جاباما
۱۴۰۰۵۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

قیمت طلا سقوط کرد

طلا در بازار جهانی تحت تاثیر دورنمای نرخ‌های بهره بالاتر در آمریکا که دلار را قوی کرده و تقاضا برای این فلز گرانبها را کاهش داده است، به پایین‌ترین قیمت در هشت ماه گذشته رسید.

خبرگزاری ایسنا: هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات صبح دوشنبه بازار سنگاپور با ۰.۶ درصد کاهش به ۱۲۰۸ دلار رسید که پایین‌ترین قیمت از دوم ژانویه بود.

در بازار کامکس نیویورک هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۲۱۲ دلار کاهش یافت. بهای معاملات آتی طلا در بازار کامکس هفته گذشته ۱.۲ درصد کاهش یافته و به ۱۲۱۶ دلار رسید که سومین کاهش هفتگی پیاپی بود.

طلا به سوی نخستین کاهش قیمت سه ماهه در سال جاری میلادی پیش میرود و از سوی دیگر شاخص دلار بلومبرگ به بالاترین سطح در چهار سال گذشته صعود کرده است.

بانک مرکزی آمریکا ماه جاری میزان خرید اوراق قرضه را از ۲۵ به ۱۵ دلار میلیارد دلار کاهش داد که نشان می‌دهد در مسیر پایان دادن به برنامه تسهیل مقداری پول در اکتبر قرار دارد. سیاستگذاران این بانک هفته گذشته پیش بینی کردند افزایش نرخ‌های بهره زودتر اتفاق خواهد افتاد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اکنون تحلیلگران پیش بینی می‌کنند روند صعودی امسال طلا معکوس می‌شود و این فلز گرانبها با کاهش سالانه روبرو خواهد شد. طلا در مارس در واکنش به تنش‌های ژئوپلیتیکی از جمله بحران اوکراین به ۱۳۹۲ دلار صعود کرده بود اما با بهبود اقتصاد آمریکا و انتظار برای افزایش نرخ‌های بهره که صعود دلار و بازارهای سهام را به دنبال داشته است، ریزش قیمت پیدا کرد.

موجودی طلا در "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه گذاری طلای قابل معامله در بورس در جهان است، روز جمعه به ۷۷۶.۴۴ تن کاهش یافت که پایین‌ترین میزان از دسامبر سال ۲۰۰۸ بود. سرمایه گذاران سال گذشته به دنبال سقوط ۲۸ درصدی قیمت طلا، حدود ۵۵۳ تن طلا را از صندوق خارج کرده بودند.

در بازار فلزات ارزشمند دیگر هر اونس نقره برای تحویل فوری حداکثر ۲.۷ درصد کاهش یافت و به ۱۷.۳۴۹۱ دلار سید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد کاهش به ۱۳۲۸ دلار رسید و پالادیم با ۰.۴ درصد کاهش ۸۰۷ دلار معامله شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج