۱۴۱۹۹۶
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

ثروتمندان چگونه فوتبالیست ها را می خرند؟!

فکر می کنید مالکان ثروتمند تیم های اروپایی با چه روشی بازیکن می خرند؟ به نظرتان همه چیز به همان سادگی است که در FIFA و PES می بینید؟

ثروتمندان چگونه فوتبالیست ها را می خرند؟!





همشهری جوان: روی صفحه اختصاصی یک بازیکن کلیک می کنید. گزینه Buy را زده و قیمتی را برای خریدش پیشنهاد می دهید. باشگاهی که مالک بازیکن است، قیمت بالاتری را درخواست می کند. بعد از ارسال یک پیشنهاد گران تر، معامله انجام شده و شما بازیکنی که می خواستید را به تیم اضافه کرده اید اما آیا همه چیز به همین سادگی است که در بازی های کامپیوتری می بینیم؟

مراحل واقعی خرید یک بازیکن چیست؟ سوالاتی که شاید جواب دادن به آنها کمک کند تا کمتر از دست مدیران باشگاه محبوب تان عصبانی باشید و بهتر بدانید که در پشت پرده چه چیزهایی مانع از انتقال یک بازیکن به تیم محبوب تان می شود. همیشه هم خساست مدیران باشگاه دلیل سر نگرفتن این ترانسفرها نیست.

شیخ منصور، رومن آبراموویچ، فلورنتینو پرز وسایر مالکان ثروتمند فوتبال برای خرید بازیکن باید مسیر یکسانی طی کنند. در واقع مراحل کار برای چلسی یا ختافه تفاوت چندانی ندارد.. همه تیم ها و بازیکنان برای کامل شدن یک ترانسفر باید راهی کاملا مشابه را به پایان برسانند، مسیری که برخلاف ظاهر پیچیده اش، قوانین ساده و مشخصی دارد.

ثروتمندان چگونه فوتبالیست ها را می خرند؟!

اگر مطابق آن مقررات عمل کنید، همه چیز به خوبی تمام خواهد شد، در غیر اینصورت بازیکنی که خریداری کرده اید، مجاز به بازی کردن برای تیم شما نیست؛ چیزی که قطعا خوشایند شما و طرفداران باشگاه تان نخواهد بود. حالا لطفا در نقش خود فرو بروید. شما اکنون برای دقایقی مالک یک تیم فوتبال خواهید بود و خواهید فهمید یک ترانسفر واقعی چه مراحلی را طی خواهد کرد.

مرحله اول

چطور خرید یک بازیکن را به ثبت برسانیم؟

همانطور که تا به حال باید تجربه کرده باشید، ماجراهای انتقال یک بازیکن می تواند به اندازه کتاب های لئو تولستوی طولانی و پیچیده شود. مذاکره با باشگاه برای قیمت انتقال و سر و کله زدن با بازیکنان و دلال ها کار ساده ای نیست.

اگر این مرحله را به سلامت رد کرده و با بازیکن مورد نظرتان به توافق رسیده اید، بقیه مراحل بسیار ساده است. به ثبت رساندن حضور یک بازیکن در باشگاه، مجوز لازم برای حضور او در مسابقات را به شما می دهد. بنابراین باید بدانید که صرف خرید یک بازیکن به معنی حضور خودکار او در بازی های لیگ و حذفی برای شما نیست.

برای ثبت کردن اسم یک بازیکن در فهرست تیمی خود، کارهای ساده ای باید انجام دهید. اصل و کپی قرارداد بازیکن با باشگاه، موافقنامه ترانسفری که بین دو باشگاه خریدار و فروشنده امضا شده و مدارک پزشکی بازیکن که پس از انجام آزمایش ها به وی داده شده.

اگر بازیکن از باشگاه های خارجی در حال انتقال است، دو چیز دیگر نیز لازم می شود؛ مجوز کار در آن کشور برای بازیکن و دریافت کارت ITC که بین فدراسیون دو کشور جابجا می شود. با در اختیار داشتن این مدارک و مستندات به راحتی می توانید اسم بازیکن را در فهرست تیمی خود به ثبت برسانید.

مرحله دوم

چطور این مدارک را به مراجع مربوطه برسانیم؟

پیش از هر چیز باید به یاد داشته باشید از تمام مدارکی که گفتیم، باید حداقل دو کپی موجود باشد؛ یکی برای سازمان لیگ و دیگری برای فدراسیون فوتبال. هر کدام از این نهادها نقش مهمی در تکمیل و به ثبت رساندن خرید و فروش های شما دارند.

برای انتقال مدارک به این سازمان ها دو روش بسیار قدیمی اما ساده وجود دارد. شاید فکس کردن مدارک دیگر راهکاری دمده به نظر برسد اما برای انتقال مدارک بسیار مفید و سریع است. اسکن کردن صفحات قرارداد و پیوست هایش و ارسال شان به کمک ایمیل، روش دومی است که در ترانسفرها استفاده می شود، هر چند که سرعت این روش کندتر است و بین باشگاه ها محبوبیت چندانی ندارد اما در مواقع حساس می تواند به کار بیایید.

مرحله سوم

پس از ارسال مدارک دیگر باید چه کنم؟

ثروتمندان چگونه فوتبالیست ها را می خرند؟!

حالا نوبت استراحت و انتظار کشیدن شماست. سازمان لیگ و فدراسیون پس از دریافت مدارک، کار بررسی آنها را آغاز می کنند. در روزهای نقل و انتقالات کارشناسان بیشتری توسط این نهادها استخدام شده تا کار بررسی مدارک با سرعت بالاتری انجام شود. وظیفه این کارشناس ها این است که موارد اعلامی در قراردادها و مستندات انتقال را با قوانین اصلی تطبیق داده و در صورت مشاهده اشتباه یا نقصی آن را به باشگاه اعلام کنند. پس از بررسی تمام موارد با شما تماس گرفته می شود و در صورت وجود مشکل، باید درصدد برطرف کردنش بربیایید تا هر چه زودتر بازیکن را به طور رسمی در ترکیب خود داشته باشید.

مرحله چهارم

اگر در Deadline Day باشیم، چه می شود؟

به عنون یک مدیر حرفه ای باید بدانید که موکول کردن ترانسفرها به روز آخری یا Deadline day کار چندان درستی نیست. باشگاه های فروشنده ممکن است قیمت های بالاتری طلب کنند و بازیکنان هم شاید راضی به انتقال نباشند. اما اگر به هر دلیلی مجبور شدید تا آخرین روز صبر کنید، نگران نباشد؛ همانطور که فهمیده اید، خرید و فروش هر بازیکنی نیازمند کاغذبازی های زیادی است، بنابراین به سرانجام رساندن ترانسفرها در روز آخر نیاز به ساختاری قوی در باشگاه تان دارد.

یک روز قبل از رسیدن به Deadline Day این مراجع با شما تماس گرفته و می پرسند آیا ترانسفری را برای روز آخر برنامه ریزی کرده اید یا خیر. این سوالات برای فضولی نسبت به کارهای شما نیست. این نهادها می خواهند بدانند که با چه حجم معاملاتی در روز آخر مواجه خواهند بود تا بتوانند میزان کارکنان خود را متناسب با آن تنظیم کنند.

افراد حاضر در این نهادها باید تا نهایی کردن آخرین انتقال هم در ساختمان حضور داشته باشند و مدارک را بررسی کنند. برخی اوقات آنها تا بامداد روز بعد هم کارهایشان طول کشیده و حجم زیادی از مستندات را بررسی می کنند.

Deadline Day ها برای این کارشناسان روز خوشایندی نیست. وقتی شما هم مجبور باشید در یک ساعت با حداقل ۳۰ ترانسفر سنگین و مهم اروپایی سر و کله بزنید، قطعا حس خوشایندی نسبت به کل ماجرا نخواهید داشت.

مرحله پنجم

دیگر چه چیزی باقی مانده است؟

می توانید بازیکنی که خریده اید را به طرفدارانتان معرفی کنید. برایش یک کنفرانس مطبوعاتی ترتیب دهید و عکس های رسمی وی را در وب سایت باشگاه منتشر کنید. مصاحبه اختصاصی با تلویزیون باشگاه ترتیب داده و البته شاهد شنیدن همان جملات کلیشه ای باشید که این بازیکن رویای حضور در تیم شما را داشته و حالا به آرزویش رسیده. شما یک مدیر نمونه و موفق هستید.

ثروتمندان چگونه فوتبالیست ها را می خرند؟!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج