جاباما
۱۳۹۳۶۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

کواچ: بازیکنان حریف را دست‌کم می‌گیرند

سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: وقتی برابر تیم‌های بزرگی مثل ایتالیا، روسیه یا برزیل قرار می‌گیریم، همه چیز خوب و آسان پیش می‌رود اما بازیکنانم حریفان ضعیف را دست‌کم می‌گیرند.

خبرگزاری تسنیم: نکات جالبی در مورد کواچ، باشگاه پروجا، تیم لوبه بانکا و دیگر مسائل مربوط به سرمربی تیم ملی والیبال ایران وجود دارد. اسلوبودان «بوبا» کواچ را می‌توان سازنده دو نسل جدید در تیم‌های پروجا و تیم ملی ایران دانست.

گفت‌وگوی کواچ را با یکی از سایت‌های خبری انگلیسی زبان در لهستان و در جریان مسابقات والیبال قهرمانی جهان را در زیر می‌خوانید.

* شرایط شما و تیم ملی والیبال ایران بعد از چند ماه حضور در این کشور چگونه است؟

همه ما به عنوان یک گروه از بازیکنان والیبال و به عنوان یک ملت با نمایش کیفیت بازی خودمان، دوران افتخار آمیزی را سپری می‌کنیم. با این حال صرف نظر از جام‌های آسیایی، هنوز به موفقیت خاصی در سطح جهان نرسیده‌ایم. تیم‌های باشگاهی ایران در ۱۰ سال گذشته به افتخارات زیادی در قاره آسیا رسیده‌اند که البته این تمام توانایی آنها نیست. با این حال نتایج خوبی کسب شده است.

گذشته از همه این مسائل، مشکل بزرگ من، ذهنیت بازیکنان پیش از شروع بازی است. وقتی بازیکنانم تصور می‌کنند که حریف بعدی آنها ضعیف است، من شب کابوس‌واری را سپری می‌کنم. در روز بازی هم با تمام توان خود بازی نمی‌کنند. وقتی حریف را دست‌کم می‌گیریم، آنوقت به مشکل برمی‌خوریم. در مقابل وقتی برابر تیم‌های بزرگی مثل ایتالیا، روسیه یا برزیل قرار می‌گیریم، همه چیز خوب و آسان پیش می‌رود. قضیه کمی پیچیده است ولی بزرگ‌ترین مشکل ما دقیقا همین است.

* مشکلی بابت زبان ندارید؟

البته مشکلاتی وجود دارد. من آنطور که خودم می‌خواهم، نمی‌توانم با بازیکنان ارتباط برقرار کنم. این موضوع یکی از مشکلات بزرگ من است که نمی‌توانم پیش از بازی‌هایی که بازیکنانم فکر می‌کنند در آن برنده هستند به آنها روحیه و انگیزه بدهم. روش من مبتنی بر سرویس، دفاع و حملات پشت خط است. ما می‌توانیم حمله اول خوبی با سعید معروف داشته باشیم. من هرگز از تصمیمی که برای آمدن به ایران گرفتم، پشیمان نیستم. اگر فکر می‌کردم که مناسب این مسئولیت نیستم هرگز آن را قبول نمی‌کردم.

* به نظر می‌رسد در مسیر درستی قرار گرفته‌اید؟

نتایج گویای همه چیز است. تیم ملی ایران تا چند ماه پیش برای همه یک سورپرایز بود اما با پیروزی‌هایی که به دست آورد حالا تبدیل به یک حریف جدی و قوی برای سایر حریفان و یکی از قدرت‌های دنیا شده است.

* روش استعدادیابی و تیم‌های پایه ایران می‌تواند در تقویت تیم ملی موثر باشد؟

قطعا می‌تواند. تیم والیبال نوجوانان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا بدون دادن حتی یک ست به حریفان، قهرمان قاره شد. فدراسیون والیبال ایران سرمایه‌گذاری زیادی روی زیر ساخت‌ها و تیم‌های پایه خود انجام می‌دهد و جواب این سرمایه‌گذاری را نیز با قهرمانی‌های متعدد دیده است. هیچ نگرانی بابت والیبال ایران وجود ندارد و آنها فقط بهتر می‌شوند.

* والیبال یکی از رشته پرطرفدار و مهم در ایران است.

من فکر می‌کنم والیبال ورزش اول ایران است. ایران یک کشور بزرگ و غنی است که به تیم ملی خود به چشم قهرمانان ملی نگاه می‌کند. تک تک بازیکنان تیم من در حد و اندازه یک سوپراستار هستند. من در ایران نمی‌توانم برای خرید به یک مغازه بروم و با کسی عکس نگیرم و به کسی امضا ندهم. صفحات اجتماعی زیادی هم به نام من اینترنت وجود دارد که حدود ۷۰ هزار تعقیب کننده دارد. تعداد علاقمندان به والیبال در ایران دیوانه کننده است.

* توافق اولیه شما با ایران چگونه صورت گرفت؟

همه چیز با سرعت انجام شد. ۷ روز پیش از فینال جام حذفی ایتالیا، مذاکرات من با فدراسیون والیبال ایران شروع شد. از آنجایی که الکساندر آتاناسیویچ با یک باشگاه ژاپنی به توافق اولیه رسیده بود، رئیس باشگاه پس از ۳ سال موفقیت آمیز، علاقه زیادی به صرف هزینه بیشتر برای فصل آینده نداشت. سپس مدیر ورزشی باشگاه، پیشنهاد ایران را به او ابلاغ کرد و آقای سیرچی گفت که من قصد بازار گرمی دارم! من از این حرف او شوکه و خیلی ناراحت شدم. ۳ روز بعد از ثبت قراردادم با فدراسیون والیبال ایران، تیم لوبه بانکا مرا دعوت به همکاری کرد.

اگر این پیشنهاد زودتر به دست من می‌رسید شاید تصمیم دیگری می‌گرفتم ولی باز هم تاکید می‌کنم حالا که در ایران هستم به نظرم بهترین تصمیم را گرفته‌ام و در جایگاه درستی قرار دارم. می‌خواهم چیزهای جدیدی را برای آینده والیبال ایران بسازم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج