۱۳۹۱۸۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

سخنان نماینده ایران در آژانس انرژی اتمی

سفیر و نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ضمن رعایت شفافیت کامل در برنامه هسته ای،به تعهدات خود به پادمان آژانس و معاهده عدم اشاعه هسته ای پایبند است.

ایرنا: سفیر و نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ضمن رعایت شفافیت کامل در برنامه هسته ای،به تعهدات خود به پادمان آژانس و معاهده عدم اشاعه هسته ای پایبند است.

'رضا نجفی' روز پنج شنبه در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی خاطرنشان کرد: گزارش اخیر مدیرکل محترم آژانس مبنی بر عدم انحراف برنامه هسته ای ایران، خود شاهد بارزی برای همکاری ایران و عمل به تعهدات است.

نجفی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران موارد مطرح شده با عنوان 'ابعاد احتمالی نظامی' را معتبر نمی داند که بنا به گزارش مدیرکل سابق آژانس، آژانس فاقد ابزار هایی برای ارزیابی اسناد این اتهامات است.

نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده است که آمادگی همکاری با آژانس را برای حل و فصل موضوعات مطرح شده دارد و در سطوح سیاسی دستیابی به راه حل جامع را در صورت حسن نیت طرف های مقابل امکان پذیر می داند.

نجفی تاکید کرد: آژانس با ارائه گزارش ادواری، اجرای تعهدات داوطلبانه جمهوری اسلامی ایران را در چارچوب توافق با کشورهای ۱+۵ به طور کامل تأیید کرده است.

وی در ادامه با اشاره به سفر مدیرکل آژانس به تهران و دیدار وی با رئیس جمهوری اسلامی ایران،رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران در این دیدار تأکید کرد که مسائل امنیت ملی کشور و ظرفیت های دفاعی جمهوری اسلامی ایران در هیچ شرایطی قابل مذاکره نیست.

در همین راستا،کشورهای عضو جنبش عدم تعهد نیز امروز در جریان نشست شورای حکام سازمان بین المللی انرژی اتمی با صدور بیانیه ای،دیپلماسی و گفت و گو را تنها راه برای حل بلندمدت موضوع هسته ای ایران دانسته و همه کشورهای عضو را به مشارکت مثبت در این زمینه تشویق کردند.

در این بیانیه تاکید شده است:جنبش عدم تعهد قویاً معتقد است که کلیه موضوعات پادمان و راستی آزمایی، منجمله موارد مربوط به ایران، می بایست در چارچوب آژانس بین المللی انرژی اتمی و بر اساس مبانی حقوقی و فنی حل و فصل گردد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج