جاباما
۱۴۲۴۷۷
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

بمب خانم رئیس جمهور در سازمان ملل!

سخنرانی رئیس جمهور کشور آرژانتین در مجمع عمومی سازمان ملل با چند روز تاخیر در رسانه‌ها منتشر شد. تاخیری که نتیجه سانسور حمایت او از حزب الله لبنان، دولت بشار اسد، مردم غزه و جمهوری اسلامی ایران بود.

مجله مهر: سخنرانی رئیس جمهور کشور آرژانتین در مجمع عمومی سازمان ملل با چند روز تاخیر در رسانه‌ها منتشر شد. تاخیری که نتیجه سانسور حمایت او از حزب الله لبنان، دولت بشار اسد، مردم غزه و جمهوری اسلامی ایران بود.

سانسور سخنان خانم رئیس‌جمهور. چهارشنبه گذشته، وقتی «کریستینا فرناندز» پشت تریبون مجمع عمومی سازمان ملل متحد رفت و درباره ایران، سوریه، حزب‌الله لبنان و سیاست‌های استکباری غرب حرف‌هایی زد که به مذاق رسانه‌های غربی خوش نیامد، پخش زنده سخنرانی‌اش به ناگاه قطع شد تا رئیس‌جمهور آرژانتین مجبور شود متن کامل سخنانش را روی سایت شخصی‌اش منتشر کند. اقدامی که بلافاصله در شبکه‌های اجتماعی هم بازتاب فراوانی داشت.

اما او کیست و چرا سخنرانی‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل، توسط رسانه‌ها سانسور شد؟

بانوی رئیس جمهور کشور آرژانتین متولد ۱۹ فوریه ۱۹۵۳ است. خانم فرناندز اولین رئیس جمهور زن در کشور آرژانتین است که با رای مرم انتخاب شده است. پیش از این خانم «ایزابل پرون» به دنبال مرگ همسرس «خوان پرون» که رئیس جمهور این کشور بود، بدون برگزاری انتخابات، دوسال این سمت را به عهده گرفت.

بمب خانم رئیس جمهور در سازمان ملل!

خانم فرناندز در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل حرف‌های جالبی زد که در نوع خودش بی سابقه بود. وی درباره قضایای پیش آمده در خاورمیانه، از دولت سوریه حمایت کرد و گفت: «ما یک سال قبل بازهم جمع شده بودیم و شماها مدعی شده بودید که نظام بشار اسد رئیس جمهوری سوریه یک نظام دیکتاتوری است و در آن زمان شما به مخالفان کمک کردید و از آنها حمایت می‌کردید، شما از مخالفانی حمایت می‌کردید که مدعی بودید انقلابی هستند، اما امروز چه شده است که بازهم گردهم آمده‌ایم؟

ولی این بار جمع شده‌ایم تا آن انقلابیونی را که تا سال قبل از آنها حمایت می کردیم را سرکوب کنیم، با این تفاوت که امسال دیگر مطمئن شده ایم، این انقلابیون تروریست هستند، بنابراین الان متوجه شده‌اید که بسیاری از این گروه‌هایی که تا دیروز انقلابی خوانده می شدند در واقع گروه‌های فعال تروریستی هستند، آنها از تندرو به گروه های بسیار تندرو تر تغییر موضع داده‌اند.»

او در ادامه سخنرانی خود به دفاع از حزب الله لبنان پرداخت و گفت: «نام حزب الله لبنان پیش از این در فهرست سازمانهای تروریستی گنجانده شده‌بود و روشن شده‌است حزب الله یک حزب بزرگ و به رسمیت شناخته شده در لبنان است.»

خانم فرناندز در رابطه با حادثه انفجار سفارت رژیم صهیونیستی در بوینس آیرس در سال ۱۹۹۴ هم گفت: «شما ایران را در پی انفجاری که در سفارت اسرائیل در بوئنوس آیرس در سال ۱۹۹۴ میلادی رخ داد متهم کردید و تحقیقاتی که ما انجام دادیم دخالت ایران را در این انفجار تأیید نکرد.»
رئیس جمهور 61 ساله آرژانتین به حوادث بعد از 11 سپتامبر هم واکنش نشان داده و عملکرد آمریکا را نقد کرد و گفت: «بعد از حوادث 11 سپتامبر تصمیم گرفتید با القاعده وارد جنگ شوید، حریم کشورهایی را در این رابطه نقض کردید و مردمان کشورهایی را قتل عام کردید و در عراق و افغانستان قتل‌عام‌هایی را به راه انداختید و جنایاتی را مرتکب شدید که آثار زیانبار آن کماکان در این کشورها حاکم است و این دو کشور هنوز هم در حال پرداخت هزینه ها و پیامدهای آن دو جنگ هستند.»

بمب خانم رئیس جمهور در سازمان ملل!

خانم فرناندز درباره حمله رژیم صهیونیستی به غزه نیز این‌طور موضع گرفت : «با بمباران غزه، عمق و شدت فاجعه ای که اسرائیل مرتکب شد روشن شد، شمار زیادی از فلسطینیان قربانی شدند در حالی که شما به موشک‌هایی که به اسرائیل اصابت کرد اهمیت دادید؛ موشک‌هایی که به اسرائیل اصابت کرد اما تأثیری نداشت و خساراتی در آنجا به بار نیاورد.»

سخنرانی بی سابقه رئیس جمهور آرژانتین در مجمع عمومی سازمان ملل در رسانه های مختلف بازتاب‌های فراوانی داشت. خبرگزاری سانای فلسطین این سخنرانی را مانند بمبی در سازمان ملل تشبیه کرد.

سخنرانی شجاعانه خانم فرناندز باعث شد برخی شبکه‌های خبری ترجمه سخنرانی وی را متوقف و حرفهایش را سانسور کنند. سانسور و بایکوت خبری حرفهای رئیس جمهور آرژانتین به قدری زیاد بود که سخنرانی وی در روز چهارشنبه، با چندین ساعت تاخیر به رسانه های مختلف رسید. با این حال این سخنرانی در شبکه های اجتماعی با ترجمه و زیرنویس به زبان های مختلف بارها منتشر شد و با واکنش های زیادی مواجه شد.

کریستینا فرناندز رئیس جمهور آرژانتین روز شنبه قبل از ترک نیویورک در جمع خبرنگاران قتل بن لادن در قالب یک عملیات نظامی در سال ۲۰۱۱ را هم «یک شوی تلویزیونی» نامید و آن را زیر سوال برد.

به نظر می رسد آرژانتینی ها در قبال منطقه خاورمیانه، از کشورهای عربی این منطقه در دفاع از مردم فلسطین پیشی گرفته اند. سه روز پیش نیز اخباری مبنی بر احتمال هدایت تیم ملی فوتبال فلسطین در جام ملت های ۲۰۱۵ توسط« دیه گو مارادونا» به گوش رسید. مارادونا پیش از نیز حمایت خود از مردم مظلوم فلسطین رسانه‌ای کرده بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مجتبی

      با اینکه زنی و لی از خیلی از مردها مردتری

    • eiman

      خداوند شمارا با هورالعين بهشتي محشور كند

    • طُرفه

      دَمت گرم... افتخار میکنم که همجنسیم... بالاخره یکی از اونوره آبیها حرف حق زد که برای سلامتیش صلوات...

      اللهمّ صلّ علی محمّد و آل محمّد و عجّل فرجهم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج