جاباما
۱۳۹۸۵۱
۱۰ نظر
۵۰۰۱
۱۰ نظر
۵۰۰۱
پ

بی کیفیت ترین خودرو ها معرفی شدند

در ارزیابی کیفی خودروهای تولیدی در مرداد ماه،سه خودروی سایپا ۱۳۱X محصول سایپا، سایپا ۱۳۱X محصول پارس خودرو و سایپا ۱۳۲X در گروه قیمتی زیر ۲۰ میلیون تومان بی کیفیت ترین خودروها معرفی شدند.

خبرگزاری تسنیم: براساس گزارش بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در مرداد ماه ۱۳۹۳ و مطابق آمار تولید ارائه شده از سوی شرکت های خودروساز جهت ارزشیابی محصولات، مجموع خودروهای تولید شده اعم از سبک و سنگین، نسبت به ماه قبل با افزایش یک درصدی و در مقایسه با زمان مشابه سال قبل با روند صعودی ۸۵.۴ درصدی مواجه گردید. در ماه اخیر ۹۹ درصد از حجم خودروهای تولید شده در داخل کشور مختص خودروهای سبک (سواری و وانت) و یک درصد نیز مربوط به خودروهای گروه سنگین (مسافری و باری) بوده است.

گروه سبک:

در مرداد ماه سال جاری مجموع خودروهای سواری تولید شده نسبت به ماه قبل(براساس آمارهای رسمی) روند یکسانی داشته و دستخوش تغییری نگردیده است. این در حالیست که تعداد خودروهای ارزشیابی شده توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در مردادماه نسبت به ماه قبل ۰.۷ درصد افزایش یافته، بطوریکه جمعا ۲۳ مدل خودرو مورد بازرسی قرار گرفت که ۱۸ مدل در سطح کیفی خیلی خوب و ۵ مدل هم در سطح کیفی خوب قرار گرفته‌اند.

در این ماه خودروی تندر ۹۰ اتوماتیک محصول شرکت ایران خودرو به خودروهای ارزیابی شده اضافه شد که با کسب ۲۰.۵ نمره منفی همراه با خودروی پارس تندر به عنوان باکیفیت ترین خودروهای مردادماه معرفی شده اند.

در این ماه همچون ماههای گذشته سه خودروی سایپا ۱۳۱X محصول سایپا، سایپا ۱۳۱X محصول پارس خودرو و سایپا ۱۳۲X در گروه قیمتی زیر ۲۰ میلیون تومان مورد ارزیابی قرار گرفتند که به ترتیب ۷۸.۸، ۸۰.۲ و ۸۲.۴ نمره منفی کسب کرده اند و در رده کیفی B+ قرار گرفته اند.

در گروه قیمتی بین ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان نیز ۱۴ خودرو مورد ارزیابی قرار گرفت که در آن میان خودروهای پارس تندر، تندر۹۰ پارس خودرو، تندر۹۰ ایران خودرو، پژو ۲۰۶ و پژو۲۰۶SD در جایگاه اول تا پنجم و در رده کیفی A+ قرار گرفتند. این خودروها به ترتیب ۲۰.۵، ۲۰.۸، ۲۰.۸، ۲۲.۷ و ۲۲.۸ نمره منفی کسب کرده اند. همچنین خودروی تیبا که در ماههای گذشته در رده کیفی B+ قرار می گرفت این ماه جایگاه خود را ارتقا داد و با کسب ۵۹.۴ نمره منفی در رده کیفی A قرار گرفت.

این گزارش حاکی از آن است که در ارزیابی های انجام شده در مردادماه سال جاری یک خودرو به گروه قیمتی خودروهای بین ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان افزوده شده و بنابراین ۴ خودرو در این گروه مورد ارزشیابی قرار گرفته اند که نتیجه آن بدین شرح است: تندر۹۰ اتوماتیک با ۲۰.۵ نمره منفی در جایگاه اول جدول قرار گرفت، جک ۵J اتوماتیک ۴۴.۶ نمره منفی کسب کرد و در جایگاه دوم قرار گرفت. لیفان ۶۲۰ و ام وی ام ۵۳۰ نیز با ۵۱.۳ و ۵۱.۴ نمره منفی در رده های بعدی قرار گرفتند.

همچنین همانند ماه گذشته لیفان ۶۰X و ام وی ام ۳۳X در دسته قیمتی بین ۶۰ تا ۸۰ میلیون قرار گرفتند و لیفان ۶۰X با کسب ۵۰ نمره منفی رتبه کیفی A را از آن خود کرد اما ام وی ام ۳۳X با ۶۳.۹ نمره منفی در رده کیفی خوب با رتبهB+ قرار گرفت.

وانت:
در بخش وانت شاهد رشد 7 درصدی تولید در مقایسه با ماه قبل هستیم که بیشترین تاثیر در ایجاد این روند، مربوط به افزایش تولید وانت مزدا تک کابین و وانت نیسان تک سوز Z24i می باشد. از دیگر نکات مهم و حائز اهمیت در مورد تیراژ تولید خودروهای گروه وانت، می‌توان به قطع تولید وانت وینگل 5 اشاره نمود. در این ماه و در بخش وانت از 5 مدل خودروی ارزشیابی شده یک مدل در سطح کیفی خوب و 4 مدل دیگر نیز در سطح کیفی قابل قبول قرار گرفتند.

گروه سنگین :

1- اتوبوس و مینی بوس

در بخش خودروهای تجاری مسافری در ماه جاری علیرغم تولید اتوبوسهای اسکانیا در شرکت عقاب افشان، به دلیل ممانعت خودروساز، هیچ گونه خودرویی ارزشیابی نشده است.

2- کامیون و کامیون

محصولات تولیدی شرکتهای کاریزان خودرو، سیبا موتور و ارس خودرو دیزل با توجه به عدم همکاری خودروساز جهت انجام ارزشیابی کیفی خودرو، از نظر عیوب ایمنی، مهم و اساسی وضعیت نامعلومی دارند.

در بخش خودروهای تجاری باری شاهد رشد 39.2 درصدی تولید در مقایسه با ماه قبل هستیم که بیشترین تاثیر در ایجاد این روند، مربوط به افزایش تولید کشنده البرز و همچنین تولید مجدد کامیون ایسوزو NPR75M و کامیونت ایسوزو NKR می باشد. از دیگر نکات مهم و حائز اهمیت در مورد تیراژ تولید خودروهای تجاری باری ساخت داخل می‌توان به قطع تولید کامیونت الوند و کشنده کاوه در شرکت سایپا دیزل و همچنین تولید یک مدل کشنده جدید در شرکت ماموت دیزل، با نام اسکانیا G400 اشاره نمود.

ارزشیابی این خودروها بر خلاف روند صعودی تیراژ تولید، به میزان 6.6 درصد کاهش یافت، بطوریکه از 6 مدل خودروی ارزشیابی شده 5 مدل در سطح کیفی خیلی خوب و یک مدل هم در سطح کیفی خوب قرار گرفتند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      پس پراید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!

      پاسخ ها

      • مهدی

        عزیزم سایپا 131 همون پرایده !!!

    • مصطفی

      اینکه احتیاج به معرفی نداشت از اول معلوم بود

    • علیرضا

      چقدر زحمت کشیدین بخدا واقعا تحقیقات در ایران داره به سمتی میره که تا چند وقت دیگه دنیا به گردش هم نمیرسه. باید بیان از ما یاد بگیرن چجوری خودرو بسازن و بفروشن. آفرین

    • بدون نام

      پس پرشیای بی کیفیت چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      روشون نشد بگن فاجعه تولید کردن

    • esi

      ای بابا هیچ کدوم از خودروهشون بدرد نمیخوره کیفییت ضفر نمیدونم چجوری ارزیابی میکنن

      پاسخ ها

      • حمید

        دوست عزیزم مهم اینه که ببینی مبنای ارزیابی شون چی بوده . بیان با خودروهای روز دنیا مقایسه کنند و نمره ارزیابی بدن!!

    • بدون نام

      یهو بگید همشون .....همشون....تو پرشیاهای جدید جای ضبط صوتها رو خالی گذاشتند بقول داییم لونه ی مرغهایی که میخوان تخم بزارن .....

    • برره ای

      صد رحمت به همون ژیان که هیچکی نمتونست چپش کنه...

    • علی

      ماشین ایرانی ماشین نیست باید در کارخانش پلمپ بکنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج