۱۴۰۱۰۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

«شمس لنگرودی» راهی بیمارستان شد

شمس لنگرودی دچار بیماری و خون‌ریزی داخلی شد.

خبرگزاری ایسنا: این شاعر پیشکسوت درباره بیماری‌اش گفت: چند روزی است برای مسافرت به رشت آمده‌ام که دچار خون‌ریزی داخلی شدم و به پزشک مراجعه کردم. فعلا در خانه بستری هستم، ولی فردا (سه‌شنبه، اول مهر) برای انجام آزمایش‌های بیش‌تر و پی‌گیری درمان بیماری به بیمارستان می‌روم.

شمس همچنین درباره کتاب تازه‌ای که آن را به چاپ سپرده است گفت: «منظومه بازگشت» را بعد از فوت مادرم سرودم. شعری است در ۵۰ صفحه و درباره بازگشت انسان به اول خودش و به خاک، که البته شعر تلخی نیست. کتاب را به نشر چشمه داده‌ام که آن را برای دریافت مجوز نشر به وزارت ارشاد داده‌اند.

او درباره آخرین فعالیت سینمایی‌اش هم گفت: چندی پیش در فیلم سینمایی «احتمال باران اسیدی» به کارگردانی بهتاش صناعی‌ها در کنار مریم مقدم و پوریا رحیمی بازی کردم که فیلم هم‌اکنون در حال تدوین است.

مجموعه‌های شعر «رفتار تشنگی» (۱۳۵۵)، «در مهتابی دنیا» (۱۳۶۳)، «خاکستر و بانو» (۱۳۶۵)، «جشن ناپیدا» (۱۳۶۷)، «قصیده لبخند چاک چاک» (۱۳۶۹)، «نت‌هایی برای بلبل چوبی» (۱۳۷۹)، «پنجاه و سه ترانه عاشقانه» (۱۳۸۳)، «باغبان جهنم» (۱۳۸۳)، «ملاح خیابان‌ها» (۸۶۱۳۸۶)، «لب‌خوانی‌های قزل‌آلای من» (۱۳۸۹)، «رسم کردن دست‌های تو» (۱۳۸۹)، «می‌میرم به جرم آن‌که هنوز زنده بودم» (۱۳۸۹)، «شب، نقاب عمومی است» (۱۳۹۰)، «آوازهای فرشته‌ بی‌بال» و «و عجیب که شمس‌ام می‌خوانند» (۶۳ ترانه عاشقانه) (۱۳۹۲) از آثار منتشرشده شمس لنگرودی هستند.

او همچنین رمان «رژه بر خاک پوک» و کتاب‌های «گردباد شور جنون» (سبک هندی و کلیم کاشانی)، «تاریخ تحلیلی شعر نو» و «رباعی محبوب من» را منتشر کرده است. شمس لنگرودی در فیلم «فلامینگوی شماره ۱۳» و «پنج تا پنج» هم بازی کرده و ترانه‌ای را به نام «در شب» خوانده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج