعدادهاى بومى هيچ شانسى براى خودنمايى پيدا نمى كنند."

با اين وجود استرلينگ با چنين مشكلى مواجه نشد و توانست خيلى زود خود را به مهره اصلى ليورپول و يكى از اميدهاى آتى اين باشگاه سنتى تبديل نمايد و تعجبى ندارد كه پيش بينى معلم دوران كودكى او به واقعيت تبديل شده است، چون يك ماه بل از تولد هجده سالگى اش، استرلينگ توانست براى اولي بار در بازى مقابل سوئد براى تيم ملى انگليس به ميدان برود.

داستان زندگی رحيم استرلينگ

البته در سال هاى اخير نيز او در خارج از زمين فوتبال بسيار حاشيه ساز بوده است، به خصوص برخورد خشونت بار او با نامزدش در سپتامبر ۲۰۱۳ سبب دستگيرى او شد، با اينكه در نهايت او بى گناه شناخته شد اما همين موضوع سبب خدشه دار شدن تصوير او در افكار عمومى گرديد. بعد از اين اتفاق او تمام تلاش خود را براى جدا شدن از حواشى انجام داده و با پشتكار فراوان خود را تنها بر روى تمرين و فوتبال متمركز نموده است. وى در اين خصوص مى گويد:"جدا ماندن از حاشيه ها براى من دشوار است، من مى خواهم خود را بر فوتبال متمركز نمايم،‌ همه اين اتفاقات به من آموخته است تا برخوردى حرفه اى با مسائل مختلف در زندگى داشته باشم، موضوعى كه براى من بسيار پر اهميت است." البته فصل گذشته وى بعد از پشت سرگذاشتن فصلى درخشان با زدن نه گل و ارسال هفت پاس گل، پاداش خود را با شركت در جام جهانى دريافت نمود و يكى از بهترين هاى انگليس در آن رقابت ها بود.

داستان زندگی رحيم استرلينگ

در فصل جارى نيز همه چيز مطابق برنامه پيش مى رود، بردران روجرز سرمربى موفق ليورپول به رحيم استرلينگ اطمينان كامل دارد:"رحيم فوق العاده ترين بازيكن جوان در اروپا است و هيچ بازيكن بهترى در اين سن وجود ندارد." در باشگاه اما استيون جرارد به نظر الگوى مناسبى براى او است."جرارد در زمين مسابقه و خارج از آن هميشه مراقب من است. اگر كسى در زمين با من برخورد تندى داشته باشد، او سريعا از من حمايت مى نمايد،‌او الهام بخش و الگوى بسيار كاملى براى من است، جرارد كاپيتان بسيار بزرگى است."

البته استيون جرارد نيز توصيه هايى براى بهبود عملكرد استرلينگ دارد:"او بايد همچنان آموزش ببيند و به صحبت هاى بازيكنان باتجربه تر گوش نمايد. اين مهم است كه او به خود همچنان ايمان داشته باشد، در اين صورت آينده درخشانى پيش روى او است."

داستان زندگی رحيم استرلينگ

فصل جديد را استرلينگ بسيار خوب آغاز كرده است، در سه بازى در ليگ جزيره او موفق به ثمر رساندن دو گل و ارسال يك پاس گل شده است و به خصوص در بازى مقابل تاتنهام او بهترين بازيكن ميدان بود. روجرز ترجيح مى دهد كه از استرلينگ به جاى كناره ها در پشت مهاجمين استفاده نمايد، تدبيرى كه بسيارى از كارشناسان استفاده از آن در تيم ملى انگليس را نيز آرزو مى نمايند.

ردنپ ستاره سابق ليورپول نيز ضمن تاييد تصميم روجرز معتقد است:"من هم ترجيح مى دهم كه او را بيشتر در پشت مهاجمين ببينم، برخى ها معتقدند كه از بازيكنانى نظير استرلينگ بايد در كناره ها استفاده شود، اما چرا؟ به او بايد در ميانه ميدان جايى كه بيشترين آسيب را به حريف مى رساند استفاده نمود، مقابله با او براى مدافعين بسيار دشوار است."

داستان زندگی رحيم استرلينگ

استرلينگ نيز تمايل خود را براى حضور در ميانه ميدان پنهان نمى كند:"فكر مى كنم كه در اطراف محوطه جريمه و پشت مهاجمين بازدهى من بيشتر باشد." اما او بيشتر از اين تمايلى به شركت در بحث هاى تاكتيكى را ندارد و ادامه اين موضوع را به مادرش واگذار مى نمايد:" در اوايل مادرم تمايلى به حضور در استاديوم نداشت، اما از هنگامى كه متوجه شد كه حضور او تا چه حد مى تواند براى من مهم باشد، به طور مرتب بازى هاى من را از استاديوم دنبال مى كند. هم اكنون او به طور صحيح و دقيق همانند خوزه مورينيو در بحث هاى تاكتيكى شركت مى نمايد. بعضى از مواردى را كه او به من يادآورى مى نمايد دقيقا همان هايى هستند كه سرمربى به من مى گويد و از من انتظار دارد. او در اين مدت همه چيز را در مورد فوتبال مى داند."

مادر رحيم استرلينگ در زندگى او نقش بسيار مهمى را داشته است:"مادرم زندگى من را مشخص نموده است، او از شخصيت فوق العاده اى برخوردار است و فكر مى كند كه هميشه او رئيس است. اما من او را دوست دارم و او مهمترين شخص در زندگى من است."
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • amir

      خیلی خوب بازی میکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج