۱۳۹۵۲۵
۲ نظر
۵۰۱۴
۲ نظر
۵۰۱۴
پ

مرغی که مگس نمی خورد! +عکس

رنگ پرها و شکل بدن پرنده آنچنان زیباست که گویی طبیعت در ساخت و پرداخت آن تمام توانایی خود را بکار گرفته است. عده ای از جانورشناسان بر این باورند که مگس مرغ کوچکترین پرنده جهان است.

زیست نیوز: با شنیدن نام آن، مخاطب پرنده ای را تصور می کند که علاقه خاصی به خوردن مگس دارد. اما این مجموعه خارق العاده از زنگ و زیبایی تنها به علت سرعت زیاد در حرکت بال و شباهت بالهایش به مگس، شهرت "مرغ مگس خوار" را با خود همراه دارد . البته "مرغ مگس خوار" در فارسی نوعی غلط مصطلح بوده و باز گردان صحیح نام این پرنده "مگس مرغ" است.

مگس مرغ پرنده‌ای از راستهٔ پرستوسانان و خانوادهٔ مگس‌مرغیان محسوب می شود. رنگ پرها و شکل بدن پرنده آنچنان زیباست که گویی طبیعت در ساخت و پرداخت آن تمام توانایی خود را بکار گرفته است. عده ای از جانورشناسان بر این باورند که مگس مرغ کوچکترین پرنده جهان است. مغز این پرنده تا ۲.۴ درصد وزن بدن آن را تشکیل داده و این پرندگان هوش بسیار بالایی دارند. شنوایی مگس مرغ از شنوایی انسان قویتر بوده و توانایی دوربینی بالایی دارد.

مرغی که مگس نمی خورد! +عکس

این پرنده فاقد حس بویایی است و از زبان خود برای مکیدن شهد گل استفاده می کند. مگس مرغ دارای قابلیت های پروازی تحصصی است. بال های این پرنده در هر ثانیه ۷۰ تا ۷۵ بار حرکت دارد و در هنگام شیرجه و افزایش سرعت این تعداد از ۲۰۰ بار هم فراتر می رود. پرواز در یک نقطه ثابت از دیگر توانایی های پروازی این پرنده محسوب می شود. تلاش بسیار برای پرواز موجب شده تا ساختمان بدن این پرنده متابولیسم بسیار بالایی حتی بیشتر از حیوانات عظیم الجثه داشته باشد. تا کنون بالغ بر ۳۰۰ نوع از مگس مرغ شناسایی شده و زادگاه اصلی آن آمریکای جنوبی است.

مرغی که مگس نمی خورد! +عکس

نکته جالب در رابطه با تخم گذاری مگس مرغ ماده آن است که این پرنده هر بار دو تخم سفید می گذارد که همواره یک تخم را زودتر و تخم بعدی را با فاصله یک یا دو روز دیرتر. از این رو جوجه اول همیشه یک تا دو روز بزرگتر از جوجه دوم است.

مرغی که مگس نمی خورد! +عکس
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر

      نون و پنیر میخوره پس ؟

    • سید محمد

      سلام عذای اوعسل واقعی است وآب او شهدگلهاست الله واکبر از قدرت خدا یاعلی مدد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج