۱۴۱۹۶۸
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

ستاره های درخشان سینمای ایران

بین ستاره های سینمای ایران پیدا می شوند چهره هایی که بعد از یک یا چند دهه فعالیت، هنوز خوش می درخشند، و اگر چند فیلم پیاپی شان هم ناامیدمان کند، باز می شود منتظر حضور پرفروغشان ماند تا غافلگیر شویم.

ستاره های درخشان سینمای ایران





همشهری جوان: در هر قاعده ای استثنا هم وجود دارد. بین ستاره های سینمای ایران هم پیدا می شوند چهره هایی که بعد از یک یا چند دهه فعالیت، هنوز خوش می درخشند، و اگر چند فیلم پیاپی شان هم ناامیدمان کند، باز می شود منتظر حضور پرفروغشان ماند تا غافلگیر شویم.

اکبر عبدی (54 ساله)

«هرگز کسی اینگونه فجیع به کشتن خود برنخاست/ که من به زندگی نشستم» عبدی با 30 سال فعالیت سینمایی و بازی در بیش از 70 فیلم بلند، هنوز پدیده ای استثنایی در سینمای ماست. ققنوسی که هر چند سال یک بار از دل خاکسترهای خودساخته اش برمی آید و با اثری مثل «خوابم می آد» غافلگیرمان می کند.

ستاره های درخشان سینمای ایران

رضا عطاران (۴۶ ساله)

پولسازترین ستاره حال حاضر سینمای ایران که به قول قدیمی ها اگرچه دیر آمد اما شیر آمد؛ در این حد که شنیده شده یکی از تهیه کننده های سینمای کشور به تازگی در جواب درخواست کارگردانی برای تهیه فیلمش گفته: «سناریوت رو نمی خونم. برو ببینمی تونی عطاران رو برای نقش اول جور کنی، بعد بیا!»

عطاران خودش به شدت تشنه نقش های تازه و در آمدن از قالب کمدی مالوف و آشنایش است (تجربه هایی مثل «دهلیز» و «اسب حیوان نجیبی است» این ادعا را تایید می کند)، لیکن معلوم نیست اگر اصرار تهیه کننده ها و کارگردان ها برای استفاده از او در چنین نقش هایی ادامه داشته باشد، آخر عاقبتش روی پرده به کجا بینجامد.

ستاره های درخشان سینمای ایران

لیلا حاتمی (۴۲ ساله)

اگر نقش کوتاه و نوجوانانه اش در «دلشدگان» را در نظر نگیریم، ۱۸ سال از اولین بازی سینمایی اش می گذرد و در کارنامه اش کمتر می توان فیلمی یافت که به یک بار دیدن نیرزد. گرچه به شمایل آرامِش و معصومیت در سینمای ما بدل شده اما از تجربه هایی با لحن و فضای متفاوت هم غافل نبوده. دختر لوس و غرغرو و کم اعتماد به نفس «سر به مهر» را که یادتان هست؟

ستاره های درخشان سینمای ایران

شهاب حسینی (۴۱ ساله)

از معدود ستاره های سینمای ما که یک شبه ره صد ساله نرفت و آرام آرام و ذره ذره پله های شهرت و افتخار و اعتبار را طی کرد. شاید همین هم باعث شده قدر این موقعیت را از خیلی ها بیشتر بداند و هنوز خیل مشتاقانش را منتظر بازی خوب و تازه ای از خودش نگه دارد. هر چند در این سال ها، به تئاتر هم در کنار سینما علاقه پیدا کرده و سال گذشته در مقام کارگردان پشت دوربین هم رفت.

ستاره های درخشان سینمای ایران

حامد بهداد (۴۱ ساله)

۱۴ سال جلوی دوربین های سینمایی با ۳۴ فیلم آمار تقریبا زیادی است، به خصوص که در مرور فهرست فیلم هایش، به اسم های عجیب و ناآشنایی مثل «مردی که گیلاس هایش را خورد» و «قبرستان غیرانتفاعی» هم برمی خوریم (یک بار در پاسخ به این سوال که چرا این فیلم ها را بازی می کند گفت: «من فیلم هایی بازی کردم که این قبرستان غیرانتفاعی جلوش گاد فادِر دوئه!») با اینحال شاید همان پرشور وجودی و عشق تام و تمامش به بازیگری باعث شده با این همه انتخاب های مربوط و نامربوط، هنوز سر حال و جدی در صحنه بماند و غیر از نقش های پر سروصدایی مثل «سعادت آباد» و «جرم»، گاه با بازی شگفت انگیزی مثل «زندگی جای دیگری است» حیرت زده مان کند.

ستاره های درخشان سینمای ایران

ترانه علی دوستی (۳۱ ساله)

سیمرغ در ۱۸ سالگی می توانست به آفت بزرگ فعالیت سینمایی اش بدل شود اما هوش و دقت در انتخاب های بعدی، نجاتش داد.طی ۱۳ سالی که از فعالیتش می گذرد، تقریبا سالی یک فیلم بیشتر بازی نکرده و سابقه همکاری با کارگردان های شاخصی مثل فرهادی، حقیقی، صدر عاملی، کاهانی و کریم مسیحی را در فهرست کارهایش دارد. ترانه چند باری در نمایش های رحمانیان روی صحنه رفته و تجربه ترجمه داستان هایی از آلیس مونرو را هم دارد؛ هر چند تنها ستاره فهرست ماست که هیچ وقت در سریالی تلویزیونی حاضر نشده.

ستاره های درخشان سینمای ایران
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • استوار

      همشونو دوس دارم

    • بدون نام

      جای پرویز پرستویی بسیار خالیه

    • تارا

      با احترام و علاقه به همشون ولی فقط شهاب حسینی رو عشقه............

    • hastia

      جای فرامرز قریبیان خیلی خالیه ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج