۱۴۰۹۷۷
۵۳۸۴
۵۳۸۴
پ

لایک ها را ببین؛ ایرانی ها را بشناس

پرلایک ترین صفحات ایرانیان در فیس بوک کدامند؟

ایرانی ها در فیس بوک چگونه علایق خود را نشان می دهند؟ بین برندها، شخصیت ها و تیم های ورزشی، کدام یک را انتخاب می کنند؟ آمار میلیونی کاربران فیس بوک در ایران، اطلاعات خوبی به ما می دهد.

پرلایک ترین صفحات ایرانیان در فیس بوک کدامند؟





روزنامه هفت صبح - محمدجواد ترابی: ایرانی ها در فیس بوک چگونه علایق خود را نشان می دهند؟ بین برندها، شخصیت ها و تیم های ورزشی، کدام یک را انتخاب می کنند؟ آمار میلیونی کاربران فیس بوک در ایران، اطلاعات خوبی به ما می دهد. طبق گزارشی با تخمین به رقم حدودی 17 میلیون کاربر ایرانی فیس بوک رسیده بود؛ تعداد کاربری که تا به امروز تکذیب یا رد نشده است.

اگر حساب کنیم تعداد کاربران ایرانی فیس بوک در این سال ها به 20 میلیون نفر رسیده باشد، می توان در نظر گرفت که به رسم شبکه های اجتماعی حال حاضر دست کم یکدهم این کاربران یعنی حداقل دو میلیون ایرانی در فیس بوک فعالند. این میزان با صفحات اجتماعی ایرانی که در یکی دو سال اخیر لایک خورده و بالا آمده اند، همخوانی مناسبی دارد.

پرلایک ترین صفحات ایرانیان در فیس بوک کدامند؟

به طور مثال حدودا ۴۰۰ روز پس از رسیدن محمد جواد ظریف به وزارت امور خارجه، صفحه اجتماعی اش از مرز ۹۱۲ هزار نفر گذشته است. اگر محمدجواد ظریف را چهره محبوب نیمی از جامعه بدانیم (با توجه به رأی ۵۰.۴ درصدی روحانی در انتخاب ریاست جمهوری)، به عدد حدودی دو میلیون کاربر ایرانی فعال در فیس بوک می رسیم. با این دید از میزان کاربران ایرانی فعال در فیس بوک، به سراغ محبوب ترین صفحات فیس بوکی در میان این کاربران می رویم، گرچه تمام این صفحات هم ایرانی نیستند!

یاس چهارم و مدیری دهم

از ما نخواهید تمام صفحاتی که بیشترین لایک کاربران ایرانی در فیس بوک را دارند، اعلام کنیم. یاس، خواننده زیرزمینی که سعی می کند در سبک رپ، ترانه هایی با مضامین تعهد اجتماعی بخواند، رتبه چهارم محبوب ترین صفحه فیس بوک در بین تمام ایرانی ها را به خود اختصاص داده است؛ صفحه ای که از یک میلیون و ۹۶۷ هزار لایکش، یک میلیون و ۷۶۰ هزار کاربر آن داخل کشورند.

پرلایک ترین صفحات ایرانیان در فیس بوک کدامند؟

مهران مدیری، طنزپرداز مشهور در رتبه دهم محبوب ترین صفحات فیس بوکی را از آن خود کرده است؛ یک میلیون و ۵۲۲ هزار لایکی که یک میلیون و ۲۸۸ هزار دنبال کننده آن در ایران هستند. جالب آنکه در میان این فهرست ده تایی، تنها غیر ایرانی آن، شکیرا، خواننده کلمبیایی است که ۱۰۴ میلیون لایک صفحه اش (محبوب ترین شخصیت در فیس بوک)، یک میلیون و ۷۰۶ هزار نفر ایرانی اند و بدین ترتیب در رتبه پنج این فهرست قرار گرفته است.

«به روز رسانی» در صدرا

در بین تمام برندها، برند «به روزرسانی» متعلق به چند جوان خوشفکر مشهدی، عنوان محبوب ترین برند را از آن خود کرده است. این برند که در حوزه اطلاع رسانی فضای دیجیتال و فروش این محصولات (به ویژه محصولات اپل) فعال است، ۵۰۴ هزار لایک دارد که ۴۴۲ هزارتای آن متعلق به ایرانی های داخل کشور است. باقی برندهای محبوب، محدود به حوزه خودرو، پوشاک و زیورآلات و مواد غذایی می شود.

پرلایک ترین صفحات ایرانیان در فیس بوک کدامند؟

بین خودروسازها، ب.ام.و ۳۱۱ هزار و مرسدس بنز ۲۴۵ هزار لایک کاربر ایرانی گرفته اند. در بین برندهای پوشاک و زیورآلات، زارا با ۲۲۳ هزار لایک کاربران ایرانی پیشتاز است و آدیداس اوریجینالز با ۲۱۲ هزار، آدیداس با ۲۰۶ هزار و گوچی با ۲۰۰ هزار لایک ایرانی ها، آن را تعقیب می کنند. در بین برندهای خوراکی هم اسنیکرز با ۲۰۷ هزار و کیت کت با ۲۰۱ هزار کاربر ایرانی در صدر قرار دارند. بدین ترتیب به جز «به روز رسانی» برند دیگری در فهرست ۱۰ برند محبوب بین کاربران ایرانی فیس بوک قرار ندارند.

کلاه قرمزی اینجا پیشتاز است

در حالی که فیلم «شهر موش ها ۲»، این روزها توانسته گوی سبقت را در فروش از «کلاه قرمزی» برباید ولی بی شک هنوز محبوب ترین شخصیت در صنعت سرگرمی در شبکه های اجتماعی همچنان «کلاه قرمزی» و «پسرخاله» هستند.

پرلایک ترین صفحات ایرانیان در فیس بوک کدامند؟

کلاه قرمزی ۷۷۹ هزار لایک دارد که ۶۸۳ هزارتای آن داخل کشورند و پسرخاله ۶۹۹ هزار لایک دارد که ۶۱۹ هزارتای آن را کاربران داخلی به خود اختصاص داده اند. در این فهرست محبوبترین ها بین ایرانی ها به ترتیب اضافه کنید، مستربین، تام و جری، تایتانیک، آواتار و شرک را!

تیم های خارجی محبوب ترین اند

صفحه تیم فوتبال بارسلونا، ۷۵ میلیون لایک دارد که ۷۸۷ هزار نفر آن ایرانی اند؛ به عبارت دیگر، بارسلونا محبوب ترین تیم فوتبال در بین کاربران ایرانی فیس بوک است. رئال مادرید با فاصله، لایک ۶۷۱ هزار کاربر ایرانی را گرفته است و منچستریونایتد خیلی دورتر، ۴۲۶ هزار لایک ایرانی ها را دارد.

پرلایک ترین صفحات ایرانیان در فیس بوک کدامند؟

پرسپولیس در رده چهارم قرار دارد و از بین ۴۰۰ هزار لایکی که دارد، ۳۵۸ هزارتای آن مربوط به کاربران داخل کشور است. استقلال حتی از آرسنال و چلسی که هر کدام ۳۳۰ هزار کاربر ایرانی دارند، دنبال کننده های کمتری در فیس بوک دارد و فقط ۲۶۴ هزار لایک خورده که ۲۲۹ هزار دنبال کننده آن در ایران هستند.

ظریف همچنان صدرنشین

محبوب ترین چهره دولتی کشور، کسی نیست جز محمد جواد ظریف. گرچه یک سال است صفحه فیس بوک ظریف دیده شده و مورد توجه قرار گرفته ولی با رقم ۹۱۲ هزار هوادار که ۸۲۳ هزارتای آنها در داخل کشورند، توانسته قله محبوبیت اجتماعی را در بین ایرانی های فیس بوک از آن خود کند. جالب آنکه بعد از او محبوب ترین فرد تاثیرگذار در فضای سیاسی کشور، صادق زیباکلام، پژوهشگر و تحلیلگر سیاسی است. صفحه زیبا کلام ۳۳۲ هزار لایک خورده است که ۲۸۸ هزار نفر آن داخل کشورند.

پرلایک ترین صفحات ایرانیان در فیس بوک کدامند؟

به دنبال فاز مثبت

گویا در فضای فیس بوک، کاربران ایرانی بیش از هر چیز به دنبال فضای مثبت و شاد می گردند. «بمب خنده» یکی از همین صفحات است که گرچه بیش از یک میلیون دنبال کننده دارد ولی ۸۳۰ هزارتای آنها داخل ایران هستند. «دلنوشته های دلنشین» از دیگر صفحات پرطرفداتر است که ۸۷۵ هزار لایک خورده است و از این تعداد، ۷۵۰هزار کاربر داخل کشور آن را دنبال کرده اند. «جملات به یادماندنی» هم با ۷۱۷ هزار کاربر در کل و ۶۳۴ هزار کاربر داخلی، یکی دیگر از این صفحات محبوب بین کاربران ایرانی است.

پرلایک ترین صفحات ایرانیان در فیس بوک کدامند؟

از بام تهران تا به شیراز

صفحات مربوط به اماکن در ایران خیلی پرطرفدار نیستند ولی در بین همان ها هم می توان به موارد شگفت آوری برخورد. «بام تهران» با ۳۹۰ هزار کاربر که ۳۵۵ هزارتای آنها داخل کشورند، در صدر این فهرست جا خوش کرده است.

«خلیج فارس» با ۲۹۰ هزار لایک در کل و ۲۴۳ هزارت لایک کاربران داخل کشور، دیگر صفحه محبوب این فهرست است. در بین شهرها هم فقط صفحه «شیراز ما پرچمش همیشه بالاست» با صد هزار لایک در کل و «مشهدی ها» با ۸۳ هزار لایک، لایک خورترین صفحات به حساب می آیند.

پرلایک ترین صفحات ایرانیان در فیس بوک کدامند؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج