جاباما
۱۳۹۶۴۸
۷ نظر
۵۰۱۰
۷ نظر
۵۰۱۰
پ

بابک زنجانی چگونه همسرش را پیدا کرد؟

به زنجانی با اين خانم چگونه آشنا شدي؟ گفت: «خيلي دختر زرنگي است. مي‌تواند كارهاي من را خوب هماهنگ كند و براي ال‌سي‌هايم به او نياز دارم.» اسم همسر زنجاني ثريا بود كه به او سوري مي‌گفت: بعدها از او پرسيدم بابك اسم سورينت را از كجا آوردي و گفت اسم آن را از اسم همسرم برداشتم و به آن يك نت اضافه كردم. »

روزنامه اعتماد: جنجالي‌ترين ميلياردر ايران تا سال ۸۵، يعني سال اول دولت احمدي‌نژاد هيچ چيز فوق‌العاده‌يي نداشت. تمام‌دار و ندار بابك زنجاني تا آن موقع در دو سوله توليد اسپري و مواد آرايشي در كيش خلاصه شده بود.

مردي كه تا سال ۸۵ دارايي‌هاي عادي داشت و براي رفت و آمد بين كيش و تهران به دنبال «بليت ارزان» مي‌گشت، ناگهان تبديل به بزرگ‌ترين ميلياردر ايران شد، هم بزرگ‌ترين و هم جنجالي‌ترين ميلياردر ايران.

خيلي‌ها تا الان زندگي او را روايت كرده‌اند، نخستين بار خودش در مصاحبه‌يي داستانش را گفت و آخرين بار هم كسي كه نخستين دسته چك را براي او صادر كرده است؛ كارمند يكي از شعب بانك ملت كه مي‌گويد از ۲۰ سالگي بابك زنجاني را مي‌شناسد.

شناخت او نه آنقدر زياد است كه از زير و بم ميلياردر جنجالي خبر داشته باشد و نه آنقدر كم كه نتواند در چگونگي پولدار شدن او شك كند. اين آشناي قديمي زنجاني در مصاحبه با سايت خبري اقتصاد نيوز مي‌گويد كه آنقدرها از او شناخت داشته كه چند باري به اطرافيانش براي شراكت با بابك زنجاني زنهار دهد كه او قابل اعتماد نيست.

مي‌گويد كه بابك زنجاني زرنگ بود و هيچ‌وقت چيزي همراه خودش نداشت؛ « تنها چيزي كه در جيب داشت دو دستش بود. او فقط يك كت و شلوار مشكي داشت با يك پيراهن سفيد و در برخي اوقات يك خودنويس. »

خيلي از زير و بم‌هاي زندگي زنجاني نياز به گفتن ندارد، خيلي‌ها ديگر نگفته مي‌دانند كه احتمالا كاسه‌يي زير نيم كاسه او بوده است. با اين وجود روايت زنجاني از آن چيزي كه «بود» تا آن چيزي كه «شد» كم جذابيت ندارد؛ «يك بار كه در سال ۸۹ براي گرفتن تسهيلات ۴۰۰ ميليوني پيش من آمده بود زماني كه خواستم پرونده وي را از همكارم بگيرم او گفت: پرونده وي بررسي شده است و پرداخت وام به اين شخص توجيه ندارد. آن زمان وي واقعا براي دريافت يك وام با اين مبلغ خيلي نيازمند بود. »

از آن زمان تا الان فقط چهار سال گذشته و زنجاني بالا و پايين‌هايي را كه شايد براي تجربه‌اش يك عمر هم كم باشد، از نزديك ديده؛ كسي كه نمي‌توانست يك وام ۴۰۰ ميليوني بگيرد به چشم بر هم زدني مي‌شود مالك چند بانك خصوصي در خارج كشور و شركت هواپيمايي و باشگاه ورزشي و زمين‌هاي چند صد ميلياردي و پروژه‌هاي كلان. به همان چشم بر هم زدن هم سر از كنج زندان در مي‌آورد و خيلي‌ها بايد بروند دنبال فروش دارايي‌هاي او براي صاف كردن بدهي‌هايش.

اما شايد اگر روايت كسي كه نخستين دسته چك زنجاني را صادر كرد و براي سال‌ها آشناي نزديك او شد را بخوانيم، چندان اين بالا و پايين‌ها غريب به نظر نرسند؛ « او از هر كسي براي رسيدن به خواسته‌هايش استفاده مي‌كرد. همسر بابك زنجاني كارمند يكي از بانك‌هاي دوبي بود.

يك روز به او گفتم با اين خانم چگونه آشنا شدي؟ گفت: «خيلي دختر زرنگي است. مي‌تواند كارهاي من را خوب هماهنگ كند و براي ال‌سي‌هايم به او نياز دارم.» اسم همسر زنجاني ثريا بود كه به او سوري مي‌گفت: بعدها از او پرسيدم بابك اسم سورينت را از كجا آوردي و گفت اسم آن را از اسم همسرم برداشتم و به آن يك نت اضافه كردم. »

اما او هم مثل خيلي‌هاي ديگر نمي‌داند بابك زنجاني چگونه در طول چند سال تا اين اوجي كه كسي باورش را نمي‌كرد، پرواز كرد. او مي‌گويد كه از سال ۹۰ به بعد با بابك زنجاني رابطه‌يي نداشته است. درست در همان سال‌هايي كه او اوج گرفت. سقوطش خيلي مهم نيست، همه داستان آن را مي‌دانند اما هنوز سوالات مهم اوج گرفتن جوان ميلياردر ايراني بي‌پاسخ مانده است.

اينكه چه كساني از او حمايت كردند و آيا اينكه عده‌يي خاص پشت سر او بودند يا خير؟ آشناي قديمي زنجاني فقط مي‌گويد: «بعيد نيست. » اين حدس نخستين گزينه‌يي است كه به ذهن كساني مي‌رسد كه جريان بابك زنجاني را دنبال مي‌كنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اصلا خودت فهمیدی چی گفتی

    • سعید طهمورثی

      اینجاست که می گویندزندگی بالاوپائین دارد،گاهی زین به پشت وگاهی پشت به زین

    • طنز

      چگونه پیدا کرد ای مرد نویسنده؟؟؟

    • فاطمه

      خوب .......این خبر کجاش نحوه ی چگونگی پیدا کردن همسر ایشون رو برملا کرد؟؟؟؟؟

    • سعید

      سلام ما که از متن هیچی دستگیرمون نشد

    • بشیر

      وقتی قصدمان کوبیدن دولت قبل باشد از طناب پوسیده ای استفاده میکنیم جواب خدارا چه میخواهیم بدهیم خدا بدادمان برسد کارمان شده غیبت وتهمت بعداز خدا نعمت وروزی و باران و...میخواهیم

      پاسخ ها

      • سورنا

        لشتباها منفی دادم . کاملا موافقم با نظرتون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج