جاباما
۱۴۰۰۶۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

ظریف بعد از دیدار با کری: اختلاف کم نیست

وزیر امورخارجه کشورمان بعد از دیدار با همتای آمریکائی خود تاکید کرد: طبیعی است که نکات مورد اختلاف دو طرف کم نیست و همه هیئت ها در حال تلاش برای به حداقل رساندن اختلافات هستند.

واحد مرکزی خبر: محمد جواد ظریف به هنگام ترک هتل محل دیدار با جان کری، به دیدارهای دو جانبه معاونانش با همتایان خود در گروه پنج بعلاوه یک اشاره کرد و گفت: از جمله با هیئت آمریکائی نیز تعداد زیادی دیدار صورت گرفته است.

وی به دیدار خود با جان کری، همتای آمریکائی اش اشاره کرد و گفت: این دیدار در ادامه دیدارهای معاونان ولی در سطح وزیران خارجه دو کشور برگزار شد.

ظریف در پاسخ به این سئوال که برخی جملات شما در مصاحبه اخیرتان با شبکه تلویزیونی پی بی اس آمریکا، امیدهایی را ایجاد کرده است، آیا بعد از این دیدار نیز می توانید آن جملات را تکرار کنید، گفت: همه جملاتی که من گفتم این بود که ما برای رسیدن به توافق جدی هستیم و همین جملات را می توانم دوباره تکرار کنم.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز بعد از این دیدار با انتشار بیانیه ای غیررسمی اعلام کرد: وزیران امور خارجه ایران و آمریکا عصر یکشنبه به وقت محلی درباره موضوع هسته ای ایران و دیگر موضوعات منطقه دیدار و گفتگو کردند.

در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا آمده است: جان کری وزیر خارجه آمریکا با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در هتل والدروف آستاریا نیویورک دیداری یک ساعته داشتند.

این بیانیه می افزاید: دیدار آنها در ابتدا به صورت دو نفره و سپس ویلیام برنز قائم مقام وزیر خارجه، وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا و آقایان عراقچی و تخت روانچی، معاونان وزیر خارجه ایران نیز به آنها ملحق شده اند.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا همچنین آمده است: این افراد زمانی را صرف بازنگری وضعیت مذاکرات پنج بعلاوه یک درباره برنامه هسته ای ایران کردند و درباره پیشرفت هایی که صورت گرفته است و کارهایی که هنوز باید انجام شود، بحث و گفتگو شد.

در ادامه این بیانیه افزوده شده است: جان کری در این دیدار اشاره کرد که این هفته مجالی است برای ایجاد فرصت های بیشتر و آنها قصد دارند که چنین کنند.

وزارت خارجه آمریکا در پایان بیانیه خود تاکید کرده است: علاوه بر موضوع هسته ای، هیئت ایرانی و آمریکایی درباره تهدیدات داعش نیز بحث و گفتگو کردند.

به نوشته این بیانیه جان کری گفت: محمد جواد ظریف پذیرفته است که این هفته و حین مدتی که در نیویورک اقامت دارد، در صورت لزوم دیدار مجددی صورت گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج