جاباما
۱۳۹۹۹۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

روایت آسوشیتد پرس از گفتگوی ظریف و کری

خبرگزاری آسوشیتد پرس در گزارشی به نقل از یک منبع دیپلماتیک آمریکایی که نخواست نامش فاش شود درباره دیدار روز گذشته محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران و جان کری وزیر خارجه آمریکا نکاتی را مطرح کرد.

عصر ایران: خبرگزاری آسوشیتد پرس در گزارشی به نقل از یک منبع دیپلماتیک آمریکایی که نخواست نامش فاش شود درباره دیدار روز گذشته محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران و جان کری وزیر خارجه آمریکا نکاتی را مطرح کرد.

در این گزارش به نقل ازیک منبع دیپلماتیک آمریکایی تاکید شده که کری در این دیدار یک ساعته که در هتلی در نیویورک انجام شده به ظریف گفته است: مذاکرات این هفته فرصتی برای پیشرفت بیشتر در مذاکرات هسته ای است و نیت آمریکا رسیدن به چنین پیشرفتی است.

این منبع دیپلماتیک آمریکایی همچنین مدعی شده است کری و ظریف درباره تهدید ناشی از گروه تروریستی داعش نیز بحث و تبادل نظر کرده اند.

کری چند روز پیش در جلسه شورای امنیت ملل متحد اعلام کرده بود ایران مثل دیگر کشورها می تواند در مبارزه با داعش ایفای نقش کند.

روز شنبه برخی منابع دیپلماتیک آمریکایی به خبرگزاری آسوشیتد پرس اعلام کردند که آمریکا پیشنهاد جدیدی به منظور خروج مذاکرات هسته ای از بن بست کنونی ارایه کرده است. بر اساس این پیشنهاد ایران باید محدودیت هایی را در زمینه تعداد سانتریفیوژ های متصل به هم (آبشار) بپذیرد.

این گزارش ها به تایید مقامات رسمی دو طرف مذاکره نرسیده است.

ایران و گروه ۱+۵ توافق کرده اند تا ۳ آذر ماه به متن نهایی یک توافق جامع و نهایی در موضوع هسته ای ایران دست یابند، اما اختلافات جدی بین دو طرف مذاکره ، رسیدن به یک توافق جامع را بسیار سخت کرده است.

ظریف از روز چهارشنبه هفته گذشته مذاکرات و گفت و گوهای خود را باطرف های گروه ۱+۵ به صورت جمعی و فردی آغاز کرده است.

از نظر برخی ناظران دولت اوباما به دلیل در پیش بودن انتخابات میاندوره ای کنگره در نوامبر (آبان) سال جاری به توافق هسته ای با ایران به عنوان یک دستاورد دیپلماتیک و مهم آمریکا در حوزه سیاست خارجی نیاز دارد.

این دستاورد می تواند حجم شدید انتقاد های محافل مخالف دولت آمریکا را درباره عملکرد ضعیف و پرانتقاد دولت اوباما در قبال بحران های بین المللی کاهش دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج