۱۴۱۳۶۶
۱ نظر
۵۱۱۷
۱ نظر
۵۱۱۷
پ

گیسو کمند شدن با اکستنشن!

فقط کافی است اراده کنید تا با اکستنشن موهای‌تان همان‌قدر پرپشت و بلند شود که می‌خواستید!

گیسو کمند شدن با اکستنشن!
مجله سیب سبز: این روزها فاصله شما تا تحقق رؤیا‌های‌تان برای داشتن موها یا حتی مژه‌هایی بلند و پرپشت تنها به اندازه وقت صرف کردن برای انتخاب سالن آرایشگاه است. اکستنشن (اضافه کردن مو یا مژه) راه‌حلی است که به تمام نگرانی‌های شما پایان می‌دهد و حتی به شما اجازه می‌دهد تا در آن واحد چند سانتی موهای‌‌‌تان را بلند‌تر کنید. حتی تصور اینکه از همین امروز وقتی مقابل آینه می‌ایستید به جای افسوس خوردن به حال موهای کم‌‌پشت یا مژه‌های کوتاه‌تان با موها و مژه‌هایی زیبا و بلند روبه‌رو باشید هم وسوسه برانگیز است چه برسد به تجربه آن!

در این گزارش در کنار شماییم تا بدانید از ابتدای این تصمیم یا بهتر است بگوییم این وسوسه تا پایان آن چه مراحلی را باید پشت سر بگذارید و درنهایت زیبایی‌تازه‌تان را به چه قیمتی به دست می‌آورید.

بلند و پر پیچ و تاب

در ابتدای راه این را بدانید که منظور از اکستنشن، اضافه کردن تارهای جدید به موهای قبلی شماست. حالا این تارها می‌توانند موهایی طبیعی یا مصنوعی باشند با ویژگی‌های خاص خودشان.این روزها هم بسیاری از خانم‌ها برای بلند کردن موهای کوتاه یا پرپشت کردن موهای بلند ولی کم‌حجم‌شان از همین روش استفاده می‌کنند. خوشبختانه در شیوه‌های اجرایی اکستنشن هم ترفندهای متنوعی به وجود آمده که دست شما را برای انتخاب، درست و حسابی باز می‌گذارند هرچند با گذشت چیزی حدود ۴۰ سال از همه‌گیر شدن این روش تنوع در اجرای آن چندان هم دور از انتظار نیست. ا

گیسو کمند شدن با اکستنشن!

ما قبل از اینکه مجذوب این همه تنوع شوید یادتان باشد قرار نیست این تغییر روش‌ها دراصل ماجرا که تحت فشار قرار دادن ریشه موست تغییری ایجاد کنند. حالا صرف نظر از اینکه برتری با کدام روش است بد نیست با تعدادی از متداول‌ترین روش‌های اکستنشن از اکستنشن با چسب یا همان کراتین گرفته تا اکستنشن با رینگ، اکستنشن با لیزر،اکستنشن به روش دوخت و درنهایت اکستنشن لاینی آشنا شوید.

اکستنشن با چسب

در اکستنشن با چسب دسته‌های باریکی از موها انتخاب می‌شوند، کمی بالاتر از ریشه آنها کراتین که به شکل محلولی شبیه چسب در آمده مالیده می‌شود بعد نوبت به تعدادی از رشته‌ موهای اکستنشن می‌رسد که روی چسب جا می‌گیرند. بعد از این مرحله نوبت به دستگاهی می‌رسد که با ایجاد حرارت چسب را ذوب کرده و موهای تازه را به موهای قبلی شما می‌چسباند. خوشبختانه این روش به خاطر ایرادهای بسیارش این روزها چندان باب نیست.

اکستنشن به روش لاینی

در این روش که همه از آن به عنوان یکی از تازه‌ترین و کم‌خطر‌ترین روش‌های اکستنشن یاد می‌کنند به جای استفاده از همه موها برای نصب اکستنشن تنها از ۲۰درصد آنها استفاده می‌شود درنتیجه حجم قابل توجهی از موهای طبیعی شمابه حال خودشان باقی می‌مانند. این روش که از قرار شیوه اجرای آن شباهت‌هایی به روش دوخت دارد دوام بیشتری نسبت به شیوه‌های دیگر دارد و مهم‌ترین برتری آن این است که دیگر لازم نیست نگران بستن موهای‌تان با کش یا کلیپس باشید چون نقاط اتصال آن به‌قدری ظریف است که اصلا به چشم نمی‌آید. امتیاز دیگر این روش هم در زمان ترمیم است، وقت ترمیم جای نصب موها عوض می‌شود درنتیجه موهای طبیعی شما زمان کمتری تحت فشار قرار می‌گیرند.

گیسو کمند شدن با اکستنشن!

آداب نگهداری از موهای تازه

زندگی کردن با موهای بلند و پرشت تازه‌تان آداب خاص خودش را دارد. حتی شانه کردن این موها هم آداب خاص خودش را دارد؛ از برس مخصوص با شاخه‌‌های نرم و نازک و بدون برجستگی گرفته تا روش عجیب از پایین به بالا شانه‌زدن آن هم فقط روزی یک بار نه بیشتر. حتی بهتر است مدام دست‌تان را بین موهای‌ اضافه‌شده بکشید و گره‌های احتمالی آنها را باز کنید.

کارتان سخت شده

وقت خواب هم دو راه بیشتر ندارید؛ راه اول اینکه موها را بالای سرتان جمع کنید و راه دوم اینکه آنها را به دو قسمت تقسیم کنید و خیلی شل ببافید در غیر این صورت صبح روز بعد به جای مو با کوهی از گره روی سرتان روبه‌روخواهید شد. وقت خشک کردن هم بهترین روش این است که درست و حسابی آب موها را بگیرید و آنها را به حال خودشان بگذارید تا خشک شوند. از آنجا که حرارت قاتل موهای اضافه شده است اگر سراغ سشوار می‌روید فقط باید به حرارت ملایم فکر کنید و سشوار را به صورت مستقیم روی موها به‌خصوص قسمت اتصال هم نگه ندارید. اگر خیال ندارید یک روز تمام به باز کردن گره‌ موهای‌تان مشغول باشید از همین حالا خوابیدن با موهای خیس و مرطوب را هم فراموش کنید.

مژگانی بلندم آرزوست

اکستنشن تنها محدود به مو نیست و شما می‌توانید برای بلند کردن یا حتی تغییر فرم دادن مژه‌ها هم از این روش استفاده کنید. ماجرا هم از این قرار است که در این روش تارهایی با ترکیبات مصنوعی از جنس مو ساخته شده و با استفاده از چسب مخصوصی بین مژه‌های شما قرار می‌گیرند. البته هر تار باید کاملا جداگانه و با دقت در میان مژه‌های شما بنشیند. تفاوت اکستنشن مژه با کاشت در مدت زمان آن است.

گیسو کمند شدن با اکستنشن!

توقع زیادی نداشته باشید

اکستنشن روشی است کاملا موقتی که در بهترین حالت شش هفته دوام دارد. شش هفته آن هم با مراقبت‌های کاملا ویژه. اما به طور معمول بیشتر از دو یا چهار هفته نمی‌توانید روی ماندگاری‌‌اش حساب کنید. شما با مژه‌های اکستنشن شده‌تان باید خیلی محتاط رفتار کنید، نباید زیاد به آنها دست بزنید، زیاد از ریمل استفاده کنید یا حتی از چشم‌پاک‌کن‌های روغنی استفاده کنید چون این احتمال وجود دارد که روغن آنها چسب اکستنشن را در خودش حل کند و مژه‌ها شروع به ریختن کنند.

ماندگار نبودن این روش یک بخش ماجراست و آسیب‌های احتمالی آن به چشم بخش دیگر آن. متاسفانه این احتمال وجود دارد که چسب مخصوص اکستنشن در چشم شما ایجاد حساسیت کند و خارش، ترشح اشک و حتی التهاب را به دنبال داشته باشد. در موارد حادتر این حساسیت می‌تواند به عفونت‌های داخل چشم هم منجر شود. حالا ریزش دائمی مژه‌ها هم که بماند به جای خود! البته بحث ریزش دائمی‌ مژه‌ها زمانی پیش می‌آید که بارها آن را تکرار کنید.

اکستنشن با لیزر

در این روش باز هم پای کراتین یا همان چسب در میان است. تنها تفاوت استفاده از دستگاهی برای ایجاد حرارت است که درجه حرارتی قابل تنظیم دارد! این تفاوت وقتی برای‌تان محسوس‌تر می‌شود که بدانید دستگاه‌های قدیمی قابلیت تنظیم درجه حرارت را نداشتند و صرفا با ایجاد حرارتی یکنواخت و بسیار زیاد به موها آسیب بسیاری تحمیل می‌کردند. حالا اینکه چرا اسم این روش شده اکستنشن لیزری، سؤال بسیار حیاتی است!

اکستنشن حلقه‌ای

گیسو کمند شدن با اکستنشن!

این روش نسبت به اکستنشن با کراتین قابل اعتمادتر است اما معایب خودش را دارد در این روش موهای اضافه شده با استفاده از حلقه‌های بسیار کوچکی روی موهای طبیعی شما قرار می‌گیرند، نتیجه هم اینکه معمولا حس سنگینی بیشتری را به شما تحمیل می‌کنند و بالطبع شانه و سشوار کشیدن آنها چندان ساده نیست و مراقبت خاص خودش را لازم دارد. اما ایراد اصلی این روش ایجاد حساسیت در پوست سر به‌خاطر وجود همین رینگ‌هاست.

اکستنشن به روش دوخت

در این روش که از قرار به‌صرفه‌ترین روش اکستنشن است، باید موهای طبیعی‌تان را در قسمت‌هایی که قرار است موهای تازه اضافه کنید به شکل آفریقایی ببافید، بعد با استفاده‌ از نخ‌ و سوزن مخصوص دوخت اکستنشن به این قسمت بدوزید؛ آن هم با کوک‌های ریز و سه چهار بار تا خیال‌تان از بابت سفت و سخت کوک شدن موهای تازه روی موهای قبلی کاملا راحت باشد. این روش اضافه کردن مو برخلاق اکستنشن با چسب، این روزها طرفداران زیادی دارد.

گیسو کمند شدن با اکستنشن!

طبیعی یا مصنوعی!

وقتی تصمیم به اکستنشن می‌گیرید با دو انتخاب روبه‌رویید؛ اینکه سراغ موهای طبیعی بروید یا موهای مصنوعی! طبیعی است که اگر موهای طبیعی را انتخاب کنید نسبت به موهای مصنوعی با اختلاف هزینه‌ قابل توجهی روبه‌رو هستید اما این اختلاف هزینه را بابت راحتی بیشتر می‌پردازید، دقت کنید که راحتی بیشتر نه سلامت بیشتر!

اینکه موی انتخابی شما مصنوعی باشد یا طبیعی کوچک‌ترین ارتباطی با مقدار آسیبی که در درازمدت به ریشه موی شما وارد می‌شود ندارد اما با انتخاب موی طبیعی شما راحت‌تر می‌توانید به سشوار یا براشینگ‌کردن موهای تازه‌تان بپردازید، حتی می‌توانید آنها را به راحتی اتو کنید. از نظر رنگ هم با مشکل کمتری روبه‌رو می‌شوید، احتمال گره‌خوردن که یکی از مشکلات متداول اکستنشن است در موهای طبیعی کمتر دیده می‌شود البته همه این موارد در گرو آن است که جنس موهای طبیعی که انتخاب می‌کنید از نظر ساختار، ضخامت و ... با موهای خودتان سازگار باشد.

شست‌وشویی بس دشوار

وقتی قرار است با موهای بلند و پرپشت تازه‌تان سر کنید خودتان را باید برای شست‌وشویی سخت آماده کنید! حمام کردن و شستن موهای اکستنشن شده اصلا ساده نیست. اول اینکه حتما قبل از شستن، موهای‌تان را درست و حسابی شانه کنید تا مبادا گرهی بین آنها باقی بماند. در قدم بعدی موها را به دو یا حتی سه قسمت مساوی تقسیم کنید و آرام‌آرام هر قسمت را زیر آب بگیرید چون خیس کردن یکباره سر به خاطر سنگین شدن موها فشار زیادی را به ریشه‌ موهای شما وارد می‌کند.

گیسو کمند شدن با اکستنشن!

نکته بعدی اینکه مالش دادن موها حتی کف سر را کاملا از ذهن‌تان بیرون کنید. در مدتی که موهای‌ اضافه شده را روی سرتان دارید فقط مجازید موها را دسته‌دسته از بالا به پایین فشار دهید. نکته تاثیرگذار دیگر اینکه بدون استفاده ازنرم‌کننده‌های قوی آن هم در مقادیر بالا این موهازیبایی و ظرافتی ندارند و مهم‌تر از آن اینکه هنگام شست‌و‌شو حتما شامپو و نرم‌کننده را با آب کاملا رقیق کنید و بعد موهای‌تان را بشویید تا مواد شوینده در محل اتصال شاخه‌ها به موهای‌تان باقی نماند؛ اما این را هم به خاطر داشته باشید که این فقط ظاهر ماجراست بنابر این مشاهدات عینی حتی با اتکا به این روش هم بعد از در آوردن شاخه‌های اضافه شده مواد شوینده در محل اتصال باقی مانده و طبیعی است که پوسیدگی تارهای اصلی مو، دست کم در آن نقطه را هم به دنبال دارند.

وقت خشک کردن موها هم باید بدون لحظه‌ای اتلاف وقت حوله را روی موهای‌تان بگذارید و خیلی آرام حوله را روی موها فشار دهید تا هرچه سریع‌تر وزن اضافی آب از روی‌ سرتان گرفته شود. یادتان باشد که هرگز نباید حوله را روی سرتان بالا و پایین بکشید، شما فقط مجازید با حوله موهای‌تان را فشار بدهید.

ما مو می‌بینیم و متخصصان پیچش مو!

متاسفانه هیچ پزشک متخصص پوست و مویی نیست که بلند و پرپشت کردن موها به روش مصنوعی یا همان اکستنشن را توصیه کند. اکستنشن به هر روشی که انجام شود از آنجا که به هر حال روی ریشه مو سوار می‌شود به فولیکول‌های مو آسیب می‌رساند. از دیدگاه متخصصان یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اکستنشن جدا از حساسیت‌های پوستی که ممکن است به دلیل چسب به کار رفته در این روش در پوست سر به وجود بیاید عارضه «ترکشن آلوپسیا» یا همان ریزش موی کششی است.

گیسو کمند شدن با اکستنشن!

اکستنشن درست مانند این است که شما چند ماهی آن هم بدون وقفه نه همه موهای‌تان بلکه هر دسته از تارهای آن را محکم با کش ببندید. خب طبیعی است که ریشه و فولیکول‌های مو تاب این همه فشار را نیاورند و بعد از مدتی شروع به ریزش کنند، آن هم ریزشی که ممکن است به خاطر آسیب شدید ریشه بی‌بازگشت باشد. البته این فاجعه یکی، دو بار اول به چشم نمی‌آید به‌خصوص اگر جنس موهای‌تان ضخیم و ریشه موهای شما هم قوی باشد.

سر کسیه را درست و حسابی شل کنید

اینکه چقدر باید برای تحقق رؤیای موهایی بلند و پرپشت هزینه کنید دقیقا مانند یک معادله چندمجهولی است. مجهول اول اینکه مهم است که شما چه آرایشگاهی را انتخاب می‌کنید چراکه سالن‌های مختلف معمولا تعرفه‌های متفاوتی برای ارائه خدمات در نظر می‌گیرند. مجهول بعدی جنس مویی است که قرار است لابه‌لای موهای شما بنشیند. اینکه سراغ موهای مصنوعی بروید یا طبیعی یک بخش ماجراست و میزان بلندی آن هم بخش دیگر و بالاخره مجهول تاثیرگذار بعدی تعداد شاخه‌هایی است که قرار است در میان موهای‌تان ‌بگذارید؛ بالطبع هرچه تعداد این شاخه‌ها بیشتر باشد شما هم باید سر کیسه را بیشتر شل کنید، به‌خصوص که معمولا هزینه اکستنشن شاخه‌ای محاسبه می‌شود. خلاصه اینکه با در نظر گرفتن همه این مجهولات شما باید خودتان را در بهترین حالت برای پرداخت چیزی حدود ۵۰۰ هزار تومان آماده کنید، البته با در نظر گرفتن اینکه این حداقل هزینه‌ای است که برای‌تان آب می‌خورد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مرسي كه از همه ي جهات اين موضوع رو بررسي كردين

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج