۱۴۰۰۹۷
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

چگونه بارداري آرامي داشته باشيد؟

بارداري فرايندي استرس‌زا براي هر خانمي است. تجربه اين استرس در مقدار کم کاملا طبيعي است اما اگر استرس شما زياد و مداوم است، بهتر است براي دستيابي به آرامش گامي برداريد.

هفته نامه زندگی مثبت - مونا ضرغام: بارداري فرايندي استرس‌زا براي هر خانمي است. تجربه اين استرس در مقدار کم کاملا طبيعي است اما اگر استرس شما زياد و مداوم است، بهتر است براي دستيابي به آرامش گامي برداريد و حتي اگر لازم است به پزشک مراجعه کنيد چراکه تحقيقات نشان مي‌دهد هر قدر شما آرامش بيشتري هنگام بارداري داشته باشيد، فرزند سالم‌تري خواهيد داشت. نکات زير به شما کمک مي‌کند تا دوران بارداري را با آرامش بيشتري سپري کنيد.

استراحت کنيد و آرامش خود را حفظ کنيد

اگر بتوانيد آرامش خود را حفظ کنيد هم براي شما و هم براي فرزندتان خوب است. روي حرکات فرزندتان داخل شکم تمرکز کنيد، با او حرف بزنيد و آواز بخوانيد. جنين از هفته ۲۳ بارداري صداي مادر را مي‌شنود. حرف زدن با فرزندتان همچنين مي‌تواند به شما کمک کند تا پس از تولد با او رابطه عاطفي برقرارکنيد. به بدن خود گوش دهيد. اگر احساس خستگي مي‌کنيد زودتر بخوابيد. بدنتان سخت تلاش مي‌کند تا فرزند در حال رشد شما را تغذيه کند بنابراين به خوابيدن نياز داريد.

در مورد نگراني‌تان حرف بزنيد

اگر براي سلامت فرزندتان نگران هستيد، مي‌توانيد با پزشکتان صحبت کنيد. اگر صادقانه با پزشک خود در مورد نگراني‌تان حرف بزنيد مي‌تواند به شما کمک کند. با همسر خود هم صحبت کنيد شايد نگراني‌هاي مشترک داشته باشيد يا همسر شما نگراني‌هايي دارد که شما از آنها مطلع نباشيد. صحبت کردن در مورد نگراني‌ها مي‌تواند به شما احساس خوبي دهد.

چگونه بارداري آرامي داشته باشيد؟

تغذيه مناسب داشته باشيد

خوب خوردن هم براي فکر شما خوب است هم براي جسم شما. يک رژيم سالم حاوي اسيدهاي چرب ضروري امگا ۳، ويتامين و مواد معدني مي‌تواند خلق و خوي شما را بهتر کند. اسيدهاي چربي امگا ۳ که در ماهي‌هاي چرب و غذاهاي دريايي يافت مي‌شوند مي‌توانند به شما آرامش دهند. خوردن ماهي‌هاي چرب مانند سالمون، تن و ساردين هفته‌اي يک بار مناسب است. آب هم به مقدار کافي بنوشيد چراکه خشکي بدن روي خلق و خوي شما اثر مي‌کند.

ورزش کنيد

ورزش خلق و خوي شما را بهبود مي‌بخشد و در دوران بارداري بسيار لازم است. اگر شما قبل از بارداري ورزش نمي‌کرديد اين دوره زمان خوبي است که ورزش کنيد. شنا ورزش ايده‌آلي است. حتي پياده‌روي حداقل به مدت ۲۰ دقيقه در روز به شما در تغيير خلق و خو کمک مي‌کند. يوگاي بارداري هم ورزش مناسبي است چراکه به شما تکنيک‌هاي تنفس، آرامش و مديتيشن را ياد مي‌دهد. اين تکنيک‌ها به شما کمک مي‌کند اضطراب خود را کنترل کنيد. البته قبل از آغاز هر ورزشي ابتدا با پزشکتان مشورت کنيد.

در مورد زايمان بيشتر بدانيد

در مورد اينکه چه اتفاقي هنگام زايمان مي‌افتد بيشتر بدانيد. اگر مي‌خواهيد سزارين شويد از پزشک خود بپرسيد چه اتفاقي در طول زايمان مي‌افتد. اين کار به شما کمک مي‌کند آرامش خود را حفظ کنيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج