جاباما
۱۳۹۷۸۰
۷ نظر
۵۰۰۵
۷ نظر
۵۰۰۵
پ

نامه سرگشاده زیباکلام به حسن روحانی

صادق زیباکلام - استاد دانشگاه و تحلیل‌گر مسائل سیاسی - به حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان درباره ضرورت تنش‌زدایی با آمریکا و ضرورت احترام به خواسته ۱۹ میلیون رأدی‌دهنده به وی در این رابطه، نامه نوشت.

خبرگزاری ایسنا: صادق زیباکلام - استاد دانشگاه و تحلیل‌گر مسائل سیاسی - به حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان درباره ضرورت تنش‌زدایی با آمریکا و ضرورت احترام به خواسته ۱۹ میلیون رأدی‌دهنده به وی در این رابطه، نامه نوشت.

در این نامه که زیباکلام آن را در وبلاگ خود در خبرآنلاین منتشر کرده، آمده است:

«بسمه تعالی

جناب آقای دکتر حسن روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران شیدالله ارکانه

با سلام و تحیات و آرزوی سلامتی در سفر به نیویورک به منظور شرکت در اجلاس عمومی سازمان ملل. هنوز پای در رکاب طیاره ننهاده‌اید که تندروها پیش دستی نموده و از باب اینکه مبادا با رئیس‌جمهور آمریکا دیداری داشته باشید شروع کرده‌اند بر طبل آمریکا‌ستیزی کوبیدن و اینکه شما اجازه‌ای مبنی بر دیدار با اقای اوباما ندارید.

آقای رئیس‌جمهور! در زمانیکه ۵ میلیون مردم اسکاتلند آزادانه و در روز روشن پیرامون حق تعیین سرنوشتشان تصمیم می‌گیرند، آیا این انتظار گزافی است که مردم ما در خصوص بخشی از سیاست خارجی کشورشان در راستای ادامه آمریکاستیزی بتوانند اظهارنظر نمایند؟

آیا معنی انتخابات غیر از این است که از مردم پرسیده می‌شود آیا با تداوم سیاست‌های قبلی موافقند یا خیر؟ و آیا مردم با دادن ۱۹ میلیون رأی به شما و ۴ میلیون رأی به جناب دکتر سعید جلیلی نظرشان را در قبال سیاست‌های گذشته از جمله آمریکاستیزی ابراز نکردند؟ خواست و نظر مردم به کنار؛ آیا مردم این حق را دارند از مسئولین بپرسند که آمریکاستیزی و اصرار بر پیشبرد آن ظرف ۳۵ سال گذشته چه نفعی برای منافع ملی کشور در برداشته؟

مردم‌سالاری دینی را هر طور که تعریف کنیم آیا مردم در این نظام حق ندارند از مسئولین آن بپرسند که این همه هزینه‌های سنگین که ایران از محل منافع ملی‌اش برای آمریکاستیزی می‌پردازد آنان در کجا و چه زمانی به آن رضایت داده‌اند؟

نه جناب آقای رئیس‌جمهور یقین بدانید که کسر قابل توجهی از مردم از تداوم سیاست آمریکاستیزی بی‌هدف و ویران‌کننده منافع ملی کشور به ستوه آمده و هیچ همراهی با آن ندارند.

یقین بدانید که کسر قابل توجهی از ۱۹ میلیونی که به شما رأی دادند خواهان توقف دشمنی بیهوده با آمریکا هستند. هر تلاش شما در جهت تنش‌زدایی با آمریکا و غرب یقیناً با استقبال مردم ایران روبرو خواهد شد و این یکی از مطالبات اصلی رأی‌دهندگان به جنابعالی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هان؟!

    • قشقایی

      + کارت درسته صادق

    • بدون نام

      احسنت

    • جهان

      چاکر آدم چیز فهم

    • بدون نام

      حرفشون کاملا درسته

    • نیک نژاد

      من با آقای صادق زیبا کلام موافقم

    • سید حسین حسینی

      آنانکه الفبای سیاست را می دانند متوجه می شوند که حتی اگر تمایل به رابطه با آمریکا داشته باشیم، وقتی اینگونه مشتاق وسراسیمه برای ارتباط حرف می زنیم چقدر دیپلمات های حاضر درمیز مذاکره را به انفعال وتنگنا کشانده وچه ظلمی را به ملت ودیپلماسی کشور روا می داریم .
      آیا بعد ازرفراندوم پیشنهادی این استاد جایی برای چانه زنی ومذاکره واحقاق حق می ماند، این پیشنهاد شبیه برگزیدن حکمیت ابو موسی اشعری است .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج