جاباما
۱۴۰۱۶۲
۳ نظر
۶۱۷۴
۳ نظر
۶۱۷۴
پ

اسکاتلندی‌ها با چه ویژگی‌هایی مشهورند؟

اسکاتلند، واحدی سیاسی است در شمال غرب اروپا که یک‌سوم شمالی جزیره بریتانیا را دربر می‌گیرد.

اسکاتلندی‌ها با چه ویژگی‌هایی مشهورند؟
برترین ها: اسکاتلند، واحدی سیاسی است در شمال غرب اروپا که یک‌سوم شمالی جزیره بریتانیا را دربر می‌گیرد.

اسکاتلند ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و زبان رسمی آن انگلیسی است. زبان‌های گیلیک اسکاتلندی و اسکاتس نیز دو زبانی هستند که به عنوان زبان محلی در اسکاتلند رسمیت دارند. گیلیگ اسکاتلندی از ریشه سلتی و اسکاتس از ریشه ژرمنی است.

۶۵ درصد مردم اسکاتلند مسیحی، ۲۸ درصد بی‌دین، و ۲ درصد پیرو دیگر ادیان غیرمسیحی هستند. مرکز اسکاتلند شهر تاریخی ادینبرا (ادینبورگ) است. ادینبرا دومین شهر بزرگ اسکاتلند و یکی از مراکز مهم اقتصادی و بانکداری اروپا است.
اسکاتلند از شمال با دریای نروژ، از شرق با دریای شمال، از جنوب غربی با دریای ایرلند و از غرب با اقیانوس اطلس شمالی مرز آبی دارد.

علاوه بر سرزمین اصلی اسکاتلند در جزیره بریتانیا، اسکاتلند شامل ۷۹۰ جزیره کوچک و بزرگ است. آب‌های ساحلی این کشور، عمدتاً در دریای شمال، منبع بزرگ‌ترین ذخایر نفت و گاز در بین کشورهای جامعه اروپا است.

بخش بزرگی از بلندی‌های بریتانیا در اسکاتلند واقع شده و ناحیه‌ای سرسبز و پوشیده از چمنزار است که قسمت عمده جنگل‌های کشور را در برگرفته‌است. رودهای زیادی در آن جریان دارند که از آن جمله می توان به رودهای دی، کلیاد و توئید اشاره نمود. بلندترین نقطه آن قله بن نویس با ۱۳۴۳ متر ارتفاع است.

1. حیوان افسانه‌ای یک شاخ

اسکاتلندی‌ها با چه ویژگی‌هایی مشهورند؟

روز پنجشنبه (۱۸ سپتامبر) بیش از ۴ میلیون اسکاتلندی در همه‌پرسی استقلال اسکاتلند به جداسازی رای منفی دادند. به همین بهانه، به سراغ این کشور رفتیم تا مشخصات ویژه آن را کشف کنیم. با ما همراه باشید.


2. گلاسکو و ادینبرو

اسکاتلندی‌ها با چه ویژگی‌هایی مشهورند؟

گرچه گلاسکو بزرگ‌ترین شهر اسکاتلند است، اما ادینبرو پایتخت این کشور شده است. در ادینبرو پارلمان اسکاتلند قرار دارد؛ پارلمانی که در سال ۱۹۹۹ پس از ۳۰۰ سال برای نخستین بار دوباره به عنوان مجلس نمایندگان اسکاتلند آغاز به کار کرد.


3. فرینگه بزرگ‌ترین فستیوال فرهنگی جهان

اسکاتلندی‌ها با چه ویژگی‌هایی مشهورند؟

شهر ادینبرو در طولِ ۲۵ روز فستیوال فرهنگی «فرینگه» - بزرگ‌ترین فستیوال فرهنگی جهان به حساب می‌آید - پراز شور و شعف است. در ماه اوت بزرگ‌ترین کمدین‌ها و بازیگران تئآتر جهان به این شهر می‌آیند. در این فستیوال ۲۵۰۰ برنامه روی صحنه‌ها، در سالن‌ها و در خیابان‌ها برگزار می‌شوند.


4. مدرسه علوم و فنون جادوگری‌هاگوارتز

اسکاتلندی‌ها با چه ویژگی‌هایی مشهورند؟

مدرسه علوم و فنون جادوگری‌هاگوارتز که هری پاتر، جادوگر نوجوان در آن به آموزش می‌پرداخت، در اسکاتلند قرار دارد. اسکاتلند آثار فراوانی به ادبیات جهان ارزانی کرده است. رابرت استیونسن، شاعر، نویسنده، مقاله‌نویس اسکاتلندی و خالق «دکتر جکیل و مستر‌هاید» یا رابرت برنز، معروف به رابی، شاعر قرن هجدهم میلادی که از او به عنوان شاعر ملی اسکاتلند یاد می‌شود، تنها دو نمونه از برجستگان ادبیات اسکاتلند هستند.


5. هنرپشگان برجسته جهانی

اسکاتلندی‌ها با چه ویژگی‌هایی مشهورند؟

شون کانری که از بازیگران محبوب نقش جیمز باند، مأمور ۰۰۷ محسوب می‌شود و یکی از سرشناس‌ترین هنرپیشه‌های بزرگ جهان است، در ادینبروی اسکاتلند به دنیا آمده است. از دیگر هنرپیشه‌های جهانی اسکاتلند باید از اون گوردن مک گرگور، رابی کالتران، جیمز مک‌آووی، رابرت کارلایل و جرارد باتلر نام برد.


6. اندی ماری تنیس‌باز برجسته جهان

اسکاتلندی‌ها با چه ویژگی‌هایی مشهورند؟

وقتی اندی ماری، تنیس‌باز برجسته جهان پیروز می‌شود او را بریتانیایی می‌نامند، اما وقتی می‌بازد به او اسکاتلندی می‌گویند. البته او به ندرت می‌بازد. ماری اندی در سال ۲۰۱۳ نخستین تنیس‌باز بریتایایی بود که موفق شد جام ویمبلدون را پس از فرد پری به دست آورد. او در مسابقات المپیک نیز دو مدال برای بریتانیا به دست آورد. اندی ‌ماری گفته است درصورت استقلال اسکاتلند برای این کشور به میدان خواهد رفت.


7. زمین فوتبال

اسکاتلندی‌ها با چه ویژگی‌هایی مشهورند؟

تیم‌های فوتبال اسکاتلند همچون تیم‌های لندن یا منچستر مشهور نیستند. اما تیم‌های اسکاتلندی چون سلتیک گلاسکو در مسابقات فوتبال قهرمانی اروپا پرآوازه‌اند. تیم ملی اسکاتلند هم طرفداران بسیار زیادی دارد و هوادارن این تیم مشهورند به فریادزن‌های فوتبالی که مصرف مشروبات الکلی با درجه بالا بین‌شان بسیار رایج است.


8. علاقه به مشروبات الکلی

اسکاتلندی‌ها با چه ویژگی‌هایی مشهورند؟

بر طبق یک تحقیق در سال ۲۰۱۲ مصرف مشروبات الکلی مردم اسکاتلند حدودا یک پنجم بیشتر از شهروندان کشورهای جنوبی است. این امر تاثیرات جانبی فراوانی دارد. در بخش‌هایی از گلاسکو حد متوسط زندگی مردم در حد شهروندان نوار غزه است. برطبق این تحقیق فقر مردم در بعضی مناطق این شهر از جمله بیماری‌های قلبی را افزایش داه است.


9. تحصیل کرده‌ترین مردم اروپا

اسکاتلندی‌ها با چه ویژگی‌هایی مشهورند؟

اما تحقیق دیگری به این نتیجه رسیده که شهروندان اسکاتلند از نظر تحصیلات در رده نخست اروپا قرار دارند. این کشور دارای ۱۵ دانشگاه است. پرنس ویلیام نوه ملکه الیزابت دوم تصمیم گرفت تحصیلات دانشگاهی خود را در اسکاتلند بگذراند. او در دانشگاه سن آندروز در رشته تاریخ هنر و جغرافیا درس خواند.


10.موسرخ‌های مغرور

اسکاتلندی‌ها با چه ویژگی‌هایی مشهورند؟

از هر هفت اسکاتلندی یکی مویش سرخ رنگ است. این آمار در سراسر جهان بی‌سابقه است. دلایل این امر هنوز مشخص نیست، اما بسیاری دلیل این امر را کمبود تابش آفتاب می‌دانند. شمار موسرخ‌های جهان حدود یک درصد جمعیت کل دنیا است.


11. موضوع ارز مشترک

اسکاتلندی‌ها با چه ویژگی‌هایی مشهورند؟

گرچه اسکاتلند و انگلستان دارای ارز مشابه «پوند» هستند، اما چندی‌ست بر روی اسکناس‌های پوند اسکاتلند نوشته می‌شود: «بانک اسکاتلند».


12. مرز قدیمی با بریتانیا

اسکاتلندی‌ها با چه ویژگی‌هایی مشهورند؟

هنوز دیوار مرزی میان اسکاتلند و بریتانیا در بعضی نقاط مرزی دیده می‌شود. این دیوار در قرن دوم پس از میلاد مسیح به دستور قیصر‌هاردیان برای جلوگیری از حملات گروه‌های قومی اسکاتلندی و ایرلندی ساخته شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آرش

      خوب بود ولی این ویژگی بارز رو نگفتی که مرداشون دامن می پوشن

      پاسخ ها

      • سفر

        .و اینکه چرا میپوشن با اینکه هوای سردی هم دارن

    • توماج

      ازخسیس بودن اسکاتلندی ها چیزی نگفته بودین...؟؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج