۱۴۰۴۳۷
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

چه کسی در نیویورک از روحانی استقبال کرد؟

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشور مان در حالی ساعات اولیه امروز سه شنبه اول مهرماه وارد فرودگاه جان اف کندی آمریکا شد که جمهوری اسلامی ایران نماینده ای در سازمان ملل متحد نداشت.

خبرگزاری مهر: رئیس جمهور کشورمان به منظور شرکت در شصت و نهمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد صبح روز دوشنبه ۳۱ شهریور تهران را ترک و ساعات اولیه روز سه شنبه اول مهرماه وارد نیویورک شد.

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشور مان در حالی ساعات اولیه امروز سه شنبه اول مهرماه وارد فرودگاه جان اف کندی آمریکا شد که جمهوری اسلامی ایران نماینده ای در سازمان ملل متحد نداشت.

چه کسی در نیویورک  از روحانی استقبال کرد؟

طبق روال هرساله رئیس جمهور ایران در بدو ورود به فرودگاه جان اف کندی مورد استقبال نماینده دائم ایران در سازمان ملل قرار می گرفت. همچنانکه سال گذشته روحانی در اولین سفر خود به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل مورد استقبال خزائی(سفیر وقت ایران در سازمان ملل) قرار گرفت و پیش از آن هم همواره روسای جمهور در بدو ورود به خاک آمریکا با استقبال سفیر دائم ایران در سازمان ملل روبرو می شدند.

چه کسی در نیویورک  از روحانی استقبال کرد؟

اما در دومین سفر روحانی به نیویورک، محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه که خود نیز مهمان این اجلاس است به استقبال رئیس جمهور رفت.

بنابراین گزارش، اسفند ماه ۹۲ بود که حکم محمد خزاعی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد پس از ۷ سال به پایان رسید و حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور که سابقه سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشورهایی همچون ایتالیا، بلژیک، استرالیا و اتحادیه اروپا را در کارنامه خود داشت به عنوان جایگزین خزاعی معرفی شد.

اما آمریکا با صدور ویزا برای ابوطالبی به بهانه همکاری وی با تسخیرکنندگان لانه جاسوسی(سفارت سابق آمریکا در ایران) مخالفت کرد. این مخالفت آمریکا درحالی است که مذاکرات هسته ای میان دوکشور با هدف جلب اعتماد طرفین درحال برگزاری است؛ اما امروز ایران در اتفاقی نادر پس از گذشت حدود شش ماه همچنان سفیر دائم در سازمان ملل ندارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • میثم

      باید از یکجا شروع کرد . کشور عزیزمان هم یک سازمان ملل دیگه در داخل تاسیس کنه و کم کم یارگیری کنه.اگه چند سال صبر کنیم شکاف عظیمی در جهان بوجود میاد.بعد ما به مقصد خودمون میرسیم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج