جاباما
۱۳۹۵۳۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

انتقاد مشاور روحانی از برخی رسانه‌ ها

مشاور رسانه ای رییس جمهوری با بیان این که از برخی رسانه ها به جای کنشگران سیاسی استفاده می شود، گفت: برخی رسانه ها اخبار غلط و گزافی را درباره دولت تدبیر و امید منتشر می کنند.

خبرگزاری ایرنا: مشاور رسانه ای رییس جمهوری با بیان این که از برخی رسانه ها به جای کنشگران سیاسی استفاده می شود، گفت: برخی رسانه ها اخبار غلط و گزافی را درباره دولت تدبیر و امید منتشر می کنند.

محمدرضا صادق ظهر شنبه در مراسم حماسه نگاران، یادواره خبرنگاران و عکاسان ایرنا در دفاع مقدس افزود: یکی از مشکلاتی که در شرایط کنونی وجود دارد این است که صحت و سقم اخبار کنترل نمی شود در حالی که با توجه به امکانات موجود به راحتی می توان به آن پی برد.

وی با یادآوری اقدامات حوزه رسانه در دوران دفاع مقدس گفت: در آن شرایط خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی و واحد مرکزی خبر بودند، ۵ روزنامه نیز در کشور فعال بود اما این تعداد به گونه ای عمل کردند که جهان در عملیات والفجر ۱۰ شقاوت و سبوعیت رژیم بعث پی برد.

صادق ادامه داد: امروز بیش از ۲۰۰ رسانه رسمی همچون خبرگزاری و روزنامه در کشور وجود دارد درحالی که آن زمان کیفیت اخبار دوران دفاع مقدس از نظر سرعت، دقت و صحت بسیار بالاتر از شرایط فعلی بود.

مشاور رسانه ای رییس جمهوری اضافه کرد: شاید در آن دوران تمام کسانی که در این امور دخالت می کردند قصدشان تبیین حقایق بود و رویدادها و گزارش هایی را که در معرض آن قرار گرفته بودند را معرفی و تشریح می کردند اما اکنون انگیزه های دیگری وارد شده است.

صادق به جای خالی جنبه اطلاع رسانی و تبلیغات جنگ در دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: اکنون مباحث عملیات نظامی در دانشگاه ها تدریس می شود اما اطلاعی ندارم که جنبه مهم اطلاع رسانی و تبلیغات جنگ هم تدریس شود.

صادق اظهارداشت: آن زمان با فراهم شدن شرایط اطلاع رسانی جنگ ، آثار عملیات رزمندگان هم عمیق تر و جهانی تر معرفی شد.

وی در این باره به آخرین اطلاعیه قرارگاه خاتم الانبیا درباره عقب نشینی از فاو اشاره کرد و گفت: همه به دنبال کلماتی می گشتیم که هم موضوع عقب نشینی از فاو را اعلام کنیم و هم شرایطی فراهم شود که موضوع حضور رزمندگان در جبهه های دفاع مقدس تقویت شود.

مشاور رسانه ای رییس جمهوری ادامه داد: در آن شرایط این جمله انتخاب شد که «توانمندان سپاه توحید مواضع پدافندی جدیدی اختیار کردند» که هم نوعی عقب نشینی بود و هم به نوعی تقویت تدافعی را به همراه داشت.

صادق همچنین درباره تاییدیه حضور اصحاب رسانه در دفاع مقدس اظهارداشت: این موضوع در نمایندگی ستاد تبلیغات جنگ در غرب کشور انجام می شده است.

صادق اظهار امیدواری کرد: با تاسی از مشی شهدا و آرمان های امام (ره) و پیگیری حقایقی که رزمندگان دوران دفاع مقدس دنبال کردند نقش واقعی رسانه ها در مسیر پیش رو واقعی تر شود.

مراسم حماسه نگاران، یادواره خبرنگاران و عکاسان ایرنا در دفاع مقدس در آستانه سالگرد آغاز جنگ تحمیلی هم اکنون در تالار ایوان شمس تهران درحال برگزاری است، در حاشیه این مراسم نمایشگاه تصاویر آن دوران که توسط عکاسان خبرگزاری جمهوری اسلامی به ثبت رسیده بود ، نیز به تماشای عموم گذاشته شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج